@Rolf: maar dat verklaart niet helemaal de tegenstelling:
"Ik had wel duidelijk gezegd....."
"maar nu spreekt de HEERE: Dat zij verre van Mij;"
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
lailahaillallah schreef:Het opvallende is dat "God" zegt dat het hem niet berouwt om iets, want hij is geen mens. En een aantal verzen later berouwt het hem toch wel!
Helaas kunnen we concluderen dat hij tot de andere categorie behoort. Hetgeen me niet versteld doet staan. Ik denk dat Christenen best aanvallender de discussie moeten ingaan als er zich weer eens een Islamiet meldt; dat durf ik te zeggen omdat ik van mening ben dat de hele Islam een duivelse opzet is om het Christendom te lasteren. De Cohen, JPB en consortenmethode om voorzichtig de discussie aan te gaan en eens in de moskee een kopje thee te gaan drinken daar geloof ik niet meer in.Rolf schreef:@lailahaillallah
Op dit moment laat je inderdaad een indruk achter, die er op wijst dat je
met bepaalde vragen zit. Als dat echt zo is, en het zou je kunnen helpen
om te geloven in de Bijbel, (zoals wij die kennen) mag je ervan uitgaan
dat we hier graag helpen, voor zover we kunnen.
goshen schreef:Helaas kunnen we concluderen dat hij tot de andere categorie behoort. Hetgeen me niet versteld doet staan. Ik denk dat Christenen best aanvallender de discussie moeten ingaan als er zich weer eens een Islamiet meldt; dat durf ik te zeggen omdat ik van mening ben dat de hele Islam een duivelse opzet is om het Christendom te lasteren. De Cohen, JPB en consortenmethode om voorzichtig de discussie aan te gaan en eens in de moskee een kopje thee te gaan drinken daar geloof ik niet meer in.Rolf schreef:@lailahaillallah
Op dit moment laat je inderdaad een indruk achter, die er op wijst dat je
met bepaalde vragen zit. Als dat echt zo is, en het zou je kunnen helpen
om te geloven in de Bijbel, (zoals wij die kennen) mag je ervan uitgaan
dat we hier graag helpen, voor zover we kunnen.
lailahaillallah schreef:Het opvallende is dat "God" zegt dat het hem niet berouwt om iets, want hij is geen mens. En een aantal verzen later berouwt het hem toch wel!
Berouw: Spijt over iets wat men verkeerd heeft gedaan (Van Dale).Vuurtje schreef:Nogmaals: in mijn vertaling (NBV) staat bij 1 Samuel 15:29 dat God niet op zijn besluit(en) terugkomt ipv dat God nergens berouw over heeft. Zal wel vertaalfoutje zijn in de SV.
lailahaillallah schreef:Beste Rolf, de volgende verzen in 1 Samuël 15 valt mij echt op:
11 Het berouwt Mij, dat Ik Saul tot koning gemaakt heb, dewijl hij zich van achter Mij afgekeerd heeft, en Mijn woorden niet bevestigd heeft. (1 Samuël 15)
Vergelijk nu de bovenstaande verzen met de onderste verzen:
29 En ook liegt Hij, Die de Overwinning van Israël is, niet, en het berouwt Hem niet; want Hij is geen mens, dat Hem iets berouwen zou. (1 Samuël 15)
We lezen ook in vers 35 En Samuël zag Saul niet meer tot den dag zijns doods toe; evenwel droeg Samuël leed om Saul; en het berouwde den HEERE, dat Hij Saul tot koning over Israël gemaakt had.
In de grondtekst staan verschillende woorden voor berouw. In vers 11 staatHet opvallende is dat "God" zegt dat het hem niet berouwt om iets, want hij is geen mens. En een aantal verzen later berouwt het hem toch wel!
!
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten