Moderator: Moderafo's
tegen wie heb je het nu mag ik vragen??Denkertje21 schreef:Degenen die iets van mijn inbreng in de loop van de tijd hebben gelezen, weten dat ik respect heb voor andermans mening. Daar heeft iedereen recht op.
Maar om mijn of andermans mening af te doen als van de duivel ga je wel heel ver!
Dat kan niemand maken en zeker een beheerder niet!
Mijn mening is niet anti-bijbels maar staat soms wel haaks op andermans visie op de Bijbel! Dat is een visie waar ik samen met God ben uitgekomen. Met deze visie kun je het oneens zijn maar deze, maar als je op deze wijze op de stoel van God gaat zitten, durf je wel heel veel!
Wat mij opvalt juist de laatste tijd is de grote verdeeldheid die er binnen de homofiele beweging is. Wie de krant leest en dit forum volgt heeft al heel veel bewegingen/organisatie/websites voorbij zien komen die pretenderen de belangen van de homofiele mede christen te vertegenwoordigen, maar ondertussen elkaar zitten zwart te maken. Dat vind ik triest. En dan vooral nog tussen de regels door respect eisen van de reformatorische kerken.
Optimatus schreef:Michael, jouw antwoord vind ik nogal ongefundeerd - immers, waaruit zou blijken dat dit zo zou kunnen zijn?
Michael schreef:Een topic waarin mensen meerdere uitingen van hun liefde voor God eruit gooiden op een natuurlijkere manier dan je gewoonlijk ziet. Mensen kregen brokken in hun keel en gloeiende harten. Een topic waarin mensen tot zichzelf kwamen en een topic waarin mensen tot elkaar kwamen ook al hadden ze van oorsprong verschillende meningen. Een topic vol rede, vol wederzijds respect... De vruchten waren zoet en de gemeenschap van God was duidelijk zichtbaar.
Vervolgens na de uitspraak van henkie en columbus met hun insinuaties degradeert het gesprek.
Er ontstaat angst, mensen polariseren direct. Opposities worden ingenomen. Mensen misinterpreteren bewust of onbewust elkaars woorden. En afstand wordt geschapen.
Sommigen conflict vermijdende mensen verlaten het topic al.
Michael schreef:Vandaar dat ik dus zeg. Misschien dat God na eeuwenlange "schriftgeleerdheid" het eindelijk eens goed gezet heeft en weer een aantal mensen die de neiging daartoe hadden in hun open liefdevolle basis toestand heeft gekregen. Dat hem dat lukte is me duidelijk. Ik loop al lang genoeg in verschillende religieuze wereldjes rond om echt van nep te herkennen.
meboy schreef:@ Speedy
Ik wenste dat je ongelijk had. Het zijn soms net mensenVerschil van inzicht is tot daar aan toe maar de grote woorden die er gebruikt worden de laatste week; dat schokt me enorm. De neiging om met de vuist op tafel te slaan en jouw post bij iedereen onder de neus te wrjven is groot. Want je hebt gelijk. Helaas(/gelukkig?) heb ik niet zo'n grote invloed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten