@ Galateia: wat betreft de combi pleegzorg en adoptie, daar hebben we ons al terdege in verdiept, begin 2009 gaan we voor de voorlichting en zullen we dit thema ook zeker naar voren laten komen. Het is meer omdat het adoptieproces zo lang duurt en ik zo graag voor kinderen wil zorgen en iets voor ze wil kunnen betekenen en omdat Hans altijd geroepen heeft aan pleegzorg te willen gaan doen dat we het willen proberen te combineren of tijdelijk te gaan doen. In elk geval bedankt voor je tips!
@ TT: de avond dat we de papieren hadden ingevuld was ik in een licht eufore stemming, zie je me lopen met zo`n heerlijk kind met een kroeskopje, krulletjes, jurkje met roesjes, speldjes met strikjes (in mijn gedachten is het een meisje dat lijkt op ons W&Dkindje) Dat is de enige reden achter de uitspraak: een schattig donker kindje.
Ik/wij zijn ons terdege bewust van de bagage die kinderen met zich meenemen en hebben op de verschillende sites die door adoptie-ouders worden bijgehouden steds weer gelezen over de problemen die de hechting met zich mee kan brengen.
Dit houdt echter niet in dat we deze kindjes niet schattig meer zouden vinden of van adoptie af zouden zien, integendeel, na ruim vijf jaar samen te zijn geweest wordt de wens alleen maar groter en het feit dat je voor deze kinderen veel kunt betekenen vergoedt naar mijn mening veel van de problemen die het kan veroorzaken!
BTW: mijn (zeer NL) nichtjes en neefjes zijn ook niet altijd toonbeelden van een goede opvoeding, die ze naar mijn mening toch echt wel krijgen!
@iedereen: bedankt voor julie lieve reacties!