De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 jul 2008 10:43

Ik was al op mn 16e aan de pil. Nooit een discussie over geweest. Toen ik ging trouwen gingen ze er eigenlijk ook vanuit dat wij de eerste jaren (nog) geen kinderen zouden krijgen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jul 2008 12:15

ik ben ook al vanaf m'n 15e aan de pil. Soms even gestopt omdat ik er geen zin meer in had, maar altijd weer begonnen door menstruatieproblemen. Nu met pil nog 7/8 dagen een bloeding.
Slik de laatste tijd geregeld door (ondanks drie-fasenpil ;)).

Wordt in augustus geopereerd en mag daarna waarschijnlijk 1/2 of 3 jaar niet ongesteld worden. Dus dat je lichaam er aan gewend is is volgens mij echt 'onzin'.

Goed, mijn situatie is dan ook niet helemaal normaal ;)

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 13 aug 2008 15:23

Ik ben nooit aan de pil gegaan en wil het ook niet. De reden was dat ik al die hormonen -en hun bijwerkingen- niet in mijn lichaam wil hebben. Ergens vind ik dat nog steeds niet veilig, ook al zeggen de dokters dat deze pillen oke zijn. Denk dat mijn lichaam ook best gevoelig voor die hormonen was geweest. Met voeding e.d. probeer ik ook op gezondheid en mijn lichaam te letten, dus hiermee zeker ook.
En ik vind het ook goed dat ik een bevruchting niet in de weg sta. Ik las meningen over dat je dan allemaal 'gedoe met condoom' hebt. Nou, dat gedoe kan best meevallen en om alleen daarvoor dan toch de pil te nemen...

Ik lees hier best veel dat mensen de pil slikken, omdat ze last van de menstruatie hadden. Nou, als daar een club van is, hoor ik er zeker bij! Was vaak zeker twee dagen ziek, pijn in rug, onregelmatig, flauwvallen e.d.
Ondanks dat de dokter zei dat de pil de enige oplossing was hiertegen, ben ik verder gaan zoeken omdat ik dat niet wilde geloven en de pil gewoon niet wilde.
Toen heb ik pillen van een chr. homopatisch gebeuren gehad. Omdat dit allemaal op natuurlijke basis is, kan proberen geen kwaad. En... het ging gelijk echt stukken beter! Zij zagen ook dingen die er met de menstruatie te maken hadden (zoals ijzer tekort elke maand, slechte doorbloeding e.d.) en dat was ook gelijk over. Ik voelde mijn lichaam sterker worden.
Heb de 'last' nu wel ergens anders: voel nu vaak een hoofdpijn opkomen. Als dat erg wordt, slik ik een asprine maar verder gaat het nu al twee jaar goed.
Daarom kijk ik nu eerst of er een natuurlijke oplossing is, voordat ik met 'chemische of hormonen' in de weer ga. Dus... dat was mijn reden in deze!

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 17 aug 2008 18:33

Wat is de naam van die pillen?
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 aug 2008 08:56

Koeitje schreef:Omdat dit allemaal op natuurlijke basis is, kan proberen geen kwaad.

Deze gedachte is tamelijk naïef, slangengif is ook op natuurlijke basis. Je moet gewoon altijd uitkijken met wat je eet, drinkt en slikt :wink:

En welk christelijk homeopatisch gebeuren is dat ??

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 18 aug 2008 16:04

Giovannino schreef:
Koeitje schreef:Omdat dit allemaal op natuurlijke basis is, kan proberen geen kwaad.

Deze gedachte is tamelijk naïef, slangengif is ook op natuurlijke basis. Je moet gewoon altijd uitkijken met wat je eet, drinkt en slikt :wink:

En welk christelijk homeopatisch gebeuren is dat ??

:roll: Ja dúhú, je moet altijd zelf kritisch blijven en zelf opletten enz. enz.
Juist daarom vraag ik me soms af of de pil -met al z'n hormonen- niet al te snel genomen word.
In mijn geval konden de pillen geen kwaad (pff!) dus vandaar dat ik het even snel zo vanuit mijn ervaring schreef.
Maar mocht je over iets twijfelen; je kunt alles aan ze vragen, checken enz. enz.

Ik PB jullie de website even, want ik weet niet of je hier zomaar een link mag neerzetten.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 aug 2008 16:42

Koeitje schreef: :roll: Ja dúhú, je moet altijd zelf kritisch blijven en zelf opletten enz. enz.
Juist daarom vraag ik me soms af of de pil -met al z'n hormonen- niet al te snel genomen word.

