Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:Hier hoef je nog niet eens homo voor te zijn. Afgelopen weekend hadden Arjen en ik ook nog een discussie met mijn moeder over het feit dat wij naar de PKN waren geweest i.p.v. de ger.gem. Vond ze niet fijn. Toen Arjen vroeg of ze dan minstens wilde respecteren dat wij ons beter thuisvoelen in de Chr. Gereformeerde (waar we naar ons trouwen naartoe gaan, zij ze dat ze het niet fijn vond, dus dat ze het ook niet kon respecteren. Dan wordt de bodem ook wel even onder je voeten weggeslagen. Waarom het zó overtuigd zijn van eigen gelijk? Waarom denken dat zij de waarheid in pacht hebben? Wie heeft dat nu uiteindelijk? Soms krijg ik het gevoel dat ze denkt dat ze gefaald heeft in onze opvoeding omdat mijn broer en ik naar een andere kerk gaan. ''Ik begrijp niet dat je zoiets kunt doen, zo ben je helemaal niet opgevoed''
Daar kom je echt niet tussen, discusseren is geen perspectief meer.
Hetzelfde geldt in deze discussie, maar Meboy heeft wel gelijk dat er soms oplevingen zijn. Regelmatig heb ik met tranen in mn ogen dit onderwerp gelezen. Momenten dat er inderdaad verbondenheid was tussen homo's en hetero's, refo's en niet-refo's. Die momenten zijn er 1 op de 10, maar ze zijn het waard om op te wachten.
Jezus genas 10 melaatsen, waarvan er één terug kwam. Op dat moment heeft Jezus gewacht..denken jullie niet?
tante-tortel schreef:Wij noemen het: verboden liefde. En daar valt niet alleen de homoseksuele liefde onder. Zoals Eva van de verboden vruchten at zo willen wij nog steeds kiezen voor de verboden liefde. En dat proberen we goed te praten met veel omhaal van woorden en vooral Bijbelteksten.
En nee, dan is er voor jou als homo geen mogelijkheid tot een relatie.
Zo is dat met de Bijbel ook. Gesprek er over: hoe kom jij en ik aan onze standpunten, is goed. Maar het opeisen van de absolute waarheid kan uiteindelijk niemand omdat God niet op 1 en dezelfde manier werk naar alle mensen in deze wereld.

Harm-J schreef:Zulk soort teksten lijken in mijn ogen te getuigen van: 'Ik weet wat God vind, elke andere afwijkende mening is onwaar'. Ruimte voor een andere mening lijkt er niet meer te zijn, en ook niet meer te worden geboden. Is het zo moeilijk om iets bij je zelf te houden? Zou het niet zoveel mooier zijn als men denkt dat homoseksualiteit niet goed is, zou spreken van: ''Ik denk dat een homoseksuele relatie niet goed is in God's ogen, maar ik ben ook maar een mens. Misschien dat God het wel heel anders bedoelt, ik ben tenslotte ook maar een mens, die genoeg heeft aan zijn eigen zonden en tekortkomingen. Beste zoon, dochter, broeder, zuster, ik hoop dat jij/julie er samen met God uit mogen komen, wat goed voor jou/jullie is en wat Zijn weg is die Hij met jou/jullie wil gaan".
tante-tortel schreef:Maar ik stop met dit oeverloze gepraat.

Denkertje21 schreef:tante-tortel schreef:Maar ik stop met dit oeverloze gepraat.
Mooi, dan kan ik weer (mondjesmaat) meedoen....
In het RD stond een stuk over de Anglicaanse aartsbisschop dr. Rowan Williams. Daarin stond in een enkele zin iets waar ik het volledig mee eens ben:
De aartsbisschop zegt dat hij na twintig jaar van gebed en studie tot de conclusie is gekomen dat het Bijbelse verbod op homoseksualiteit gericht is op heteroseksuelen die „wel eens iets anders dan gemeenschap met een vrouw willen ervaren.” Hij concludeert dat een „actieve seksuele relatie” tussen homo’s die elkaar „absoluut trouw” beloven „evengoed Gods liefde weerspiegelt.”
Smurffie schreef: En ook al werpt dit topic volgens jou geen vruchten af, dan kun je daar alleen achter komen door met elkaar te blijven communiceren, totdat dit onderwerp op Refoweb doodbloedt. Tot die tijd is dit onderwerp blijkbaar nuttig.
Denkertje21 schreef:tante-tortel schreef:Maar ik stop met dit oeverloze gepraat.
Mooi, dan kan ik weer (mondjesmaat) meedoen....
In het RD stond een stuk over de Anglicaanse aartsbisschop dr. Rowan Williams. Daarin stond in een enkele zin iets waar ik het volledig mee eens ben:
De aartsbisschop zegt dat hij na twintig jaar van gebed en studie tot de conclusie is gekomen dat het Bijbelse verbod op homoseksualiteit gericht is op heteroseksuelen die „wel eens iets anders dan gemeenschap met een vrouw willen ervaren.” Hij concludeert dat een „actieve seksuele relatie” tussen homo’s die elkaar „absoluut trouw” beloven „evengoed Gods liefde weerspiegelt.”
tante-tortel schreef:
Er zijn ook pausen die menen dat zij de sleutels van het hemelrijk hebben, maar of dat Bijbels is?
Zo ook de mening van die aartsbisschop.
Bijbels? Ik geloof er niets van.
Ohw, ja en daar ben ik door jaren lang gebed achter gekomen.
Dus het is mij ingegeven door de Geest Gods.
tante-tortel schreef:Bijbels? Ik geloof er niets van.

Bij mij roept de homoseksualiteit onreinheid en dergelijke op.
Want laten we wel wezen, de uitgang als een ingang gebruiken is niet waar die voor gemaakt is. Tamelijk onrein.
want in dat rijtje met te bestrijden, staat in rom 1 ook tegennatuurlijke liefde , en het voelt voor jouw wel natuurlijk, maar we zijn niet zo geschapen.
Of er homofiele mensen in de Bijbel voorkomen? Geen idee, in ieder geval lees je wel eens dat er mannen of vrouwen waren die niet getrouwd waren. Feit is wel dat er geen melding werd gemaakt dat ze samenwoonden met iemand van hetzelfde geslacht.
Denkertje21 schreef:IK zeg dat je er niet over heb nagedacht! Duidelijk toch?
Rowan Williams komt met een visie die we hier nog nauwelijks hebben gehoord. Als theoloog doet hij er wel degelijk toe en als hij een conclusie van studie en gebed neerlegt, is dat wel degelijk iets om over na te denken.
Jouw 'inhoudelijke' en enige reactie is:tante-tortel schreef:Bijbels? Ik geloof er niets van.
Dat noem ik 'koeren'. Het niet aandurven van een inhoudelijke discussie omdat je bang bent datgene ter discussie te stellen wat je je hele leven lang voor waar hebt aangenomen. Ik geef toe, dat is dood eng.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten