Else16 schreef:Matthew Henry zei eens: 'Wie nat wil worden, moet in de regen lopen, en wie bekeerd wil worden, moet zich onder de prediking begeven'.
De 'prediking', daar versta ik echt niet alleen de Woordverkondiging in de zondagse eredienst onder.
'Waar 2 of 3 zijn vergaderd in Mijn naam, daar ben Ik in hun midden.' Dit lijkt me van wezenlijk belang. Bekeerd worden we door God. En God is daar waar 2 of 3 in Zijn naam bijeenkomen. Dat kan dus
net zo goed in een schuur zijn waar mensen schuilen voor de regen en iemand getuigd van geloof, in een huiskamer waar mensen een bijbelstudie houden, in een kinderkamer waar voor het slapen gaan gebeden wordt en in een gevangenis in het buitenland waar een aantal gevangenen stiekem bij elkaar komt.
'Onder de prediking begeven om bekeerd te worden' vind ik dus een te zwaar accent leggen op de zondagse erediensten. God bekeerd op zo veel verschillende manieren!
Wie bekeerd wil worden moet zich onder het Woord begeven. Dat is mijn mening. Het legt direct een ander accent. Dat kan op zovelen plaatsen en op zovelen dagen omdat het Góds Woord is.