Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 15 aug 2008 19:13

sjefdevries schreef:wat doet iedereen hier moeilijk; je krijgt verkering, je trouwt en dat is het; niet te moeilijk maken!!

Of het zo gemakkelijk gaat, en of dat het enigste is :roll:.....
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2008 20:03

sjefdevries schreef:wat doet iedereen hier moeilijk; je krijgt verkering, je trouwt en dat is het; niet te moeilijk maken!!

Whaha, en er dan na 10 jaar achter komen dat je de verkeerde hebt getrouwd en dus de komende 50 jaar met diegene opgesloten zit...
Echt niet!
Ben toch blij dat ik een gegronde keus heb gemaakt... (ik weet het, ik weet het, misschien vinden we elkaar over 10 jaar ook niet perfect meer)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 aug 2008 20:17

Precies 8)

Hier kan ik me wel in vinden. Want wat zijn 'gegronde redenen'? Voor ons gold en geldt gewoon, dat we stapelgek zijn op elkaar, geen dag zonder elkaar kunnen, samen lol hebben en samen huilen, etc. Gewoon zo'n heerlijke, sprankelende, onvoorwaardelijke liefde. Daar viel weinig over na te denken. Dus hoppa, trouwen deden we en nu zijn we nog steeds zo :mrgreen:

Maar ja, iedereen is weer anders.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2008 21:14

linde schreef:dan doe ik met mn verpleegkundige opleiding toch echt wat verkeerd :shock: :roll:

wahahahahah..... dus iedereen die een vig/vp/spw/sph opleiding doet...he.

Ach is gewoon kletspraat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2008 21:42

Ik denk dus niet dat het kletspraat is. Iedereen neemt iets mee uit zijn opleiding of werk. Ik als SPH'er dus ook. Ik maak nu gewoon niet zo makkelijk ruzie meer, omdat ik de hele dag bezig ben om jongeren te leren hoe ze iets uit moeten praten, hoe ze om kunnen gaan met gevoelens, hoe ze zich kunnen uiten. Dat neem je gewoon mee. En dat is soms superhandig, maar soms ook keivervelend!
Mijn man neemt vanuit zijn technische werk weer andere dingen mee, daar zijn ze gewend om grof te zijn, stelletje mannen bij elkaar. Als hij in het onderwijs had gezeten was hij ook anders geweest.
Lijkt me niet meer dan normaal.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 15 aug 2008 22:32

Hmm, dan heb ik toch iets fout gedaan op de SPH... 8) Tegenover collega's en (on)bekenden kan ik me goed beheersen, maar soms moet ik toch alle frustratie op een andere manier afreageren en ja, dan kan mijn man wel eens slachtoffer zijn... :oops:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2008 05:22

dan zijn wij vast uitzonderingen... :mrgreen: :wink:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 16 aug 2008 07:35

Ik moet in m'n werk ook altijd netjes zijn en mensen kunnen soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. Maar thuis heb ik soms echt wel eens zin om flink te schelden. Gewoon een stukje ontlading.

Riska

Berichtdoor Riska » 16 aug 2008 07:55

Daphne schreef:Hmm, dan heb ik toch iets fout gedaan op de SPH... 8) Tegenover collega's en (on)bekenden kan ik me goed beheersen, maar soms moet ik toch alle frustratie op een andere manier afreageren en ja, dan kan mijn man wel eens slachtoffer zijn... :oops:

Heeft heel veel te maken met het je 'veilig voelen' thuis.
Zoals ook kinderen naar ouders toe dingen zeggen en doen, die ze elders niet durven. Er is sprake van liefde...

Overigens ken ik een aantal therapeuten die er thuis een puinhoop van maken. Kortom: die bij hun cliënten iets zeggen wat ze thuis zelf niet in praktijk brengen... :wink:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 16 aug 2008 11:09

Precies, ik gedraag me thuis echt niet zo als ik me op mn werk gedraag en ik weiger dan ook een therapeutisch gesprek te gaan voeren op het moment dat er iets mis gaat, thuis ben ik gewoon mezelf en op mn werk gebruik ik de geleerde vaardigheden. En natuurlijk verander je zelf ook wel door de opleiding maar ik zou het vreselijk vinden als ik dan mezelf of mn vriend vanuit mn hulpverleners positie zou moeten gaan benaderen.
(oh en mocht ik dat wel gaan doen waarschuw me dan :mrgreen:)
PaSaP Hoogh!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 16 aug 2008 14:10

linde schreef:Precies, ik gedraag me thuis echt niet zo als ik me op mn werk gedraag en ik weiger dan ook een therapeutisch gesprek te gaan voeren op het moment dat er iets mis gaat, thuis ben ik gewoon mezelf en op mn werk gebruik ik de geleerde vaardigheden. En natuurlijk verander je zelf ook wel door de opleiding maar ik zou het vreselijk vinden als ik dan mezelf of mn vriend vanuit mn hulpverleners positie zou moeten gaan benaderen.(oh en mocht ik dat wel gaan doen waarschuw me dan :mrgreen:)

Inderdaad, dat vind ik dus ook.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 aug 2008 15:31

Nee, dat lijkt me ook helemaal niet goed. Maar iedereen neemt toch wel iets mee van zijn opleiding?
Ik zou het heel raar vinden als ik op mijn werk een heel ander mens ben als thuis. En dat is dus ook niet zo. En als ik zie op mijn werk dat op een bepaalde manier dingen brengen werkt, waarom zou ik het dan thuis anders doen?
En als ik me rot voel, ga ik na waarom ik me rot voel, en probeer daar dan uit te komen. Ik weet ook exact wanneer ik shago doen, zeker nu met zwanger zijn. Als mijn man zich rot voelt, wil ik ook weten waarom. Ik merk dat ik er niet meer tegen kan als iemand zomaar shago doet, of zich rot voelt. dan denk ik al snel: denk dan na, waarom is het zo?
Niet dat dat altijd handig is, maar bij mezelf werkt het wel. En zo leg ik het vaak ook aan jongeren uit, dus neem ik dat bljkbaar wel zelf mee in mijn gewone dagelijks leven.

(en een groot deel van ruzie maken op een bepaalde manier, komt ook voort uit mijn persoonlijke geloof denk ik)

Elvira
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Elvira » 17 aug 2008 01:27

wij leerden elkaar in oktober 2006 kennen en zijn in maart 2008 getrouwd.

ik kan als psychiatrisch verpleegkundige in mijn werk heel professioneel en geduldig reageren, maar dat is thuis wel even anders... volgens mij heeft het ook te maken met 'afstand'. In mijn werk kan ik gevoelsmatig een bepaalde afstand nemen van wat een patient doet en zegt en zodoende professioneel reageren. Thuis is op een ander 'niveau'.
If you meet someone without a smile, give him one of yours.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 17 aug 2008 17:39

Whaa :D We hebben zaterdag vriendschapsringen gekocht :D We hadden het er wel een x ff over gehad, maar daarna niet weer...waren we bij de juwelier voor 'n nieuwe oorbel voor hem, kwam 'ie met het idee om gelijk maar vriendschapsringen uit te gaan zoeken :8> :D
Maar 'k krijg nou reacties dat we wel erg snel zijn :? We hebben 6maand verkering...volgens mij valt het wel mee toch?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 aug 2008 17:48

Vriendschapsringen zijn toch leuk en het is toch niet zo'n ernstig iets... als het uit gaat (ik hoop natuurlijk voor je dat dat niet gebeurt) dan kan je ze altijd weer af doen.

Terug naar “Archief”