Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 aug 2008 18:33

MissF schreef:Hoe krijg je zo'n man dan zo vroeg al zover dattie over namen nadenkt? Mijn man kreunde even toen ik erover begon, toen ik een paar weken zwanger was. 'Onee he, nu kom ik er zeker niet meer onderuit?'
En kieskeurig, ongelooflijk! Mijn man dacht never na over dat soort dingen, en het liefst nog niet. Daarom ben ik blij dat we er uit zijn. Ik zag het zo voor me. Kind net geboren, man die het kind vasthoudt en zegt:' Ja, het is echt een...... (en dan een vreselijke naam). Maar dat heb ik gelukkig voorkomen ;)

Haha....Geen idee :wink: We vinden het gewoon leuk om te fantaseren saampjes en tjah, dat gaat ook weleens, zeg maar gerust vaak, over huisje, boompje en.... ook het beestje 8)
Nah...we hebben nu een jongensnaam en een meisjesnaam die we allebei erg mooi vinden. Over doopnamen nog niet gesproken hoor :wink:
Maar wie weet...als het zover mag komen, dat we die namen helemaal niet meer leuk vinden.
Wat ik wel irri vind is dat ik namen gelijk koppel aan de persoon die ik ken met die naam... En als dat dus geen leuk persoon is, vind ik die naam ook gelijk niet meer leuk! :(
Tis wel handig om op een creche te werken hoor, daar kom je nog eens namen tegen waar je nog nooit van gehoord heb. Een paar voorbeeldjes:
Kymanie
Jymanie
Jeraina
Jelani
Wester
Silver
Liv
Jennely
Givainey
Rajencio
Anouar

En daatussen zitten dan ook nog de oer-hollandse namen als Sietske en Pieter-Bas 8) :mrgreen:

Op mn vorige werk waren echt een paar super namen:
Evey
Malou
Sarah
Sem
Vianne

En ikzelf vind Levi en Ezra ook een erg mooie naam, zo heeten 2 neefjes van mn vriend :)

Owja, en nog een combi van een Tweeling:
Quint en Milan
Wesley en Samantha

Zo, weer genoeg namen gespuit hier :wink:
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 aug 2008 19:53

Vianne, da's toch de naam van die vrouw uit Chocolat?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 14 aug 2008 20:57

Toch vind ik het wel grappig dat het vaak zo is dat je bijv al heel snel een meisjesnaam hebt maar geen jongensnaam kunt vinden en dat je dan zwanger blijkt te zijn van een meisje. Ik hoor dat best wel vaak in mijn omgeving. Wij hadden dat zelf ook. De naam van onze oudste meid wisten we al voor we trouwden, maar een leuke jongensnaam konden we echt niet verzinnen. En 't was een meid. Bij de tweede idem. Toen kwam alleen wel even de schrik omdat ze met de 20 weken echo zeiden dat het jongetje was en we dus écht geen leuke naam konden verzinnen. We hebben toen stad en land afgezocht en vonden uiteindelijk Seth heel mooi. Later bleek het toch een meid te zijn en konden we dus zó de naam gebruiken die we al heel lang in gedachten hadden en die we allebei mooi vonden.

Toch ook wel ontzettend leuk hoor, die namen-uitzoekerij :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 21:14

Zeker als de hele omgeving meedenkt ;)
Mijn zusje had een briefje in haar klas rond laten gaan: wie weet een leuke jongensnaam voor het kindje van Femke?
Haha, ze zijn er zo mee bezig. Mijn moeder komt nog vaak met een naam aan, of via de mail ofzo.

Ik vind een naam toch echt wel belangrijk. Ik vind mijn eigen doopnaam oerlelijk, en dat ding kom ik steeds weer tegen, en daar baal ik wel eens van. Maarja, mijn moeder snapt dat nog steeds niet, en een ander vindt het wel weer mooi, dus je weet maar nooit.

Ik weet nog dat ik als klein meisje zei:' Mam, ik wil geen Femke meer heten, ik wil Sharon heten.'
Mijn moeder zei:' Dat is goed hoor, dan noemen we je vanaf nu Sharon.' Maar dat was toch niks, ik vond Femke uiteindelijk toch leuker ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 aug 2008 21:14

Merisja, jij hebt dus de helft van je zwangerschap gedacht dat je een jongen kreeg en het werd toch een meisje? Dan keek je toch wel heel raar op denk? Had je op jongen gerekend met evt. kaartje, kamertje, aan iemand verteld enz?

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 14 aug 2008 21:41

Ow leuk is dat om namen te verzinnen. Denk er soms ook weleens over na, terwijlk maar gewoon vrijgezel ben. Maar vind altijd heel leuk te horen hoet het heet. Als mn opa en oma kerkblad krijgen kijk ik die altijd helemaal door. En daar staan stuk of 6 verschillende gemeentes in dus ga dan alles bij langs met geboortes enz, en vind dan echt leuk om te weten hoe ze heten.

Ik vind namen met een R en Y vaak mooi, beetje engelse namen, of gewoon simpele namen:

Jongens:
Ryan, Yorick
Jarnick Randy
Royan Rowan
Milan Roy
Silvan Wessel
Yorin Daan
Lars Raymon,
Maurice Danyl
Sven

Meisjes (weet ik niet zo veel) :
Ashley
Ashlinn
Rozan
Elissa
Sanne
Richelle

trouwens nog leuk site waar veel namen op staan: www.meisjesnamen.in, www.jongensnamen.in
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 11:04

Gisteren vertelde m'n tante dat ze 'onverwacht' een baby krijgen.
Heel de dag moet ik er al aan denken, vind het echt super leuk voor ze.
Ze hebben 3 kinderen en de jongste is 7, dus best wel een verschil.
We hadden het ook nooit meer verwacht bij hun, zo apart, want haar nichten krijgen ook kinderen en nu krijgt ze het zelf ook nog, maar ze is ook nog jong dus het kan best.
We wisten niet wat we hoorden, echt zo apart, maar wel super leuk, kan ook heel goed met haar opschieten dus kan ik gezellig een beetje meeleven.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 aug 2008 11:36

@annet, wij hebben idd een tijd gedacht dat het een jongetje werd. Alleen hebben we het aan niemand verteld en ook niet de geboortekaartjes ed er op aangepast. Er was toch een soort gevoel van: het klopt niet. We waren er allebei van overtuigd dat het een meisje zou worden en dat het jongetje zou zijn klopte gewoon niet. Ik moest telkens echo's laten maken en bij een latere echo (ik was denk ik iets van 25 - 30 wkn) zei de gyn dat het een meisje was. Bleek dat we het toch juist hadden!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 aug 2008 11:50

gefeliciteerd Tuinfluiter!!!

@Merisja, zie je wel dat het gevoel ook vaak klopt :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 12:25

Dankjewel Kwebbel!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2008 12:33

"onverwacht" een baby krijgen? hoezo, is het er ingewaaid dan?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 12:41

@Annet,
Nou, ze hadden het niet gepland en wilde eigenlijk ook geen kinderen meer.
Snappie?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2008 12:45

ja ik snap het wel hoor. was meer om te owuehoeren bedoeld.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 13:02

@Annet,
Haha, dat had ik niet door.
Nou ja dan heb je het nog eens extra goed uigelegd gekregen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 aug 2008 13:03

*Annet* schreef:"onverwacht" een baby krijgen? hoezo, is het er ingewaaid dan?

:lol: :lol:

Terug naar “Archief”