Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 09:34

@ Galateia: wat betreft de combi pleegzorg en adoptie, daar hebben we ons al terdege in verdiept, begin 2009 gaan we voor de voorlichting en zullen we dit thema ook zeker naar voren laten komen. Het is meer omdat het adoptieproces zo lang duurt en ik zo graag voor kinderen wil zorgen en iets voor ze wil kunnen betekenen en omdat Hans altijd geroepen heeft aan pleegzorg te willen gaan doen dat we het willen proberen te combineren of tijdelijk te gaan doen. In elk geval bedankt voor je tips!

@ TT: de avond dat we de papieren hadden ingevuld was ik in een licht eufore stemming, zie je me lopen met zo`n heerlijk kind met een kroeskopje, krulletjes, jurkje met roesjes, speldjes met strikjes (in mijn gedachten is het een meisje dat lijkt op ons W&Dkindje) Dat is de enige reden achter de uitspraak: een schattig donker kindje.
Ik/wij zijn ons terdege bewust van de bagage die kinderen met zich meenemen en hebben op de verschillende sites die door adoptie-ouders worden bijgehouden steds weer gelezen over de problemen die de hechting met zich mee kan brengen.
Dit houdt echter niet in dat we deze kindjes niet schattig meer zouden vinden of van adoptie af zouden zien, integendeel, na ruim vijf jaar samen te zijn geweest wordt de wens alleen maar groter en het feit dat je voor deze kinderen veel kunt betekenen vergoedt naar mijn mening veel van de problemen die het kan veroorzaken!

BTW: mijn (zeer NL) nichtjes en neefjes zijn ook niet altijd toonbeelden van een goede opvoeding, die ze naar mijn mening toch echt wel krijgen!

@iedereen: bedankt voor julie lieve reacties!
A smile costs nothing, but gives much

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 09:53

HansenMirjam schreef:@ Galateia: wat betreft de combi pleegzorg en adoptie, daar hebben we ons al terdege in verdiept, begin 2009 gaan we voor de voorlichting en zullen we dit thema ook zeker naar voren laten komen. Het is meer omdat het adoptieproces zo lang duurt en ik zo graag voor kinderen wil zorgen en iets voor ze wil kunnen betekenen en omdat Hans altijd geroepen heeft aan pleegzorg te willen gaan doen dat we het willen proberen te combineren of tijdelijk te gaan doen. In elk geval bedankt voor je tips!

Leuk. Maar let echt goed op: het heeft iets te maken met langdurige plaatsingen of kortdurende- / crisisplaatsingen. Als je pleegkindje langer dan een x aantal weken in jullie gezin heeft gewoond en dan weer vertrekt, dan wordt je adoptieprocedure zonder pardon een jaar uitgesteld. Laat je dus niet zomaar iets wijsmaken door de pleegzorg (pleegzorg heeft natuurlijk eigen belangen).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 aug 2008 12:43

Wow HansenMirjam en Aimee, van harte met jullie beslissing, en heel veel sterkte op de weg die volgt!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 07 aug 2008 12:47

Haai schreef:Wow HansenMirjam en Aimee, van harte met jullie beslissing, en heel veel sterkte op de weg die volgt!!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 aug 2008 12:59

In mijn reactie over schattig of niet schattig sprak ik ook niet over enkel adoptie kinderen. Ik vind gewoon elk kind wat zijn ouder schopt niet schattig ongeacht de achtergrond van het kind.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2008 13:24

Wat ontzettend gaaf, HansenMirjam en Aimée! Ik hoop van harte dat jullie spoedig een kindje in jullie armen mogen sluiten! :D
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 aug 2008 13:59

tante-tortel schreef:In mijn reactie over schattig of niet schattig sprak ik ook niet over enkel adoptie kinderen. Ik vind gewoon elk kind wat zijn ouder schopt niet schattig ongeacht de achtergrond van het kind.

