Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Wel herkenbaar, hoor Acire. De mogelijkheid komt toch dichterbij, ook al ben je 't niet van plan, het 'kan' wel... en op de één of andere manier gaan andere mensen er ook vaker tegen je over beginnen (over bijv. hun zwangerschap, gewoon vertellen, niet zozeer opdringen ofzo bedoel ik). Alsof ze denken dat je nu meer open staat voor dat soort verhalen.Acire schreef:88alries88 schreef:Acire, ik begrijp het!!Opeens heb je nog een onderwerp in je hoofd waarover je moet nadenken, terwijl dat in verkeringstijd nog helemaal niet aan de orde is. Tenminste...je hebt het er wel 's over, maar het is allemaal een-nog-ver-van-je-bed-circus!
Dat bedoel ik eigenlijk niet. GB en ik willen (de eerste tijd) geen kinderen. Dat weten we allang. Maar nu trouwen dichterbij komt denk ik er vaker aan ofzo. Vooral omdat mensen vaak gaan trouwen en gelijk daarna kinderen willen. 'Wereldse mensen' bedoel ik dan...
barryrab schreef:MissF schreef:Maar is dat meteen over dan, als je kinderen krijgt?
Ik blijf gewoon werken hoor, als ons kindje er is. Maar 4 uurtjes minder dan ik nu doe.
En wij hebben juist wel bewust gekozen voor niet al te oud zijn als we kinderen krijgen (of het proberen zeg maar), omdat wij dan op mijn 40e of 45e een groter kind hebben (of meerdere kinderen die ouder zijn). Dan kan ik alsnog prima verder mezelf omhoogwerken. En dat is nu ook mijn droom. Om, net als mijn moeder dat nu doet, later, als ons kindje ouder is, een nieuwe opleiding te gaan doen, en, zoals ik het nu graag zou willen, een eigen bedrijf opstarten.
Kijk er zijn natuurlijk veel banen die partime heel goed kunt doen (lees alle ambtenaar functies onderwijs ed).
In het bedrijfs leven wordt er toch echt wel degelijk anders tegenaan gekeken. Bij ons op de administratie kreeg een van medewerkers een kleintje en ging van 40 uur naar 28 uur. ze hebben direct een andere voor 40 uur aangenomen. Hoofd boekhouding zei mij laatst :"ach bij elke kik van die kleine en alle kleine kinderziektes is ze er toch en als ze er wel is is ze in haar hoofd bij de kleine" Ik vond dit nogal kort door de bocht, maar werkelijk ging het wel zo en nu werk ze nog maar 2 ochtenden en doet ze heel eenvoudig werk.
best jammer voor dat meisje met een mbo opleiding.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten