Moderator: Moderafo's
em_ma schreef:'s Middags heb ik dezelfde preek als Boekenlezer gehoord, dus daar wijd ik maar niet verder over uit.
...
Boekenlezer schreef:em_ma schreef:'s Middags heb ik dezelfde preek als Boekenlezer gehoord, dus daar wijd ik maar niet verder over uit.
...
En ik maar denken dat je er niet was, omdat ik je niet zag.
Of heb je via internet geluisterd?
Gurkie schreef:'s Ochtends had ik een gafe preek over Romeinen 12:1-8, over de vernieuwing van je denken. Later nog dieper op doorgelezen met vriend, was erg vruchtrijk.
's Middags was een grote teleurstelling. Het ging over Ruth 3, zelfs mijn belijdenistekst. De dominee kwam over als een doetje, die geen verstand heeft van de verleidingstrucs van vrouwen. Ruth was vooral een godvrezende vrouw die een vrome daad deed.
Het feit dat ze zich moest baden, insmeren met geurige crème en mooie kleding aantrekken, kortom, zich moest opdoffen, bracht dat voor ds. helemaal niet in een ander daglicht.
Ook het feit dat Naomi Ruth opdroeg om te wachten totdat Boaz aangeschoten en uitbuikend op de dorsvloer in slaap viel, had helemaal niks te maken met tactische, vrouwelijke verleidingskunsten. "Als u hier uw fantasie die met gemeenschap (het woord 'seks' is eng) te maken heeft bij gaat gebruiken, dan bewijst dat dat u teveel beinvloed bent door de losse erotische moraal van vandaag."
Ja hoor dominee. Dream on.
Jammer vind ik dat, een gemiste kans. Ik vraag me af hoe hij de daden van Esther uitlegt die met de koning slaapt om haar volk te redden...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten