Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 aug 2008 20:31

Whaa, volgens mij ken ik die mensen ook! :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2008 21:02

zijn ze zeker bang dat de ander het uit wil maken?

zou ze dan maar gelijk als trouwringen gebruiken over een maand of 2

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 aug 2008 08:40

Nou, dat gaat inderdaad wel erg hard!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 aug 2008 09:26

Ik heb deze week een bruiloft van twee mensen die elkaar 6 maanden geleden elkaar voor het eerst gezien hebben. Ik vind het veels te snel, maar goed. Waarom zo'n haast? Natuurlijk hoef je van mij echt niet 3 jaar te wachten hoor, maar hoe kan je zo iemand al echt kennen?

Ik heb nu 2 jaar en bijna 3 maanden verkering. Wij gaan zeer binnenkort verloven. Volgens de planning gaan we eind 2009/begin 2010 trouwen. Ik moet wel zeggen dat we er nu echt wel aan toe zijn.

Vriendschapsringen hadden we ook al na 2 maanden verkering. Tis best wel leuk, maar niet super bijzonder. Ik heb meer met een verlovingsring (wat overigens ook onze trouwring wordt)

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 19 aug 2008 12:53

Saskia schreef:Whaa, volgens mij ken ik die mensen ook! :D

haaha dat zou maar zo kunnen :wink:
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 19 aug 2008 13:39

Wij hebben nu ruim 2 jaar verkering, maar geen ringen vinden we beetje onzin. Verlovingsringen komen er ook niet, en trouwringen dan net wel, maar die zijn voor in de vitrine, zeg ik al. :lol:
Mijn zusje had na 2 weken al vriendschapsringen, maar die is toch wel meer van dat soort dingen.

We hebben nu ruim 2 jaar verkering, en komen nog ongeveer 2,5 jaar bij, dus als we trouwen hebben we ongeveer 4,5 á 5 jaar verkering, zonder tussendoor te verloven.

Is wel lang maar eerder is er geen mogelijkheid.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 aug 2008 13:49

Wij gebruiken onze trouwringen als verlovingringen. Wij moeten nog hard sparen om een bruiloft bij elkaar te schrapen. Dus dat is gelijk om een grote kostenpost te besparen.
Zelf vind ik verloven wel leuk. Juist als je al een tijdje verkering hebt en het duurt nog even voor je kan trouwen. Goed excuus voor een feestje. (ik ben dol op feestjes en gezelligheid :D )
Als je binnen 1/1,5 jaar verkering getrouwd ben, dan vind ik verloven minder leuk. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 aug 2008 14:21

Jaël schreef:Wij hebben nu ruim 2 jaar verkering, maar geen ringen vinden we beetje onzin. Verlovingsringen komen er ook niet, en trouwringen dan net wel, maar die zijn voor in de vitrine, zeg ik al. :lol:
Mijn zusje had na 2 weken al vriendschapsringen, maar die is toch wel meer van dat soort dingen.

We hebben nu ruim 2 jaar verkering, en komen nog ongeveer 2,5 jaar bij, dus als we trouwen hebben we ongeveer 4,5 á 5 jaar verkering, zonder tussendoor te verloven.

Wat is 'geen mogelijkheid'?

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 19 aug 2008 14:45

Acire schreef:
Jaël schreef:Wij hebben nu ruim 2 jaar verkering, maar geen ringen vinden we beetje onzin. Verlovingsringen komen er ook niet, en trouwringen dan net wel, maar die zijn voor in de vitrine, zeg ik al. :lol:

Wat is 'geen mogelijkheid'?

Geen mogelijkheid is wat overdreven, als we echt alles op alles zetten moet het wel lukken maar er zijn wat dingen bij elkaar die het heel lastig maken.

Mijn school en zijn werk liggen een eind uit elkaar. Als we bij hem in de buurt gaan wonen betekent dat voor mij 4 uur reistijd op een dag dat ik school heb. Dat vind ik veel, maar zou het er wel voor over hebben als dat het enige zou zijn.
Daarnaast nog de financiele kant. Hypotheek op een salaris is lastig, of niet te doen, voor zo ver we t bekijken kunnen zelf. Een appartementje zou wel mogelijk zijn, maar niks voor ons, mn vriend houdt het binnen namelijk niet zo lang uit, dus moeten we wel iets van een tuin en schuur hebben waar die gewoon bezig kan zijn.

Dus ja als we wachten is het financieel veel aantrekkelijker, en handiger wat betreft werk van allebei.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 14:48

kirsten schreef:Ik heb nu 2 jaar en bijna 3 maanden verkering. Wij gaan zeer binnenkort verloven. Volgens de planning gaan we eind 2009/begin 2010 trouwen. Ik moet wel zeggen dat we er nu echt wel aan toe zijn.

Sterkte met zolang nog wachten... 8) Als je er nu 'al' aan toe bent, is anderhalf jaar wachten tot je trouwdag wel erg lang...
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 aug 2008 16:40

Klopt. Mijn vriend is ook een heel stuk ouder, dus hij is er ook echt aan toe. Dat is ook echt de reden om voor ons te verloven, echt een stap dichterbij. Als het aan mij lag, zou ik nu al beginnen met de voorbereidingen (hoewel, ik ben al een beetje begonnen. We weten al aardig wat we willen), maar financieel gaan we het gewoon niet trekken en dat is lastig. Maar goed, de tijd vliegt voorbij. We weten waar we voor wachten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 aug 2008 19:59

kirsten schreef:Maar goed, de tijd vliegt voorbij.
Dat ervaren wij ook, nu hoeven wij sowieso niet zo'n lange tijd te wachten, maar het verbaast ons soms als we tot de ontdekking komen dat er alweer een maand voorbij is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2008 14:01

bij ons is er weer niet zo heel veel tijd over heen gegaan,
hebben elkaar ontmoet in 2004, kregen verkering in maart 2005, en verloofd in febr 2006 en getrouwd in maart 2007,
elk jaar een feestje :mrgreen:
Afbeelding

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 aug 2008 14:45

Ik denk dat wij, wanneer we eenmaal verloofd zijn en zeker weten dat we met elkaar willen trouwen, niet lang meer wachten. We hoeven toch niet zo'n uitgebreid feest enzo, heel duur zullen we het niet maken dus geld speelt niet zo'n rol. Maar wanneer dat zal zijn.. het duurt vast geen paar jaar meer ;/

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:17

MissF schreef:Bij mijn ex ook met 6 maanden, dat vonden we stoer.
Mijn man vond het ontzettende onzin (wilde sowieso eigenlijk geen ring, liefst ook geen trouwring), dus die hebben we nooit gehad.

Maar zoiets is juist leuk als je niet zo lang verkering hebt!
ik neem aan dat je wel een trouwring hebt? :) (dat je het dus alleen over vriendschapsringen had bedoel ik)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”