Moderators: johannes1, Moderafo's
Niet echt.DonWoozy schreef:In de vergelijking zie ik wel wat verschillen in de type beeld processor is daar nog verschil in?
Loucom schreef:Even een vraagje, ik heb nu een pentax optio 50L, heb laatste tijd mee dat als hij paar seconden aanstaat er strepen ontstaan. En dat zit niet op de lens maar komen wel op de foto's. Hoe kan dit? En hoe kom ik er vooral vanaf?
CGK<3 schreef:Niet echt.DonWoozy schreef:In de vergelijking zie ik wel wat verschillen in de type beeld processor is daar nog verschil in?
Fly29 schreef:CGK<3 schreef:Niet echt.DonWoozy schreef:In de vergelijking zie ik wel wat verschillen in de type beeld processor is daar nog verschil in?
Ik weet niet of die 12 pixel extra ruis geeft? Heb een verhaal gehoord dat hoemeer pixels er op een kleine oppervlakte worden geperst hoe meer ruis je krijgt. Momenteel werk ik met een 10,2 pixel en dat geeft in mijn ogen een prima resultaat op een cropsensor.
Fly29
Klopt ja. Daarom is de 350D ook veel scherper dan de 400D.Fly29 schreef:CGK<3 schreef:Niet echt.DonWoozy schreef:In de vergelijking zie ik wel wat verschillen in de type beeld processor is daar nog verschil in?
Ik weet niet of die 12 pixel extra ruis geeft? Heb een verhaal gehoord dat hoemeer pixels er op een kleine oppervlakte worden geperst hoe meer ruis je krijgt. Momenteel werk ik met een 10,2 pixel en dat geeft in mijn ogen een prima resultaat op een cropsensor.
Fly29
De meeste digitale Hasselblad-achterwanden gaan maar tot 400 ISO omdat meer in een studio eenmaal niet nodig is. En inderdaad, ik weet 15.000 euro wel beter te besteden...Boekenlezer schreef:Fly29 schreef:CGK<3 schreef:Niet echt.DonWoozy schreef:In de vergelijking zie ik wel wat verschillen in de type beeld processor is daar nog verschil in?
Fly29
Dat klopt. En dat is nu het leuke aan de Nikon D700 en de D3 (12,1 MP, sensor 24x35,9 mm): i.i.g. tot ISO 3200 is daar helemaal geen ruis te zien, en ik dacht bij ISO 6400 ook niet echt.
De Nikon D700 en de D3 zijn zeker in dit opzicht de beste camera's van nu. (Of je moet het misschien gaan hebben over Hasselblad en zo - ik weet niet hoe die het in dat opzicht doen - maar dan heb je het wel over een héél andere prijsklasse. Dan wordt het financieel tamelijk onbereikbaar.)
CGK<3 schreef:Kiezen tussen twee kwaden?Ik gebruik regelmatig 3200 ISO film, geweldig toch!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten