jacobH schreef:Pure onzin. WERKELIJK ONZIN. Dit is weer zo'n weerzinwekkende karikatuur van de gereformeerden. Het enige wat is gedaan is een reactie geschreven op een stroming. Meer niet. Iedereen heeft zijn belijdenis het is onzin om dat te ontkennen OOK JIJ. Dat wij die hebben samengevat in de 3 formulieren is niet dat we ze boven de bijbel plaatsen. In de topic DL heb ik geprobeerd mijn standpunten en die van de gereformeerde leer proberen te onderbouwen. Maar er werd ongemeend eenzijdig gelezen en uit zijn context geciteerd.
met vr gr
JacobH
Ten eerste ga je er al vanuit dat ik het niet eens ben met de reformatorische leer. Dat is geen waar, ik ben het er mee eens, alleen niet altijd met de accentleggingen, maar inhoudelijk wel. Ten tweede heb ik géén belijdenis, behalve de bijbel. Het samenvatten ish et niet boven de bijbel plaatsen, wat ik bedoel dat discussie's vaak afgekapt worden met "het staat zo in de formulieren" zonder dat er verder nog inhoudelijk op in gegaan wordt (overigens gebeurd dat hier op het forum niet echt).
En dat jij eenzijdig geciteerd wordt... dat kan ik ook niet helpen, voor zover dat wel mijn schuld is, bij deze m'n excuses.
N.B. karikatuur is niethetzelfde als het gemiddelde. En aangezien de meeste mensen hier wel redelijk weten waar ze over spreken (bij de meeste mensen liggen op z'n minst de roots er wel in) denk ik dta op dit forum het woord karikatuur wel eens te snel gebruikt woord.
Overigens durf ik ook nog te beweren dat volgens mij driekwart van de christelijke bevolking en de helft van de reformatorische bevolking nog nooit serieus naar de DL gekeken heeft... Is dat een karikatuur? Het zij zo...