Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 aug 2008 19:35

Haha :)

Even denken..Vorig jaar september relatie, afgelopen juli verloofd, volgend jaar april trouwen. Eén keer een soort van time-out ingesteld van 2 weken, gewoon een periode van rust. Die duurde welgeteld één dag :mrgreen: En verder eigenlijk nooit ruzie, wel eens meningsverschillen. Ik ben de laatste tijd wel behoorlijk snel geïrriteerd, sjago, etc. Ik schaam me vaak vreselijk als ik weer eens voor noppes m'n scheur open trek tegen Arjen om niks, noppes, nada, njet. Zowaar kreeg ik gister op mn sodemieter. ''Zaterdag óók werken?! Zelf aangeboden?! En maandag ook?! Omdat je dat beloofd hebt?! Nou, dan trek je dat maar terug!! Ik ben gewoon gruwelijk aan vakantie toe, maar dat duurt nog een week :x Hij heeft gelijk, dit moet geen weken meer duren want ik ga er aan onderdoor. Afijn, zaterdag ben ik toch vrij, alleen maandag heb ik beloofd hè, dus daar hou ik me gewoon aan.

Goed, dit is dus allemaal heel vervelend, maar ik hou geen spat minder van 'm dan voorheen. Was ie maar iets minder lief en geduldig, dan voelde ik me minder schuldig :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 19:43

wel wat herkenbaar smurffie.....(heeft dat te maken met het kleurtje haar?) :wink: :mrgreen: En ach..wat is het dan heerlijk als je het dan goed gemaakt heb en dan in elkaars armen heerlijk op de bank ligt/zit. :oops:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2008 20:59

Mannen zijn nu eenmaal lief en geduldig, dat zit in de aard van het beestje.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 aug 2008 21:33

wij 'kenden' elkaar een bijna een jaar toen we een relatie kregen.
Zaten bij elkaar op cathechisatie en hadden altijd extreem veel oogcontact ;). Vond m direct al helemaal fantastisch en dat wordt elke dag nog meer!
Nu een jaar en 2 maanden verkering, nooit ruzie, hooguit soms een meningsverschilletje en we zien elkaar elke dag.
Weten allebei dat we bij elkaar horen, maar trouwen blijft voorlopig nog bij samen dromen aangezien we allebei nog studeren en hij nog behoorlijk jong is...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 06:19

rafaell schreef:Mannen zijn nu eenmaal lief en geduldig, dat zit in de aard van het beestje.

Niet allemaal hoor, sommige mannen kunnen behoorlijk temperamentvol zijn ;) en dan heb je een geduldige lieve vrouw nodig. Alhoewel... ik kan ook best chagrijnig zijn en als ik echt boos ben dan krijgt Borkdude een eindeloze preek over zich heen. Nouja, laten we maar zeggen dat we behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn, maar dat we het wel heel goed hebben samen :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 aug 2008 17:14

rafaell schreef:Mannen zijn nu eenmaal lief en geduldig, dat zit in de aard van het beestje.

Ehm... ik ben man, maar ik sta niet bekend om mijn oneindige geduld...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 aug 2008 10:38

Ik weet niet meer wie 't zei in dit topic, maar ik heb ook de indruk dat 't eerste half jaar/driekwart jaar verkering bij ons 't moeilijkst was. Nu gaat 't een stuk relaxter.

Onze planning is dus om na 2 jaar verkering te trouwen. Zonder verloving (ten huwelijk gevraagd na ong. 1 jaar).

Overigens geldt bij ons wel dat de man lief en geduldig is, hoor. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 aug 2008 12:13

Ik heb nu ong. 5,5 maand verkering, en merk gewoon dat het steeds 'relaxter' word ja...We hebben ook een 'minder fijne' periode gehad toen we ong. 2 maand verkering hadden(niet tussen ons, maar dingen veroorzaakt door bepaalde mensen om ons heen ), maar merk wel dat we dr 'sterker' uit zijn gekomen :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 aug 2008 19:15

Wij hebben nu bijna een jaar verkering. Eigenlijk nog nooit een heftige ruzie gehad, gelukkig!!
We zijn erg zeker van elkaar en zijn nu wel serieus aan het nadenken over de toekomst...
Binnenkort naar de Hypotheker en dan maar eens een huisje zoeken...dus ja, wie weet, ook binnen de 2 jaar getrouwd... :P I hope 8)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 19:18

Is wel of niet ruzie's, heftig of niet heftig een graadmeter voor je relatie of die goed of fout is?

Ik kom dat namelijk vaak tegen als argument dat mensen een goede relatie hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 aug 2008 19:26

Gerdien B. schreef:Is wel of niet ruzie's, heftig of niet heftig een graadmeter voor je relatie of die goed of fout is?
Stil land waar 't nooit waait... ik denk niet dat dat een (goede) graadmeter is, hoor Gerdien. Je hebt nu eenmaal ook mensen die nogal fel uit de hoek kunnen komen en als je dan twee van dat soort exemplaren bij elkaar zet spettert het nog wel eens, maar dat wil niet zeggen dat ze dan niet heel veel van elkaar kunnen houden... dan is dat gewoon de aard van het beestje. Sommige mensen zouden een relatie zonder vuurwerk (heftige meningsverschillen etc.) maar saai vinden.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 19:32

Saai zou ik het niet vinden zonder ruzie denk ik (ik weet het niet zeker want, wij zijn 2 van die pittige mensen waarbij het af en toe knalt), maar het valt mij op dat dit nogal vaak als argument wordt ingezet om neer te zetten dat hun relatie goed is. Dat begrijp ik dus werkelijk niet.
Het kan namelijk ook zijn dat er nooit ruzie is omdat er zelden wat geuit word en veel opgekropt. Die relatie ook wel is tegen gekomen. Lijkt mij weinig goeds aan om dan niet is flink te knallen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 aug 2008 19:43

Ghe..ik zei pas nog tegen Arjen dat ik er wel eens spijt van heb dat ik niet altijd even aardig tegen hem ben. Hij vond me eerder een pittige tante dan onaardig :mrgreen:

Er zijn gelukkig geen verplichte combinaties die garant staan voor een goede relatie. Stel je voor, dan is de keuze helemaal zo beperkt 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 aug 2008 20:19

Gerdien, ik ben het helemaal met je eens. Wij kunnen ook flink knallen, soms ben ik dan degene die rustig blijft, maar soms dan scheld ik ook gewoon keihard terug. Dat is dan niet zo'n leuk moment en ik denk niet dat het altijd goed is voor je relatie, maar op een gegeven moment raak je er ook wel aan gewend. Je weet hoe de ander is en je hebt er toch bewust voor gekozen om te trouwen. Niemand is perfect he.

Ik ben wel heel blij dat ik een man heb die zegt wat hij vindt en waar hij zich aan ergert. Je hoort vaak over mannen die binnenvetters zijn, nou daar zou ik echt niet mee kunnen leven. Dan heb ik liever een temperamentvol type dat zich makkelijk verbaal uit!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 aug 2008 20:22

Ik krop niets op, maar heb ook nog nooit ruzie gehad. Nu is het sowieso al ruim 2 jaar terug dat ik voor het laatst boos op iemand ben geweest, ik irriteer me gewoon niet snel.

Terug naar “Archief”