Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 14:49

Maar wat wil je dan? Dat de forumbaas onschendbaar wordt en er een groep ministers verantwoordelijk worden voor wat Henk zegt? Hoewel ik er op zich wel wat voor voel om Omega te plagen als Henk een fout maakt ;)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 06 aug 2008 14:54

Nee, een commissie die hem gaat opvoeden en wat tolerantie bijbrengt, nou goed? :P

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 14:59

Waarom zou je hem wat op willen dringen? Hij mag toch geloven hetwelk hem goeddunkt?

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 06 aug 2008 15:03

Of course, maar, zoals ik reeds zei, het gaat meer om de manier waarop hij het een en ander soms brengt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 15:14

Ik heb zo het idee (na het meeste te hebben meegelezen; doch niet gereageerd) dat we erg afdwalen. Sommige zijn er op tegen, anderen niet. Waarschijnlijk komen we er nooit uit want sommige Bijbelteksten worden anders geinterpreteerd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 15:18

Degenen die iets van mijn inbreng in de loop van de tijd hebben gelezen, weten dat ik respect heb voor andermans mening. Daar heeft iedereen recht op.

Maar om mijn of andermans mening af te doen als van de duivel ga je wel heel ver!

Dat kan niemand maken en zeker een beheerder niet!

Mijn mening is niet anti-bijbels maar staat soms wel haaks op andermans visie op de Bijbel! Dat is een visie waar ik samen met God ben uitgekomen. Met deze visie kun je het oneens zijn maar deze, maar als je op deze wijze op de stoel van God gaat zitten, durf je wel heel veel!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 15:21

Zullen we anders de pro's en contra's nog eens op een rijtje zetten? Dan wordt er wellicht niet eindeloos herhaald.

Overigens, Denkertje, ik vind de toon waarop de muziek gespeeld werd ook niet erg aantrekkelijk, maar ik ken Henk iets langer dan vandaag en ik weet dat hij doorgaans een vrij genuanceerd mens is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 15:30

Denkertje21 schreef:Degenen die iets van mijn inbreng in de loop van de tijd hebben gelezen, weten dat ik respect heb voor andermans mening. Daar heeft iedereen recht op.

Maar om mijn of andermans mening af te doen als van de duivel ga je wel heel ver!

Dat kan niemand maken en zeker een beheerder niet!

Mijn mening is niet anti-bijbels maar staat soms wel haaks op andermans visie op de Bijbel! Dat is een visie waar ik samen met God ben uitgekomen. Met deze visie kun je het oneens zijn maar deze, maar als je op deze wijze op de stoel van God gaat zitten, durf je wel heel veel!
tegen wie heb je het nu mag ik vragen??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 15:35

Daarmee is zijn verantwoordelijkheid niet verdwenen. Één bericht neer kwakken en vervolgens het hazenpad kiezen; dát kan me mateloos irriteren: neem verantwoordelijkheid voor je posts, leg het desnoods uit, en liever nog; nuanceer het. Zodra je elkaar op afstand duwt zonder enige vorm van dialoog wordt het harder en harder.

@ Speedy

Wat mij opvalt juist de laatste tijd is de grote verdeeldheid die er binnen de homofiele beweging is. Wie de krant leest en dit forum volgt heeft al heel veel bewegingen/organisatie/websites voorbij zien komen die pretenderen de belangen van de homofiele mede christen te vertegenwoordigen, maar ondertussen elkaar zitten zwart te maken. Dat vind ik triest. En dan vooral nog tussen de regels door respect eisen van de reformatorische kerken.

Ik wenste dat je ongelijk had. Het zijn soms net mensen :cry: Verschil van inzicht is tot daar aan toe maar de grote woorden die er gebruikt worden de laatste week; dat schokt me enorm. De neiging om met de vuist op tafel te slaan en jouw post bij iedereen onder de neus te wrjven is groot. Want je hebt gelijk. Helaas(/gelukkig?) heb ik niet zo'n grote invloed.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 06 aug 2008 15:57

Optimatus schreef:Michael, jouw antwoord vind ik nogal ongefundeerd - immers, waaruit zou blijken dat dit zo zou kunnen zijn?

Hmm, Henkie stelt verbloemd dat de duivel het refoweb binnen geslopen is en in dit topic zijn gehoornde kop laat zien. In de corruptie van de aanwezige mensen.

Een topic waarin mensen meerdere uitingen van hun liefde voor God eruit gooiden op een natuurlijkere manier dan je gewoonlijk ziet. Mensen kregen brokken in hun keel en gloeiende harten. Een topic waarin mensen tot zichzelf kwamen en een topic waarin mensen tot elkaar kwamen ook al hadden ze van oorsprong verschillende meningen. Een topic vol rede, vol wederzijds respect... De vruchten waren zoet en de gemeenschap van God was duidelijk zichtbaar.

Vervolgens na de uitspraak van henkie en columbus met hun insinuaties degradeert het gesprek.

Er ontstaat angst, mensen polariseren direct. Opposities worden ingenomen. Mensen misinterpreteren bewust of onbewust elkaars woorden. En afstand wordt geschapen.

Sommigen conflict vermijdende mensen verlaten het topic al.

