Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 jul 2008 12:14

goshen schreef:De reden van zo veel goedheid door de Joodse staat laat zich raden, ik zou zeggen waag eens een poging!

Lol. Dat een staat geacht wordt zich aan internationale overeenkomsten te houden en half half doet alsof ze zich eraan houden vind ik persoonlijk geen vertoon van goedheid. Dat er mensen rechten organisaties zijn die een onderzoek instellen is al een teken dat er iets mis zit.. Waarom zijn die organisaties nodig? Waarom zijn ze helemaal ingewerkt op dit soort situaties? Gelukkig is Israel 'vrij' genoeg om die organisaties mogelijk te maken. Maar je praat wederom recht wat krom is. Hoe fout je tegenstander is is geen excuus. (Zeker als je hem zelf gemaakt hebt)

Offtopic: Daarnaast heb ik het idee dat je niet helemaal in de gaten hebt waar de discussie over gaat, een fout die ik helaas vaker zie.

Misschien spreek ik niet over wat jij graag wilt dat ik over zou spreken. Maar ik zie Markie een duidelijke aanval (vanuit naiviteit denk ik) op moslims maken. En daar reageer ik op, op dezelfde plek.

Niemand hier heeft een hekel aan moslims (ook al zou jij dat zo graag willen lijkt het wel).

Oh de ondertonen zijn duidelijk. Ik reageer erop en zal wederom reageren zodra ik dat nodig acht. Als mensen tegen christenen als groep aan lopen schoppen zal ik dat doen. Als mensen tegen Joden als groep aanschoppen zal ik dat doen. En dit gedrag tegenover moslims beschouw ik ook als verkeerd.

Zelfs Wilders heeft geen hekel aan moslims wil ik in mijn naiviteit? graag geloven.

Oh haat, misschien niet. Haat maakt dom, en ik heb Wilders nog geen extreem domme aanvallen zien maken. Maar hij misbruikt ze wel met het grootste gemak voor zijn persoonlijke politieke doelen. Hij kiest een religie om tegen aan te trappen met als duidelijk doel politieke macht. Dat de samenleving erdoor polariseert is secundair. Dat elke andere religie dezelfde misdaden begaan heeft vergeet hij voor het gemak maar. En dat zijn favoriete voorbeeld waar de nederlander zo bang voor is: De "Straat marrokaantjes" helemaal geen voorbeeld van moslims zijn vergeet hij ook maar.

Hij speelt het heel slim op de fout van generalisatie die de gemiddelde (slecht opgeleide) kiezer zal maken. Hij denkt dat als hij extreme moslims in een slecht daglicht stel dan komen de gewone moslims ook in het gedrang. En dan kunnen we dus die straat ratten het land uit schoppen met hun familie en vrienden. En dat klopt. Bedankt wilders voor de poging een liberaal land te corrupteren tot een eigen volk eerst staat.

Als nederland een arm land zou zijn. Dan zouden de armsten die geen band hebben met hun land, een plek elders zoeken... Onze tokkies dus. De Consequentie daarvan is dat de nederlanders in dat andere land dus allemaal tokkies zijn. Dan concluderen dat dus alle nederlanders zo zijn is onzinnig.

Helaas heb ik nooit de moed kunnen opbrengen om Fitna te bekijken (ik heb een zwakke maag) maar naar ik heb begrepen richt de film zich op de extremisten binnen de Islam en niet op de gewone moslim van de straat. Daar is niks mis mee toch?

Natuurlijk wel. Als ik als politicus breeduit ga zitten verkondigen de misdaden van de Joden. En die zijn er heus wel. Met af en toe (desgevraagd) de opmerking. Dat dit niet over alle joden gaat. Als ik de Torah aanval. En de Joodse God als bijzonder haatdragend en haatzaaiend bestempel. (Waar echt wel argumenten voor te vinden zijn vanuit de Torah) Dan zou je op je achterste benen staan en me beschuldigen van antisemitisme. Terecht, selectief waarheid vertellen is erger dan liegen. Het is jammer dat ik iemand die het Joodse zo'n warm hart toe keert eraan moet herinneren maar het is precies hoe Hitler de duitsers mee kreeg. Selectieve waarheden. Het schept een verkeerd beeld, en veroorzaakt meer problemen dan een directe leugen omdat directe leugens makkelijk onderuit gehaald kunnen worden.

Ik zou die waarheden over de Joden zo kunnen herhalen. Geen enkel probleem ze zijn duidelijk gedocumenteerd. Maar ik doe het niet omdat ik geen enkele behoefte heb om het gedachtengoed van die leipo op te lepelen. En daarbij is het niet iets wat Joden verkeerd doen. Ze zijn gewone mensen, schuldig enkel aan menselijkheid.

Speel geen spelletjes. Spreek en zie de waarheid. Dit is precies wat ik bedoel als mensen recht noemen wat krom is en krom wat recht is. Het is naief en stupide om aan te nemen dat mensen over de wereld werkelijk zo verschillend zijn dat er goede en slechte volkeren en goede of slechte geloven bestaan. Het is naief, dom en levens gevaarlijk. Wij versus Zij is het grootste probleem wat de mensheid kent. Er is alleen maar wij. Wij aardbewoners.

Je vijand is je spiegelbeeld, en wanneer je denkt dat het doel de middelen heiligt sta je waarschijnlijk op het punt een enorme pijnlijke blunder te begaan, eentje waarvoor je je zult moeten verantwoorden als je voor je schepper staat.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 22 jul 2008 13:25

New digger 'attack' in Jerusalem
A man driving a mechanical digger has carried out an attack in Jerusalem and has been shot dead, the Israeli emergency services say.

Police say the driver rammed other traffic before he was shot dead. Eleven people were reported injured.
Gelukkig is dit weer relatief goed afgelopen. Volgende week weer een bericht over een gespannen Israelische soldaat die iets te 'trigger happy' is dan maar?

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 jul 2008 14:15

Doe maar... Je denkt blijkbaar volgens het principe "Wij versus zij." en vind "Relatieve ethische beoordeling" geen bezwaar...

Als je de basale onderliggende psychologie niet begrijpt dan verdien je de conflicten waarin je jezelf betrekt.

Denk hier maar eens over na...
Afbeelding
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotos ... 99-14.html

Probeer gewoon voor de gein de woorden eens te vinden waarmee je dit aan je schepper gaat verantwoorden. ;)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 jul 2008 14:23

Michael schreef:Doe maar... Je denkt blijkbaar volgens het principe "Wij versus zij." en vind "Relatieve ethische beoordeling" geen bezwaar...

Als je de basale onderliggende psychologie niet begrijpt dan verdien je de conflicten waarin je jezelf betrekt.

Denk hier maar eens over na...

Probeer gewoon voor de gein de woorden eens te vinden waarmee je dit aan je schepper gaat verantwoorden. ;)

Betrek jij met je eigen woorden "probeer gewoon voor de gein de woorden eens te vinden waarmee je dit aan je schepper gaat verantwoorden" jezelf niet in het belachelijke?

Ik begrijp best dat jij zaken wilt benadrukken om aan te wijzen dat de ene kant fout is, maar probeer dan gelijktijdig in dezelfde posting de andere kant ook te noemen. Dan kan je naast bovenstaande foto ook de foto van de man afdrukken die vorige week levend mocht terug keren naar zijn familie, ondanks dat hij in Israel een man heeft afgemaakt voor de ogen van het dochtertje van de man en vervolgens dat dochtertje met haar hoofd verpletterd heeft op rotsen. Dezelfde man die verafgood nu wordt in Libanon.

Het is over en weer en buitenstaanders zullen dit conflict niet begrijpen en niet oplossen. En dit zal over en weer blijven gaan net zo lang dat de laatste jood is afgemaakt. Door wie? Niet door degenen die vrede willen, maar door degenen die op de achtergrond bezig zijn mensen te brainwashen om macht, geld en goed en er zelf beter van te worden. Tja, en daar wordt de godsdienst ook nog bij gebruikt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2008 14:29

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 22 jul 2008 15:11

Speedy schreef:Betrek jij met je eigen woorden "probeer gewoon voor de gein de woorden eens te vinden waarmee je dit aan je schepper gaat verantwoorden" jezelf niet in het belachelijke?
En zo is het. Maar ik kan me voorstellen dat het schockerend is voor sommigen die door een 'veilige hollandse bril' naar de foto kijken. Als de meisjes op de foto in Nederland waren opgegroeid dan hadden ze onbezorgd een tekstje geschreven op het gipsen been van een ongelukkige kennis.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 jul 2008 15:52

Betrek jij met je eigen woorden "probeer gewoon voor de gein de woorden eens te vinden waarmee je dit aan je schepper gaat verantwoorden" jezelf niet in het belachelijke?

Ik wilde gewoon graag weten hoe Goshen hier een draai aan zou geven. Maar dat hij het zou vergelijken met een tekstje schrijven op een gipsen been had ik in mijn wildste dromen niet durven verwachten... :shock:

Ik wil aangeven dat ethiek niet ondergeschikt is aan context. Het kan best zijn dat je mensen begrijpt. Maar als je daarmee goed begint te keuren wat fout is dan sla je de negatieve spiraal van geweld in. En waar leeft men op dit moment in israel in? Juist in de negatieve spiraal van geweld. Hoe komt dat?

Die meisjes geloven werkelijk dat moslims bombarderen een goed idee is. Met als resultaat dat moslims straks echt geloven dat Joden doodschieten een goed idee is.

Waarom? Vanuit dezelfde propaganda die dit soort foto's als normaal beschouwd. Vanuit dezelfde propaganda die het beschieten van een vastgebonden man als normaal beschouwd.

Als ik zou spreken met moslims zou ik op de kant van de Joden lijken te zijn.

Ik begrijp best dat jij zaken wilt benadrukken om aan te wijzen dat de ene kant fout is, maar probeer dan gelijktijdig in dezelfde posting de andere kant ook te noemen.

Lees gewoon ook de rest van mijn posts eens. Ik ben niet anti Israel, ik ben anti geweld, ik ben anti idioterie. Als ik anti israel lijk is dat enkel maar omdat anderen in de thread pro israel zijn. Dat verhaal van het makke witte schaapje wat in het midden oosten tussen alle wolven leeft geloof ik al jaren niet meer.

Door wie? Niet door degenen die vrede willen, maar door degenen die op de achtergrond bezig zijn mensen te brainwashen om macht, geld en goed en er zelf beter van te worden. Tja, en daar wordt de godsdienst ook nog bij gebruikt.

Exact... Exact exact.... En deze mensen zijn Joden Christenen Moslims en wat dan ook. Dat hele verhaal dat Joden Moslims niet zouden mogen of andersom zit allemaal in het hoofd. En is daar gestopt door continue manipulatie van media en mensen door individueen die wapens leveren....

Waar er twee vechten hebben er twee schuld zo simpel is het. Je tegenstander is je spiegel.

En de waarheid is dat iemand dat meisje wat die bom aan het "versieren" is hard gefaald heeft. Een goed vader of moeder of leraar zou dit nooit toestaan. Hiermee zeg je letterlijk. Mensen doodmaken is leuk, en ze hebben het verdiend. Je stimuleert het kind op die manier om de geweld spiraal voort te zetten.

Ik ken het verhaal dat ze die kerel bevrijd hebben. Ik weet hoe belachelijk het is dat hij vrij is gekomen. De moeder van het kind zat met haar andere peuter verstopt en heeft het per ongeluk verstikt in een poging het stil te houden zodat het hen niet zou verraden door te huilen. Dat een moeder zoiets moet meemaken is volledig onacceptabel.

Waarom die kerel eigenlijk? Waarom niet 20 anderen die stuk voor stuk mindere misdaden hebben begaan? Laat gewoon 200 relatief onschuldigen vrij. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld. Naar ik begrijp zitten er 10 duizend palestijnen gevangen. Versus een paar Joden. Nee in plaats daarvan laten ze de rat met een eigen wikipedia pagina gaan. Ik weet niet wat de oorzaak is maar slim klinkt het niet.

De misdaden van een kant mag nooit gebruikt worden om misdaden aan de andere kant goed te praten. Terrorisme is terrorisme, wie het doet en om wat voor reden dan ook is irrelevant.

Je moet de dader straffen, niet zijn volk of religie... Ik weet dat dat een nieuw idee is in een wereld waar een terroristische aanslag beantwoord wordt met een aanval op een volledig ongerelateerd land. Maar goed.. Dacht dat ik het toch maar eens zou uitspreken. Het klinkt op zich als een goed idee. Al zeg ik het zelf.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jul 2008 17:57

michael schreef:Hey, hij was toch werknemer van een joodse staat? Dus kun je van hem verwachten de Joodse normen en waarden uit te dragen. Volgens de hypocritie is hij dus zelfs Jood en zijn alle Joden precies zoals hij... Bullshit? Ja natuurlijk... Maar als hij een lid van een moslim staat was geweest dan zou het wel op gaan.

je kan werknemer van een staat niet gelijk stellen aan je afkomst. een druus is ook een werknemer van israel, maar dat maakt van hem geen jood. is zelfs een belediging voor zijn geloof. ik spreek je hierop aan dat jij gelijk iemand de stempel jood geeft, terwijl jij niet kan zeggen wat hij is. los gezien van het feit wat hij gedaan heeft.

Die meisjes geloven werkelijk dat moslims bombarderen een goed idee is. Met als resultaat dat moslims straks echt geloven dat Joden doodschieten een goed idee is.

je geeft er een mooie draai aan door de schuld bij israel te leggen en als gevolg daarvan geven dat de moslims dan maar denken dat joden doodschieten een goed idee is. helaas werkt het niet zo he. israel gooit meestal de bommen pas nadat de palestijnen iets hebben gedaan. maar ja, ook hier zal je wel weer zeggen dat ik de daden van israel goed praat.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2008 18:02

En omgekeerd zal jij wel zeggen dat Michael de daden van Palestina goedpraat...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jul 2008 18:04

Optimatus schreef:En omgekeerd zal jij wel zeggen dat Michael de daden van Palestina goedpraat...

dat doet ie toch al door te suggereren wat hij zegt
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2008 18:10

Waarmee jullie dus gelijke methodes hanteren.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jul 2008 18:13

Optimatus schreef:Waarmee jullie dus gelijke methodes hanteren.

nou nee, michael geeft meerdere malen in zijn posting aan dat wij de rol van israel minimaliseren, daarom dat ik al zei bij mijn posting wat hij zou gaan zeggen. ik praat geen van beide partijen goed, al begrijp ik best waarom israel zo reageert.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2008 18:24

Ik heb begrepen dat Palestina inmiddels ook de meer destructieve mogelijkheden van de bulldozer heeft ontdekt?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2008 18:26

Michael schreef:
Yael schreef:Ik denk dat je ook niet moet onderschatten onder wat voor druk deze jonge mensen moeten opereren in die gebieden.

Ik onderschat niets. En ik geloof eerlijk ook niet dat dit een slecht mens is. Enkel maar een mens die tot waanzin gedreven is.

Maar wie legt de druk op die schouders? Wie zijn verantwoordelijk voor het opbouwen van die druk? EN wie staan er nog meer onder die druk?

Zie je dat je intussen het gedrag van deze man wel goed praat?

Je zette het te zwart wit neer. Verder heb ik helemaal niet de behoefte deze daad goed te praten. Persoonlijk zat ik meer aan relativeren te denken.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 jul 2008 18:27

Optimatus schreef:Ik heb begrepen dat Palestina inmiddels ook de meer destructieve mogelijkheden van de bulldozer heeft ontdekt?

Helaas wel. :?

Terug naar “Archief”