Maar als iemand jou heel blij en gelukkig komt vertellen zwanger te zijn is je eerste reactie toch (hopelijk) ook niet 'Pas maar op, kinderen zijn ook weleens vervelend. Ik vind het hier echt een hele misplaatste reactie :?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2008 14:01

*vind dit ook en heeft een zwak voor donkere kindjes...* 8)
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 14:23

tante-tortel: In een ander topic loop je te verkondigen dat alle getrouwde stellen open moeten staan voor kinderen en hier zeg je dat je wel goed moet nadenken voor je aan adoptie begint. Is dat niet ontzettend tegenstrijdig? Misschien moeten sommige kinderen juist wel geadopteerd worden omdat ze uit ouders geboren zijn die niet eigenlijk geen kinderen wilden maar ze toch kregen!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2008 16:19

HansenMirjam en Aimee: gefeliciteerd met het nemen van deze geweldige beslissing. Houd ons op de hoogte en voor vragen etc etc kun je altijd bij ons terecht!
En TanteTortel; wat kun je toch af en toe bot uit de hoek komen zeg! Schandalig gewoon. Ik kan er geen beleefde woorden voor vinden. Mensenkinderen zeg!!! Jij hebt het erover dat we adoptie romantiseren. Moet je eens in levende lijve met iemand praten dit door deze procedure gaat, of eens met oprechte interesse dit topic doorlezen. Dan zie je dus dat deze weg helemaal niet romantisch is en dat er veel pijn en teleurstelling op deze weg ligt. En durf dan niet te stellen dat wij het romantiseren.
Nee, ik durf het zelfs zo te stellen: jij verromantiseert het 'eigen kinderen' krijgen!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 07 aug 2008 16:27

Lieve kinders, niet zo fel, dat is niet gezellig :wink: .

Vasn harte gefeliciteerd Aimee en HansenMirjam!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 aug 2008 17:48

Lalage schreef:tante-tortel: In een ander topic loop je te verkondigen dat alle getrouwde stellen open moeten staan voor kinderen en hier zeg je dat je wel goed moet nadenken voor je aan adoptie begint. Is dat niet ontzettend tegenstrijdig? Misschien moeten sommige kinderen juist wel geadopteerd worden omdat ze uit ouders geboren zijn die niet eigenlijk geen kinderen wilden maar ze toch kregen!!!

Misschien ben ik ook juist tegen adoptie??

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 aug 2008 17:52

LauraC schreef:HansenMirjam en Aimee: gefeliciteerd met het nemen van deze geweldige beslissing. Houd ons op de hoogte en voor vragen etc etc kun je altijd bij ons terecht!
En TanteTortel; wat kun je toch af en toe bot uit de hoek komen zeg! Schandalig gewoon. Ik kan er geen beleefde woorden voor vinden. Mensenkinderen zeg!!! Jij hebt het erover dat we adoptie romantiseren. Moet je eens in levende lijve met iemand praten dit door deze procedure gaat, of eens met oprechte interesse dit topic doorlezen. Dan zie je dus dat deze weg helemaal niet romantisch is en dat er veel pijn en teleurstelling op deze weg ligt. En durf dan niet te stellen dat wij het romantiseren.
Nee, ik durf het zelfs zo te stellen: jij verromantiseert het 'eigen kinderen' krijgen!

Nee, dat verromantiseer ik niet ik weet hoe het is en dat is totaal anders dan adopteren.
Dat jullie gelijk op je achterste benen gaat staan is mij best.
Maar ik vind opmerkingen als: schattig bruin kindje nogal banaal klinken.
En we hebben hier toch vrijheid van meningsuiting?

En als iemand mij komt vertellen dat ze zwanger is heb ik nog nooit gehoord dat zij zichzelf straks zien lopen met een schattig blond kindje.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2008 17:54

Hoe weet je nou hoe het is om te adopteren als je het zelf nooit gedaan hebt, en het alleen bij vrienden/familie hebt meegemaakt. Ik ga toch ook niet zeggen dat zwanger zijn een eitje is als ik het zelf nog nooit ben geweest.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 aug 2008 17:55

tante-tortel schreef:En als iemand mij komt vertellen dat ze zwanger is heb ik nog nooit gehoord dat zij zichzelf straks zien lopen met een schattig blond kindje.

Haha, dan ben je die mensen gewoon nog niet tegen gekomen, ik ken er zat!
(en bij ons dromen de moeders van een licht, half donker of donker kindje, wij hebben alle kleurtjes :) )

Terug naar “Archief”