Jezus vertelde ons dat je een boom herkent aan zijn vruchten. Hij vertelde ons dat het koninkrijk van God in de mens is. Hij vertelde ons dat we het pad kunnen vinden als we onbezorgd als kinderen, onbezorgd als de vogels in het veld zijn en ons vertrouwen in hem stellen.

Oordeel zelf verder maar. Ik zie wat ik zie. Ik ben niet onzeker over mijn geloof. Ik ben 18 jaar geleden gesprongen. En ben opgevangen op een manier die ik niet had verwacht maar die gewoon werkt voor mij. Als ik onzeker over mijn geloof zou zijn. (Lees, een cent zou geven om de mening van een mens met ongenuanceerde kritiek) Zou ik bijzonder boos worden van de insinuatie dat ik door de duivel gecorrupteerd ben. Nu interpreteer ik dat als een vervelend misverstand of dwaasheid van blinden. Welke van de twee is me niet duidelijk omdat ik Henkie niet ken.

Vandaar dat ik dus zeg. Misschien dat God na eeuwenlange "schriftgeleerdheid" het eindelijk eens goed gezet heeft en weer een aantal mensen die de neiging daartoe hadden in hun open liefdevolle basis toestand heeft gekregen. Dat hem dat lukte is me duidelijk. Ik loop al lang genoeg in verschillende religieuze wereldjes rond om echt van nep te herkennen.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 06 aug 2008 16:04

Michael schreef:Een topic waarin mensen meerdere uitingen van hun liefde voor God eruit gooiden op een natuurlijkere manier dan je gewoonlijk ziet. Mensen kregen brokken in hun keel en gloeiende harten. Een topic waarin mensen tot zichzelf kwamen en een topic waarin mensen tot elkaar kwamen ook al hadden ze van oorsprong verschillende meningen. Een topic vol rede, vol wederzijds respect... De vruchten waren zoet en de gemeenschap van God was duidelijk zichtbaar.

Vervolgens na de uitspraak van henkie en columbus met hun insinuaties degradeert het gesprek.

Er ontstaat angst, mensen polariseren direct. Opposities worden ingenomen. Mensen misinterpreteren bewust of onbewust elkaars woorden. En afstand wordt geschapen.

Sommigen conflict vermijdende mensen verlaten het topic al.

Blijkbaar wordt er maar 1 visie op prijs gesteld en dat is acceptatie van hetgeen hier al 400 bladzijden overgaat en degene die een andere visie hanteren moeten hun mond houden omdat ze de ander niet weten te overtuigen.

Michael schreef:Vandaar dat ik dus zeg. Misschien dat God na eeuwenlange "schriftgeleerdheid" het eindelijk eens goed gezet heeft en weer een aantal mensen die de neiging daartoe hadden in hun open liefdevolle basis toestand heeft gekregen. Dat hem dat lukte is me duidelijk. Ik loop al lang genoeg in verschillende religieuze wereldjes rond om echt van nep te herkennen.

Dus de enige visie is dat als je er met God uitkomt dat de rest dus onbijbels is en die hun mond moeten houden?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 16:08

Ik was niet van plan een oordeel te vellen - opdat ik niet veroordeeld word. Ik wacht verder even een paar reacties af, ik ben benieuwd.

*trekt zich ietsjes terug langs de zijlijn*

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 06 aug 2008 16:12

meboy schreef:@ Speedy
Ik wenste dat je ongelijk had. Het zijn soms net mensen :cry: Verschil van inzicht is tot daar aan toe maar de grote woorden die er gebruikt worden de laatste week; dat schokt me enorm. De neiging om met de vuist op tafel te slaan en jouw post bij iedereen onder de neus te wrjven is groot. Want je hebt gelijk. Helaas(/gelukkig?) heb ik niet zo'n grote invloed.

Dank voor je reactie. De wijze waarop je reageert dat waardeer ik. Het verdrietige waar ik recent achter kwam is dat mensen die worstelen nu door de hoeveelheid aan organisaties niet meer weten waar ze terecht kunnen. De ene organisatie reageert feller en daardoor is de kans aanwezig dat ze meer kapot maken (ook op geestelijk terrein). Ik maak me grote zorgen daarover. Maar juist het uitgangspunt om er zo fel in te gaan heeft al een deur dicht geslagen richting de reformatorische kerken.

Bijvoorbeeld ik hou mijn hart vast hoe het straks zal gaan bij de besprekingen in de CGK om het besluit van een aantal jaren geleden opnieuw vast te leggen. Nu al is er een enorme politiek gaande die de verwijdering alleen maar groter maakt. Het gaat straks over de problematiek, maar degenen die het betreft worden in de kou gelaten en dan gaan er mensen zich over ontfermen waarvan achter gezegd zal worden ze hebben de desbetreffende personen van de wal in de sloot geholpen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2008 16:36

Optimatus schreef:*trekt zich ietsjes terug langs de zijlijn*

*trekt zich hevig terug*

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2008 16:37

Ehm... ik heb niet echt een heel breed postuur waarachter je schuilen kunt, ben ik bang. Ik moet het van een vlotte babbel hebben, niet van stalen spieren...

Terug naar “Archief”