Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 aug 2008 11:25

Ik vind ze ook duur, maar als je ze vergelijkt met de zitjes vanaf 9 maanden... :shock: Die zijn pas echt duur! :?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 11:28

Die heb ik wel tweedehands gekocht, een kleindochter van mijn buurvrouw deed ze weg, waren maar een jaar gebruikt, toen wilde ze een ander model ik heb hem voor 25 of 20 euro en was helemaal niet beschadigd of vies, stonk alleen naar rook,(bah) maar heb de hoes uitgewassen en is als nieuw!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 11:32

Haha, mijn man maakt het allemaal totaal niks uit.
Al vond hij de spullen die ik had gekocht echt heel leuk. En is hij ook niet van de beertjes en poesjes op de muur ;)
Maar verder...al is hij wel blij dat ik niet teveel eraan uit wil geven. Dat wil hij al helemaal niet. Ik ben daar wat makkelijker in, maar hij doet het liever met gekregen en opgeknapte spulletjes. Dus daarin zijn we gelukkig wel gelijk.
Het gevolg is wel dat ik er veel meer over nadenk dan hij.

Hij zegt alleen maar:' Ik begrijp niet dat mensen zoveel geld voor zo'n baby uitgeven, wat een onzin! Die babywinkels kunnen alles vragen wat ze willen, want alle aanstaande ouders denken dat het perfect moet zijn, want stel dat er iets mis gaat.' Dat vindt hij dus onzin. :D

Nee, een doopjurk zal er niet komen. Een maxi cosi zal wel moeten, omdat we een kinderwagen hebben die niet mee in de auto kan, en we dus voor in de auto een onderstel voor een maxi cosi willen. Maar al die keurmerken, ik heb er weinig mee hoor. Mijn opa maakte zelf het bedje voor zijn kinderen, er is nooit iets gebeurd. Die maxi cosi's van toen deden het prima, waarom nu opeens niet meer? En er kan iets gebeuren, ja, dat kan heel je leven ook, denk ik. Ik ben daar misschien iets te nuchter voor ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 aug 2008 11:34

Beter zeg! Wij hebben em gekocht in de aanbieding voor 230 euries....
(We hebben de maxi cosi tobi)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 aug 2008 11:38

Tja, missF, je babykamer enzo zal toch aan de eisen moeten voldoen. Ledikantje moet goed zijn, je bed op de goede hoogte etc. Anders kun je kraamzorg wel vergeten, ze komen alles controleren van tevoren..

Autostoeltjes etc voorzien van een keurmerk is ook beter voor je eigen gemoedsrust. Stel dat je een ongeluk krijgt en je kindje overlijd aan de gevolgen van een slechte autostoel.... Dat geld ook voor de maxicosi trouwens.

De kinderwagens van vroeger zijn daarentegen wel super. De bakken zijn lekker ruim zodat er genoeg frisse lucht binnen komt. Heb ooit eens gehoord van een kindje dat ze lieten slapen in de kinderwagen bak en gestikt is.. Moet je toch ook niet aan denken.
En die ouwe kinderwagens die veren zo heerlijk en geen gezeur met zwenkwielen die altijd de verkeerde kant op willen.. Als het bij ons ooit weer zo ver komt wil ik ook zo'n ouderwetse.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 22 aug 2008 11:55

MissF schreef:Nee, een doopjurk zal er niet komen. Een maxi cosi zal wel moeten, omdat we een kinderwagen hebben die niet mee in de auto kan, en we dus voor in de auto een onderstel voor een maxi cosi willen. Maar al die keurmerken, ik heb er weinig mee hoor. Mijn opa maakte zelf het bedje voor zijn kinderen, er is nooit iets gebeurd. Die maxi cosi's van toen deden het prima, waarom nu opeens niet meer? En er kan iets gebeuren, ja, dat kan heel je leven ook, denk ik. Ik ben daar misschien iets te nuchter voor ofzo.

Tja, maar een juist keurmerk is verplicht en zoals jamillah al zegt, je zal je hele leven spijt hebben als er iets gebeurt. Bovendien wordt jij als ouder zijnde dan aansprakelijk gesteld, want je hebt de wet overtreden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 aug 2008 11:56

Nou dat vind ik dan niet duur, van de 150 euro naar 54 euro.
Dan ga je toch gewoon voor de maxicosi die in de aanbieding is?
Denk dat dat ook wel regelmatig is.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 11:59

Ow die is wel cool welke kleur heb je hem Bloempie http://www.neobaby.ru/images/maxi-cosi-tobi08-2_s.jpg die van ons lijkt op deze maar volgens mij hebben wij geen Tobi http://www.livingfloor.de/webseiten/Bil ... ection.jpg

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 22 aug 2008 12:02

Pfffff al die regeltjes tegenwoordig ook overal voor.... :roll:

Kent iemand dat verhaaltje van "ben jij voor 1980 geboren?"
En wat als je dan van voor 1940 bent? Nuchterheid is ver te zoeken tegenwoordig.

