Moderator: Moderafo's
Heidebloem schreef:Het blijft een lastige kwestie, dat verschil tussen PC en Refo scholen. Vindt dat er aan allebei voor- en nadelen zitten. Het grote voordeel van een Refoschool is het bijbelonderwijs (waar ik zelf een deel van gemist heb en dat ook als een gemis beschouw), en van een PC school het 'bewust christelijk zijn' (niet 'wereldvreemd', bewust er voor uitkomen dat je christen bent enz.) en het feit dat ook randkerkelijke kinderen met het evangelie in aanraking komen.
Maar waar ik erg tegen aan loop is hoe het NA de Reformatorische school gaat. Ik heb diverse jeugdvriendinnen die vroeger ' strenger en zwaarder' waren en nu helemaal los lijken te gaan. (en dat terwijl ze begin twintig zijn) Nu voel ik me de Refo...
Nu ze studeren en gaan werken lijkt alles te kunnen wat vroeger 'verboden' was; tv, broek, cafe, klieren in de kerk (!! ongelofelijk, dat deed ik toen ik 13 was, maar nu zitten zij als twintigers met mobieltjes te smsen en te kwebbelen)
Nu zeg ik niet dat dit met alle kinderen die Refo-onderwijs krijgen zo gaat, maar wij hebben het er hier vaak genoeg over en ik kan er inmiddels tientallen opnoemen. Dat maakt voor mij de verwarring alleen maar groter.
Evelien schreef:net zoals je zegt.... bedekt met een bepaald sausje. Zo is het wel.
Ik zat op een Refo school (voortgezetonderwijs) en was een van de weinige die echt over het geloof praatte. Ik weet nog heel goed dat er in pauze's gezongen werd uit de gele bundel op het plein. Dat vondt men maar raar. Dit is toch vreemd? op een refo school waar je niet eens christelijke liederen kan/mag zingen van je klasgenootjes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten