goshen schreef:De reden van zo veel goedheid door de Joodse staat laat zich raden, ik zou zeggen waag eens een poging!
Lol. Dat een staat geacht wordt zich aan internationale overeenkomsten te houden en half half doet alsof ze zich eraan houden vind ik persoonlijk geen vertoon van goedheid. Dat er mensen rechten organisaties zijn die een onderzoek instellen is al een teken dat er iets mis zit.. Waarom zijn die organisaties nodig? Waarom zijn ze helemaal ingewerkt op dit soort situaties? Gelukkig is Israel 'vrij' genoeg om die organisaties mogelijk te maken. Maar je praat wederom recht wat krom is. Hoe fout je tegenstander is is geen excuus. (Zeker als je hem zelf gemaakt hebt)
Offtopic: Daarnaast heb ik het idee dat je niet helemaal in de gaten hebt waar de discussie over gaat, een fout die ik helaas vaker zie.
Misschien spreek ik niet over wat jij graag wilt dat ik over zou spreken. Maar ik zie Markie een duidelijke aanval (vanuit naiviteit denk ik) op moslims maken. En daar reageer ik op, op dezelfde plek.
Niemand hier heeft een hekel aan moslims (ook al zou jij dat zo graag willen lijkt het wel).
Oh de ondertonen zijn duidelijk. Ik reageer erop en zal wederom reageren zodra ik dat nodig acht. Als mensen tegen christenen als groep aan lopen schoppen zal ik dat doen. Als mensen tegen Joden als groep aanschoppen zal ik dat doen. En dit gedrag tegenover moslims beschouw ik ook als verkeerd.
Zelfs Wilders heeft geen hekel aan moslims wil ik in mijn naiviteit? graag geloven.
Oh haat, misschien niet. Haat maakt dom, en ik heb Wilders nog geen extreem domme aanvallen zien maken. Maar hij misbruikt ze wel met het grootste gemak voor zijn persoonlijke politieke doelen. Hij kiest een religie om tegen aan te trappen met als duidelijk doel politieke macht. Dat de samenleving erdoor polariseert is secundair. Dat elke andere religie dezelfde misdaden begaan heeft vergeet hij voor het gemak maar. En dat zijn favoriete voorbeeld waar de nederlander zo bang voor is: De "Straat marrokaantjes" helemaal geen voorbeeld van moslims zijn vergeet hij ook maar.
Hij speelt het heel slim op de fout van generalisatie die de gemiddelde (slecht opgeleide) kiezer zal maken. Hij denkt dat als hij extreme moslims in een slecht daglicht stel dan komen de gewone moslims ook in het gedrang. En dan kunnen we dus die straat ratten het land uit schoppen met hun familie en vrienden. En dat klopt. Bedankt wilders voor de poging een liberaal land te corrupteren tot een eigen volk eerst staat.
Als nederland een arm land zou zijn. Dan zouden de armsten die geen band hebben met hun land, een plek elders zoeken... Onze tokkies dus. De Consequentie daarvan is dat de nederlanders in dat andere land dus allemaal tokkies zijn. Dan concluderen dat dus alle nederlanders zo zijn is onzinnig.
Helaas heb ik nooit de moed kunnen opbrengen om Fitna te bekijken (ik heb een zwakke maag) maar naar ik heb begrepen richt de film zich op de extremisten binnen de Islam en niet op de gewone moslim van de straat. Daar is niks mis mee toch?
Natuurlijk wel. Als ik als politicus breeduit ga zitten verkondigen de misdaden van de Joden. En die zijn er heus wel. Met af en toe (desgevraagd) de opmerking. Dat dit niet over alle joden gaat. Als ik de Torah aanval. En de Joodse God als bijzonder haatdragend en haatzaaiend bestempel. (Waar echt wel argumenten voor te vinden zijn vanuit de Torah) Dan zou je op je achterste benen staan en me beschuldigen van antisemitisme. Terecht, selectief waarheid vertellen is erger dan liegen. Het is jammer dat ik iemand die het Joodse zo'n warm hart toe keert eraan moet herinneren maar het is precies hoe Hitler de duitsers mee kreeg. Selectieve waarheden. Het schept een verkeerd beeld, en veroorzaakt meer problemen dan een directe leugen omdat directe leugens makkelijk onderuit gehaald kunnen worden.
Ik zou die waarheden over de Joden zo kunnen herhalen. Geen enkel probleem ze zijn duidelijk gedocumenteerd. Maar ik doe het niet omdat ik geen enkele behoefte heb om het gedachtengoed van die leipo op te lepelen. En daarbij is het niet iets wat Joden verkeerd doen. Ze zijn gewone mensen, schuldig enkel aan menselijkheid.
Speel geen spelletjes. Spreek en zie de waarheid. Dit is precies wat ik bedoel als mensen recht noemen wat krom is en krom wat recht is. Het is naief en stupide om aan te nemen dat mensen over de wereld werkelijk zo verschillend zijn dat er goede en slechte volkeren en goede of slechte geloven bestaan. Het is naief, dom en levens gevaarlijk. Wij versus Zij is het grootste probleem wat de mensheid kent. Er is alleen maar wij. Wij aardbewoners.
Je vijand is je spiegelbeeld, en wanneer je denkt dat het doel de middelen heiligt sta je waarschijnlijk op het punt een enorme pijnlijke blunder te begaan, eentje waarvoor je je zult moeten verantwoorden als je voor je schepper staat.