Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 aug 2008 09:55

wauw da's helemaal bijzonder!! Ik kan me herinneren dat ik slechts 1 tweeling had gezien............

btw ik vind Annemieke wel een bijzonder gave naam :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 aug 2008 10:00

Namen bedenken is helemaal niet moeilijk, vind ik dan :mrgreen:
Lijkt me het leukste van de zwangerschap. Mooie naam/namen bedenken enzo. Als ik ze zelf op de wereld zou zetten, dan zou ik een waslijst aan namen paraat hebben :yahoooo:

Maar ja, mijn kids hebben al een naam. Ik hoop dat ik die kan uitspreken 8)

:yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 aug 2008 10:01

Galateia schreef:Namen bedenken is helemaal niet moeilijk, vind ik dan :mrgreen:
Lijkt me het leukste van de zwangerschap. Mooie naam/namen bedenken enzo. Als ik ze zelf op de wereld zou zetten, dan zou ik een waslijst aan namen paraat hebben :yahoooo:

Wacht jij op adoptie :oops: :?:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 aug 2008 10:02

Yep :yahoooo:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 aug 2008 10:02

kwebbel schreef:wauw da's helemaal bijzonder!! Ik kan me herinneren dat ik slechts 1 tweeling had gezien............

btw ik vind Annemieke wel een bijzonder gave naam :mrgreen:

Ja inderdaad, ik denk dat het een besmettelijk was ofzo :mrgreen: Ze hebben toen zelfs de plaatselijke krant gehaald.

Er zat er alleen geen eentje bij ons in de klas.. De namen die ik noemde zijn dus van de 'oudere' tweelingen. Behalve Walter en Anne-Lynn dan, die zijn 3.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 aug 2008 10:03

Leuk! o:=)

In een hoever stadium is het nu, en uit welk land?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 14 aug 2008 10:10

liefje schreef:Leuk! o:=)

Haha, je hebt duidelijk het adoptie-topic niet gevolgd (geeft niet hoor, maar daarin zijn al mijn belevenissen tot in den treure toe neergekwakt 8) ). We hebben de verplichte voorlichtingscursus gevolgd en wachten nu op het onderzoek door de kinderbescherming. Dat verwachten we zo tussen oktober en december. We zijn nu dus al 2 jaar bezig. We hebben geen voorkeursland. We hopen toestemming te krijgen voor het adopteren van 1, 2 of meer kinderen tegelijk, waarbij leeftijd en 'special need' (= medische achtergrond) ons niets uitmaken. We komen in aanmerking voor de landen in Afrika en Zuid-Amerika, dus ergens daarvandaan zullen onze kinderen komen. 8)

Als de kinderbescherming ons geschikt vindt, dan kunnen we dus rekenen op een kind/kinderen tussen 0 en 6 jaar (de maximumleeftijd volgens de wet) met een medisch dossier. En we weten ook niet hoelang het gaat duren: dat kan nog jaren zijn, maar omdat wij open staan voor eigenlijk alles, kan er zomaar een kindje/kindjes zijn dat/die niemand wil hebben. Nou, wij dus wel. En dan kan het snel gaan. Maar we rekenen nergens op en gaan uit van nog een paar jaar.

Dus eigenlijk... hebben we geen idee wat God ons gaat toevertrouwen!
Zow, dat was het in een notendop.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 aug 2008 10:13

Galateia schreef:
liefje schreef:Leuk! o:=)

Haha, je hebt duidelijk het adoptie-topic niet gevolgd (geeft niet hoor, maar daarin zijn al mijn belevenissen tot in den treure toe neergekwakt 8) ). We hebben de verplichte voorlichtingscursus gevolgd en wachten nu op het onderzoek door de kinderbescherming. Dat verwachten we zo tussen oktober en december. We zijn nu dus al 2 jaar bezig. We hebben geen voorkeursland. We hopen toestemming te krijgen voor het adopteren van 1, 2 of meer kinderen tegelijk, waarbij leeftijd en 'special need' (= medische achtergrond) ons niets uitmaken. We komen in aanmerking voor de landen in Afrika en Zuid-Amerika, dus ergens daarvandaan zullen onze kinderen komen. 8)

Als de kinderbescherming ons geschikt vindt, dan kunnen we dus rekenen op een kind/kinderen tussen 0 en 6 jaar (de maximumleeftijd volgens de wet) met een medisch dossier. En we weten ook niet hoelang het gaat duren: dat kan nog jaren zijn, maar omdat wij open staan voor eigenlijk alles, kan er zomaar een kindje/kindjes zijn dat/die niemand wil hebben. Nou, wij dus wel. En dan kan het snel gaan. Maar we rekenen nergens op en gaan uit van nog een paar jaar.