Helaas ontkom je er niet aan.

(wel leuk hoor, alle spulletjes aanschaffen!)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 12:15

Ik zit 's even op de site van Gardo te kijken. Autostoeltje 0-9 maanden en autostoeltje 9 maanden-4 jaar beiden €39,99.

Je kunt 't allemaal zo duur maken als je zelf wilt. Mijn man heeft alleen de eis dat alles nieuw is. Verder hebben we aardig dezelfde smaak.
(mijn zwager en schoonzusje krijgen nl. een baby in november en hebben geen geld en alles komt van vrienden en de rommelmarkt en dat staat hem wat tegen. Dus dat is zijn voorwaarde.)
Ik weet door m'n werk al precies wat ik wil hebben en wat ik overbodig vind. Ik kom genoeg gezinnen tegen die zich van alles laten aansmeren door babyzaken. Erg jammer, wordt zoveel geld uit hun zak geklopt.

Hier waarschijnlijk ook geen doopjurk. Heb er helemaal niks mee. 't Gaat wat mij betreft ook om de doop en niet om de jurk.

MissF, de regels van tegenwoordig zijn er niets voor niets. Blijkbaar is er in het verleden wel wat mis gegaan anders worden de regels ook niet aangescherpt. Ik vind het juist goed dat er regels zijn voor bijv. de spijlafstand van het ledikantje. Je zult je kindje er maar met 't hoofdje er tussen aantreffen.
Wel heel netjes dat je alles voor dat geld hebt! Voor de vloer ben je ook zo 300 euro kwijt en behang tikt ook lekker aan.
(btw, erg mooi die teigetje spulletjes!)

Ik vind de ouderwetse kinderwagens vreselijk! Echt niks voor mij.
Overigens krijg je in veel babyzaken een autostoeltje bij aankoop van een kinderwagen en soms een box bij aankoop van een babykamer.
Als het bij ons zover is zoek ik wel uit waar ik 't goedkoopste kan krijgen.
Ik ben erg fan van de X-adventure quicksilver kinderwagen. Ruime bak en loopt erg lekker.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 12:25

tja, het is wel zo, dat er idd regeltjes zijn.
Maar ik vind sowieso al die regeltjes abnormaal. Het is vast ooit 1 keer misgegaan, en heel de NL baby branche verdient weer lekker, door er een regeltje op te plakken. Ik vind het echt niet altijd nodig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2008 12:30

als je kijkt naar die goedkopere autostoeltjes naar de testen van de anwb... de crash-testen... dan ben je toch eigenlijk dom bezig als je zo'n goedkoop stoeltje aanschaft... stel dat je wel wat gebeurt.. dan sla je je achteraf tch zelf voor de kop dat je om geld te besparen een goedkopere hebt aangeschaft...

die van de hema hebben bijv net wel een keurmerk.. maar daarmee is er niet gekeken naar hoe ze doen bij een crashtest... nou als je dat ziet.. dan is je kind zeker dood als je wordt aangereden...

en dan kun je wel zeggen : de kans is klein... je kunt er zelf wel goed om denken misschien.. maar er zijn meer mensen in het verkeer.. en die denken er niet altijd om...

ik zou niet achteraf willen denken van: had ik maar een betere gekocht, dan was mijn kind er misschien nog geweest....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2008 12:33

net als met die bedjes van vroeger... daar zat vaak teveel ruimte tussen de spijlen.. en dat is dus wel gevaarlijk... laatst op een ander forum las ik daar dus ook over.. die had haar kind bij haar moeder in een bedje gelegd waar ze vroeger zelf in lag....

toevallig werd ze net even wakker.. en toen dacht ze huh wat een raar geluid... toen hing die baby dus tussen de spijlen van het ledikantje.. :?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 12:35

Idd en ik zal wel proberen om zo goedkoop mogelijk aan m´n spulletjes te komen maar wel rekening houden met de veiligheid.
Ik zou dat soort dingen nl. niet op mijn geweten willen hebben. Je kunt niet alles voorkomen, maar wat je kunt voorkomen zou ik wel graag willen doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2008 12:37

vooral bedjes/autostoeltjes vindt ik heel belangrijk. En vooral ledikantjes zeg maar. Je hebt van die hele oude ijzeren ledikantjes (heel erg leuk en lief en schattig... althans vindt ik) maar ze zijn niet goed.

Terug naar “Archief”