In mijn geval konden de pillen geen kwaad (pff!) dus vandaar dat ik het even snel zo vanuit mijn ervaring schreef.
Maar mocht je over iets twijfelen; je kunt alles aan ze vragen, checken enz. enz.

Ik PB jullie de website even, want ik weet niet of je hier zomaar een link mag neerzetten.

Je spreekt je zelf nog al tegen, zo hard als jij mensen aanschrijft die de pil wel gebruiken, ga jij scheef door te schrijven:

Koeitje schreef:Toen heb ik pillen van een chr. homopatisch gebeuren gehad. Omdat dit allemaal op natuurlijke basis is, kan proberen geen kwaad
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 aug 2008 09:14

Beste dames, ik vergeet regelmatig de pil in te nemen. Ik weet dan eigenlijk nooit goed wat ik moet doen.
Het lukt ook niet om het innemen van dat ding in m'n systeem te krijgen. Als ie naast m'n tandenborstel ligt zie ik m gewoon niet en naast m'n bed ook niet. Over een paar weken ga ik trouwen en als dat zo doorgaat ben ik binnen de kortste keren zwanger. Heeft iemand tips?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 aug 2008 09:25

Er zijn ook vrouwen die een "pil-alarm" in hun telefoon zetten, misschien is dat iets voor jou?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 19 aug 2008 11:06

Acire schreef:Beste dames, ik vergeet regelmatig de pil in te nemen. Ik weet dan eigenlijk nooit goed wat ik moet doen.
Het lukt ook niet om het innemen van dat ding in m'n systeem te krijgen. Als ie naast m'n tandenborstel ligt zie ik m gewoon niet en naast m'n bed ook niet. Over een paar weken ga ik trouwen en als dat zo doorgaat ben ik binnen de kortste keren zwanger. Heeft iemand tips?

Lief zijn voor je kindje.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 19 aug 2008 11:16

Geef niet zo'n onzin-reactie TheKeimpe.

@Acire: Dat wordt wel een beetje lastig, een signaal van je telefoon zou dat inderdaad een optie zijn en misschien dat GB je herinnering wil geven? :wink:
De natuur kent het geheim en glimlacht.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 aug 2008 11:22

Mijn man vroeg hier in het begin ook wel s of ik 'm niet was vergeten. Nu is het gewoon een automatisme geworden. Ik neem 'm altijd bij 't tandenpoetsen in.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 aug 2008 11:34

ik heb 'm altijd in mn make up tasje zitten, en aangezien ik die bijna overal mee naar toe sleep, heb ik ook altijd de pil bij me.
Bij mij zit het wel echt in m'n systeem, alleen aan het begin van elke strip moet ik weer even wennen. Dan denk ik ook nog wel's dat ik m vergeten ben bijvoorbeeld. Kan ik dat meteen checken in m'n tasje.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 19 aug 2008 16:20

Harm-J schreef:Je spreekt je zelf nog al tegen, zo hard als jij mensen aanschrijft die de pil wel gebruiken, ga jij scheef door te schrijven:

Zo bedoel ik het helemaal niet en sorry als het zo overkomt. Ik wilde gewoon mijn ervaring in deze delen en mensen ook een beetje waarschuwen om niet gelijk zomaar de pil te nemen, omdat je misschien denkt dat er geen andere oplossing is.
Ik wil mensen die de pil gebruiken helemaal niet veroordelen. Maar ik merk dat je door de reguliere dokter wel erg snel naar de pil wordt gewezen, terwijl dat soms helemaal niet nodig is. Omdat de pil toch met hormonen werkt, houd ik er zelf niet van omdat ik mijn lichaam erg gevoelig is.

Nu kwam ik er via-via achter dat er nog een andere oplossing is voor menstruatieproblemen. Die oplossing is ook nog opgebouwd uit natuurlijke 'ingredienten'.
Nadat ik dit eerst goed heb onderzocht, met de mensen heb gepraat, heb ik de stap genomen. Zij vertelden mij dat met die pillen -in mijn geval zeker- proberen geen kwaad kon, vandaar dat ik dat ook typte.

Jammer dat dingen verkeerd over kunnen komen als je ze typt. Maar goed... ik deelde dus alleen mijn ervaring omdat mensen er misschien mee gebaat zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2008 16:27

Acire: je kunt een extra controlepunt inbouwen: als je elke avond bij het tandenpoetsen je pil neemt, dan kijk je de volgende ochtend of je de vorige dag al hebt genomen. Als je dag/nachtritme niet teveel uren verschilt, kan je hem dan vaak nog binnen de 36 uur innemen.

Terug naar “Archief”