Dus eigenlijk... hebben we geen idee wat God ons gaat toevertrouwen!
Zow, dat was het in een notendop.

Uuuh nee ik volg verder niks op dit forum heb daar geen tijd voor over, en zo weet ik alles gelijk in een samenvatting haha!
Maar spannend, en top dat jullie alles welkom heten ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 10:26

Ik hou ook niet van popijopi namen, maar dat vidn ik Levi helemaal niet, ik er zelf maar 1.
En Femke vind ik ook een erg leuke naam ;) Hebben mijn ouders leuk gedaan :mrgreen:
En van die buitenlands uitgesproken namen hou ik ook niet van.
We wilden eigenlijk gewoon Jan, maar dat vond iedereen zoooooooo stom. Mijn zus zei elfs dat ze dat niet ging doen, zeggen dat ze tante was geworden van Jan, dat vond ze stom.
Najaaa zeg. Ik zeg nooit meer iets over namen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 14 aug 2008 10:29

MissF schreef:Ik hou ook niet van popijopi namen, maar dat vidn ik Levi helemaal niet, ik er zelf maar 1.
En Femke vind ik ook een erg leuke naam ;) Hebben mijn ouders leuk gedaan :mrgreen:
En van die buitenlands uitgesproken namen hou ik ook niet van.
We wilden eigenlijk gewoon Jan, maar dat vond iedereen zoooooooo stom. Mijn zus zei elfs dat ze dat niet ging doen, zeggen dat ze tante was geworden van Jan, dat vond ze stom.
Najaaa zeg. Ik zeg nooit meer iets over namen ;)

Namen is zo persoonlijk om te bedenken, en commentaar krijg je toch, Danique heet van haar doopnaam Daniëlle Gerrieke, waarom we haar niet Daniek hebben genoemd, of gewoon Daniëlle...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 aug 2008 10:39

Galateia schreef:Namen bedenken is helemaal niet moeilijk, vind ik dan :mrgreen:

Daar hoef je toch niet specifiek zwanger voor te wezen?

Wij hebben het ook wel is over wat we mooi en niet mooi vinden en wij zijn nog niet eens getrouwd :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 14 aug 2008 11:39

Hier ook zo. we gaan nog lang niet trouwen maar hebben het wel eens over namen.

De naam voor onze eerste zoon hebben we al :mrgreen:
Dat is dan ook de enige die we vernoemen. De rest krijgt waarschijnlijk gewoon een naam die we allebei mooi vinden, en dat is dan doopnaam en roepnaam tegelijk.

Jongensnamen zijn we het wel aardig overeens, hebben we wel een aantal die we beide leuk vinden. Meisjes namen, tot nog toe maar eentje, en een paar die een van twee leuk vind en de ander vind het er net mee door kunnen.
Dus maar hopen dat we meer jongens als meiden krijgen :wink:

Ik vind Danique trouwens leuker als Daniek, staat veel mooier als je het schrijft.
En Jan vind ik geen stomme naam, hoor. Lekker kort en oerhollands :wink: :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 12:47

Ik hou meer van stoere namen.
Danique vind ik weer sjieker dan Daniek, maar Daniek weer stoerder, dus als ik mijn kind ooit zo zou noemen, zou ik eerder voor Daniek gaan denk ik.
Jan vind ik ook stoer! Of Jan-Paul, maar nee, dat is het allemaal ook weer niet bij mijn man ;)
Maar we hoeven in principe niet meer te brainstormen over namen, want wij zijn er gelukkig wel uit. En nu hebben we twee echt leuke namen die weinig voorkomen, wij kennen iig niemand die zo heet, dat vind ik wel leuk.

Wel leuk, twee meiden uit de vriendengroep van mijn man zijn zwanger, de een in oktober, de ander in november uitgerekend, en iemand uit de kerk is 3 weken na mij uitgerekend. Dat ik dat toch nog leuk vind ook :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 aug 2008 18:29

jente een jongensnaam?? :shock:

ik dacht dat het een meisjesnaam was... wnt een kindje van me kennissen heet zo

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 aug 2008 18:31

paprikameisje2 schreef:jente een jongensnaam?? :shock:

ik dacht dat het een meisjesnaam was... wnt een kindje van me kennissen heet zo