Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 20:08

:lol:

Kan ik me wel indenken Laura! Zou ik ook van balen.

Maar als jij nu wat schoonmaakwoede aan mij geeft, dan komt het helemaal goed. :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 20:10

Mijn man doet het stofmanagement, erg fijn want ik haat stofzuigen. Toen ik het alleen woonde deed ik dat echt niet elke week... :oops:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 20:12

Vandaag ging ik (eindelijk) weer eens stoffen.

Klopte ik vanuit het zolderraam de vloerwisser uit (handige actie), dachten mijn ouders dat er twee duiven in de dakgoot aan het vechten waren, vanwege al de neerdwarrelende stofvlokken hahahahah :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 aug 2008 20:16

Later, als ik groot en héél erg rijk ben, huur ik een schoonmaakster in...heerlijk lijkt me dat! 'k Heb zo'n gruwelijke hekel aan dat schoonmaken. Heb je 't net schoon, kan je een paar dagen later weer van voor af aan beginnen :roll: Niet echt mijn hobby dus.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 20:19

Het is gewoon ondankbaar werk.

Het zou leuker zijn als er steeds mensen zijn die zeggen; Heerlijk, wat is het hier schoon! Of: fijn dat je mijn kleren gestreken hebt.

Maar dat vergeet ik ook om tegen mijn ma te zeggen.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 aug 2008 20:21

Ik heb de badkamer weer 'ns een goede beurt gegeven... was ook wel nodig! :oops: Nu is tie weer lekker schoon... maar morgen niet meer vrees ik. :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2008 08:43

Vanavond komen er 5 mensen bbqen (geen id hoe mijn man dat heeft verzonnen, we hebben alleen maar een balkon, maar oke), en 3 daarvan blijven slapen. Lekker hoor, ik kan weer zorgen dat het huis netjes is en de bedden klaar staan :?

Nouja, manlief zei het zelf allemaal wel te doen, maar dat vind ik ook niet zo eerlijk, ik ben nog vrij vandaag.
Maar van mij hoeft dat nooit zo, ik ken die mensen amper.
Maar hij heeft beloofd dat als ik echt op ben vanavond ik gewoon naar bed mag :lol: (het wordt daar namelijk meestal een uur of 5 's ochtends, nou, mij niet gezien!)

Dus ik ga zo maar even het opklapbed ophalen bij mijn ouders en het helehuis maar soppen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2008 09:21

ik stofzuig 2 a 3x per week omdat we zeker in de zomer toch via de achterdeur binnenkomen en dat meteen in de woonkamer stappen. In de winter gaat die deur bijna niet open behalve naar de prullenbak buiten :wink: Stoffen gaat ook 2x per week, badkamer weliswaar iets minder maar dat mag ook wel ietsje meer zijn want af en toe komen de stofwolken naar me toe :) :)

gordijnen wassen doe ik 2x per jaar ongeveer.. en dan gaat alles er ook meteen in, van de woonkamer, voor de voordeur en de slaapkamer. Ik heb ze voor de vakantie netjes gewassen maar nu zitten er nog steeds kreukels in :? eergisteren op een kreukherstellend programma gedaan maar ze zitten er nog steeds in :?

@Laura: ik heb een keer schoongemaakt bij een man thuis samen met zijn dochter, niet te geloven :shock: die man had nog kranten van 2 jaar bewaard ofzo.... hij verschoonde z'n bed maar heel zelden enzo echt smerig. Alles rook naar de rook, bier enzo.. en hij ging zelf ook nooit douchen echt ieuw :shock:
Ook nog een keer bij een collega van een radio omroep schoongemaakt, daar zaten gewoon 10lagen vet op het gasfornuis... brrr :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 08 aug 2008 09:31

Ik moet zeggen dat er bij ons weinig stof ligt. Mijn man stofzuigt altijd op zaterdag, ik erachter aan met de swiffer en het is weer schoon. Oja, en nog overal een doekje overheen. Maar wij hebben ook bijna geen prullen staan. Doekje over dressoir, eetkamertafel, salontafel en boekenkast en klaar zijn we weer. Badkamer vind ik wel een gepoets, maar opzich is het ook weer met een half uurtje klaar. 1x in de maand doe ik het echt goed, verder meer een kwestie van bijhouden.

Gordijnen hebben we niet, wij hebben wit houten luxaflex, dat scheelt ook weer stof. En een houten vloer, behalve in de keuken. Maar die gaan we nu bestellen. Vind plavuizenvloer zo ontzettend koud en niet mooi.... We dachten dat we er wel aan konden wennen, maar na vier maanden wordt het steeds minder mooi in onze ogen. Tis dat we qua kleur geen hout in de badkamer doen, maar ons volgende huis of onze volgende badkamer wordt er eentje met een houten vloer!!

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 08 aug 2008 09:41

MissF schreef:Vanavond komen er 5 mensen bbqen (geen id hoe mijn man dat heeft verzonnen, we hebben alleen maar een balkon, maar oke), en 3 daarvan blijven slapen. Lekker hoor, ik kan weer zorgen dat het huis netjes is en de bedden klaar staan :?

Nouja, manlief zei het zelf allemaal wel te doen, maar dat vind ik ook niet zo eerlijk, ik ben nog vrij vandaag.
Maar hij heeft beloofd dat als ik echt op ben vanavond ik gewoon naar bed mag :lol: (het wordt daar namelijk meestal een uur of 5 's ochtends, nou, mij niet gezien!)

Dus ik ga zo maar even het opklapbed ophalen bij mijn ouders en het helehuis maar soppen.

Collega's? Wel apart dat ze blijven slapen terwijl je ze amper kent. Maar het kan ook heel gezellig zijn natuurlijk.
Sterkte ermee in ieder geval.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 09:45

Wat is er vreemd aan ergens blijven slapen na een feestje? Als het laat wordt dan is dat toch juist handig. Bij ons mogen mensen gerust komen logeren, we hebben twee extra matrassen die we dan in de huiskamer leggen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2008 09:49

Lalage schreef:Wat is er vreemd aan ergens blijven slapen na een feestje? Als het laat wordt dan is dat toch juist handig. Bij ons mogen mensen gerust komen logeren, we hebben twee extra matrassen die we dan in de huiskamer leggen.
Ik denk dat fluitje bedoelt: vreemd als mensen blijven slapen als je ze bijna niet kent! (haar man wel dan..) Persoonlijk zou ik het niet doen, maar we hebben dan ook geen ruimte :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2008 10:04

Fluitje schreef:
MissF schreef:Vanavond komen er 5 mensen bbqen (geen id hoe mijn man dat heeft verzonnen, we hebben alleen maar een balkon, maar oke), en 3 daarvan blijven slapen. Lekker hoor, ik kan weer zorgen dat het huis netjes is en de bedden klaar staan :?

Collega's? Wel apart dat ze blijven slapen terwijl je ze amper kent. Maar het kan ook heel gezellig zijn natuurlijk.
Sterkte ermee in ieder geval.

Nee, vrienden van mijn man van de universiteit. En eentje heeft een vriendin en kind en die nemen ze dan ook mee. Al zijn het alleen de jongens, dan ga ik gewoon naar mijn vriendinnen en kom 's avonds wel een keer thuis, maar dat kan ik nu niet maken ;)
En drie jongens komen uit alle hoeken van NL, echt van die studenten zijn dat, en die blijven vaak slapen.
Maar ik wil het dan wel weer echt netjes hebben. Dus op de logeerkamer moet het bed opgemaakt, het opklapbed ophalen en opgemaakt en 1 luchtbed opgemaakt. Ik weet wel dat die jongens dat helemaal niet nodig vinden, maar dat vind ik netjes.
En dan wil ik ook al die dekbedovertrekken weer in de was morgen. Nouja, het zal wel komen door die zwangerschap dat ik er geen zin in heb, en er van baal. Anders boeide het me nooit.
Maar de was is al gestreken. Nu nog even het huis, dan het bed ophalen en alles opmaken en dan is manlief thuis en kunnen we boodschappen doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 aug 2008 15:16

Wow ik stofzuig echt wel elke dag. Elke dag ook even afnemen maar dan niet alle prulletjes en lampen enzo. Gewoon de tafels, keukendeurtjes, vensterbanken, enz.
Ik zou niet weten hoe ik op 1x stofzuigen per week moet komen. Misschien zouden we dan geen dieren moeten hebben, schoenen uit moeten doen bij de voordeur en er heel erg op moeten gaan letten dat we niet kruimelen. Ach, t is een idee.
Scheelt wel een hoop werk. 'k Zal zo boven maar s gaan stofzuigen. Gebeurt nu 1x per week maar mag eigenlijk wel vaker.
Als ik werk moet alles even tussendoor maar nu ik weer even vrij ben kan ik moeilijk m'n draai vinden. Had hele plannen, maar vrijwel nog niks gedaan. Maar goed, de wasmachine draait, afwas is gedaan, 'k heb vanmiddag al gekookt, beneden is alles gezogen en ben bezig met dweilen.
Straks maar s weer verder. Wc mag ook wel weer s, wasmand staat nog vol met was wat opgevouwen mag worden. Beetje strijken, dus kom m'n dag wel weer door.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 15:53

Schoenen uit is fijn :)

Terug naar “Archief”