talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jan 2008 01:57

*Annet* schreef:Hoe doen jullie het als je tig dingen ziet die je doen moet? Waar begin je, hoe voorkom je dat het een ongeorganiseerde chaos wordt?

voorbeeldje: ben bezig met administratie van dit huishouden, kijk met schuin oog naar de kachel en zie dat ie gevuld moet worden. Het hout is op dus ik loop richting schuur. Langs de wc, o ja, daar moest ik ook nog heen. Zit ik op de wc bedenk ik: wat eten we vandaag daar moet ik ook nog aan beginnen. Ga ik hout halen neem ik gelijk maar piepers mee. Loop langs de wasmachine: o ja, die was klaar en de droger zit ook nog vol........ Zet de piepers op het aanrecht en slinger gelijk maar de waterkoker aan voor bakkie thee. Hout in de kachel onder het water koken piepers schillen, thee zetten en terug naar administratie want daar was ik mee bezig. Maar ik ben er wel "uit". Zet laptop aan voor telebankieren en check gelijk mijn mail en ja weer tig mailtjes van het forum waarvan ik het eigenlijk niet kan laten ze te gaan lezen.

Wie schrijft die blijft. Als ik een lijstje maak van wat ik perse wil wat moet gebeuren dan komt het meestal wel goed, en anders doe ik dat morgen, of overmorgen, onee dan werk ik, overovermorgen weer een dag blew toch?

Op het forum zit ik altijd als het peukies tijd is, even boven roken, meteen even 'relatie's' en 'slow chat' checken, dan is er meestal alweer gegil of een piep van de wasmachine die klaar is.

Na zevenen 's avonds is het hobbytijd 8)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jan 2008 13:35

ja ik schrijf ook alles op en werk het lijstje dan van boven naar beneden af... ideaal :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jan 2008 22:48

die lijstjes vind ik dus niets. Stel dat die kleine gasten alleen maar aan het zaniken zijn kan ik beter maar even met hun een rondje gaan ter bevordering van de sfeer in huis. En tegen de tijd dat ik thuis ben moet onderhand weer de tafel gedekt worden omdat er een schoolkind komt eten. Die weer op tijd weg moet. En als je lijstje zo steeds langer word vin ik ook zo zenuwachtig.

Moet RW maar in de ban doen en de pc alleen hoogstnoodzakelijk gebruiken denk ik. Of jullie moeten niet meer zoveel dingen posten hoef ik nergens mijn lange neus in te steken en me met jullie zaken te bemoeien.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 jan 2008 23:05

Ghe Annet :schaterlach:
Ik maak mezelf op maandag altijd helemaal gek omdat ik dinsdags werk. Dan moet alle was weg zijn, gauw nog even alles stofvrij, even de plé en de douche, en de bedden ook nog even.
Maaarrr maandag is mijn dag niet. Lig meestal al laat op bed omdat wij zondagsavonds altijd met de fam zitten te hokken. Gezellie, spelletje, wijntje etc.

Dus ik ben vanmiddag demonstratief met Boudin een pindaslinger gaan rijgen voor de vogels en vervolgens alleen maar heerlijk met de kids in de weer geweest.

Nu zit er dus nog een was in die ik eigenlijk nog moet ophangen, bleghie. :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 aug 2008 22:46

jammer dat dit topic een stille dood is gestorven, het was wel boeiend.

hoest met de talenten van moeders?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 aug 2008 00:44

*Annet* schreef:hoest met de talenten van moeders?

Geen idee, ik ben een man. Daarin tegen heb ik wel veel er respect voor als ik soms naar sommige moeders in mijn omgeving kijk. Het zijn in mijn ogen behalve moeders ook managers van hoog niveau, als ik zie hoe ze soms alles weten te plannen en te regelen, m.b.t. werk, gezin, huishouden, etc etc. Ik zou halverwege de rit al horendol op de stoep zitten met de agenda in het haar. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 18 aug 2008 08:38

Ha,eindelijk iemand die respect heeft voor de moeders !:wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 aug 2008 09:50

sientje schreef:Ha,eindelijk iemand die respect heeft voor de moeders !:wink:

Ik heb ook veel respect voor moeders (en vaders!) hoor, snap niet hoe iemand kan werken en tegelijkertijd kinderen opvoeden.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 aug 2008 11:25

Harm-J schreef:
*Annet* schreef:hoest met de talenten van moeders?

Geen idee, ik ben een man. Daarin tegen heb ik wel veel er respect voor als ik soms naar sommige moeders in mijn omgeving kijk. Het zijn in mijn ogen behalve moeders ook managers van hoog niveau, als ik zie hoe ze soms alles weten te plannen en te regelen, m.b.t. werk, gezin, huishouden, etc etc. Ik zou halverwege de rit al horendol op de stoep zitten met de agenda in het haar. :mrgreen:

Lijkt mij ook beremoeilijk. Je moet echt kunnen managen. Nou is dat niet mijn sterkste kant. Vreselijk irritant is dat.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2008 20:59

ik geloof zeker dat moeders die geen baan buitenshuis hebben het rustiger hebben dan moeders die werken.

je kunt het ook druk maken voor jezelf. Als jij als vrouw zijnde steeds de hort op wil evt. kinderen mee moet slepen, op tijd weer terug zijn voor het eten maak je het jezelf onnodig moeilijk.

Ook het gesjees naar clubje hier en daar werk je zelf aan mee. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen zichzelf weten te vermaken en niet bij club hier en ding daar ge entertaind moeten worden.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 30 aug 2008 19:57

Als ik eerlijk ben zie ik toch wel een beetje tegen volgende week op hoor: 'k ga dan beginnen met de pabo én met mijn nieuwe baan: maandagmiddag + avond naar school, dinsdag werken, woensdagavond school, donderdag vrij en vrijdag werken. En tussendoor nog even het huis schoon houden, de was doen, boodschappen doen, dochter één van en naar school brengen, dochter twee op z'n tijd hapjes en drankjes geven en slaapjes laten doen...pfoe...is dit het wat ik wilde?! Ben benieuwd of ik eind volgende week kan zeggen of ik de talenten heb om dat allemaal te kunnen handlen :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 aug 2008 21:27

sterkte Merisja!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 aug 2008 21:33

Merisja, je kunt het!!!!

Fantastisch toch, hou voor ogen waar je het voor doet. Dit is wat je allang wilde gaan doen. Ga beetje bijtijds naar bed zodat je er 's morgens goed uitkunt om evt. al even wat in het huishouden te doen en dat je zelf klaar bent voor je kinderen uit bed komen.

We zullen je erdoor heen helpen als mede RW-ers!!!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 31 aug 2008 14:37

Dank jullie wel!

Ik zie er momenteel best wel een beetje tegenop allemaal. Maar ik denk dat ik ook gewoon even in een ritme moet komen. Alles is nieuw, dus dat vergt ook wel wat. En de oppas voor de kinderen is ook nog niet helemaal rond, dus dat is ook wel een soort druk waardoor je het even niet zitten. Dusse...als er nog mensen zijn die op maandagmiddag vanaf een uur of drie op mijn schattig lieve meisjes willen passen dan hoor ik het wel! 8)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 31 aug 2008 18:47

Het gaat vast lukken... en blijf doorzetten!
Ik heb duale Pabo gedaan, er zat ook een moeder bij me in klas, tis met een beetje hulp van klasgenoten helemaal gelukt!
Succes!
We horen wel hoe het gaat hè?

Terug naar “Archief”