NFP-Methode

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:11

:?:

Reageer je nu op mij of op Deleana?
Die pil die zij gebruikt is net zo goed een anticonceptiemiddel als elk ander middel, hoor...
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:16

Daphne schreef::?:

Die pil die zij gebruikt is net zo goed een anticonceptiemiddel als elk ander middel, hoor...

Ja, maar zij krijgt het toch niet vergoed als anticonceptie? Maar voor haar pms.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:18

Galateia schreef:@Daphne: spannend hoor! Ik maak uit je vorige posts op, dat je serieus bezig bent met het in de gaten houden van je cyclus: lijkt me een spannende tijd voor jullie allebei. Als je al 14 maanden getrouwd bent en zonder voorbehoedsmiddelen vrijt, dan zou je ook kunnen overwegen naar de huisarts te gaan. Je schreef namelijk dat je zo onregelmatig ongesteld bent en je temperatuur in de ochtend schommelt ook alle kanten op: misschien heeft de huisarts nog tips om je vruchtbare periode te bepalen. Lijkt me namelijk nogal ingewikkeld met een onregelmatige cyclus en grote temp.verschillen...

off topique-smile

Ik ben voor ons trouwen altijd heel onregelmatig geweest. De ene keer was ik om de 6 weken ongesteld, de andere keer om de 2/3 maanden. Sinds we getrouwd zijn word ik wel wat regelmatiger, meestal om de 5 à 6 weken, meer tijd zit er eigenlijk niet meer tussen gelukkig.
Met het temperaturen zat ik zelf fout, ontdekte ik. Ik temperatuurde niet steeds op hetzelfde tijdstip. Ik denk dat als ik nu echt elke ochtend op dezelfde tijd meet, dat het beter gaat. Bovendien ben ik nu pas 11 dagen aan het meten, dus die huisarts wacht maar ff... 8)
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:19

AikonGirl schreef:
Daphne schreef::?:

Ja, maar zij krijgt het toch niet vergoed als anticonceptie? Maar voor haar pms.

Ja, maar als zij volgend jaar trouwt en ze zou het liefst nog ff wachten met kinderen (dat weet ik niet) dan kan ze diezelfde vergoede pil als anti-conceptie gebruiken.
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2008 11:20

Daphne schreef: off topique-smile

Ik ben voor ons trouwen altijd heel onregelmatig geweest. De ene keer was ik om de 6 weken ongesteld, de andere keer om de 2/3 maanden. Sinds we getrouwd zijn word ik wel wat regelmatiger, meestal om de 5 à 6 weken, meer tijd zit er eigenlijk niet meer tussen gelukkig.
Met het temperaturen zat ik zelf fout, ontdekte ik. Ik temperatuurde niet steeds op hetzelfde tijdstip. Ik denk dat als ik nu echt elke ochtend op dezelfde tijd meet, dat het beter gaat. Bovendien ben ik nu pas 11 dagen aan het meten, dus die huisarts wacht maar ff... 8)

Spannend :mrgreen: 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:22

Ja, dat is het zeker. 8)

Hmm, ik dacht dat ik aardig subtiel was geweest, maar jij hebt ook alles door... :mrgreen:
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:23

Klopt, zij wel, maar dat geldt natuurlijk niet voor het merendeel vd pilgebruikers.
Daarom kan je niet zeggen dat de pil goedkoper zou zijn. ;)

Met temperaturen erachter komen wanneer je vruchtbaar bent,
is wel lastig als je geen regelmatige cyclus hebt..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:24

Daphne schreef:Hmm, ik dacht dat ik aardig subtiel was geweest, maar jij hebt ook alles door... :mrgreen:

Haha, 't was wel overduidelijk hoor. :) Spannend voor jullie!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 22 jul 2008 11:49

Daphne schreef:Ik heb trouwens net op de site van NFP gekeken (als je bij google 'NFP' intikt moet je de bovenste site hebben). Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het asociaal duur! 199 euro voor 4 avondjes cursus en een terugkomavond... :shock: Dan is de pil goedkoper volgens mij... :P

Ik kan NFP vergoed krijgen via mn verzekeraar :mrgreen:
Maar ik heb dan wel het grootste pakket dat mogelijk is bij DVZ.. Dus dat zal lang niet voor iedereen zo zijn denk 8)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jul 2008 12:37

Ahum, een tweetal opmerkingen:

1. Het is al eerder gezegd, maar NFP is net zo goed tegennatuurlijk als welk ander anticonceptiemiddel dan ook. Of zijn hormonen die je lust regelen geen hormonen?

2. Vaak wordt bij NFP genoemd: je moet er wat voor over hebben, het kost je iets en dat maakt het beter dan de pil. Mijn indruk is dat sommige mensen in de refogezindte zeer aarzelend over anticonceptie denken. En als ze er dan maar een offer bij doen, dan mag het vast wel.
Maar als je stelt dat God ons middelen geeft om het krijgen van kinderen wat te "reguleren" dan is dat toch genade van Hem? Wat uit Zijn hand komt is genade! Daar hoef je toch niet ook nog voor te betalen met een stukje zelfkastijding?

En tenslotte: wat was dat artikel in Terdege vervelend om te lezen zeg, er werden totaal geen pilgebruikers genoemd, alles NFP... Overigens vond ik de reacties van de dr. en de ds. wel goed om te lezen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 jul 2008 12:55

TheKeimpe schreef:Ahum, een tweetal opmerkingen:

1. Het is al eerder gezegd, maar NFP is net zo goed tegennatuurlijk als welk ander anticonceptiemiddel dan ook. Of zijn hormonen die je lust regelen geen hormonen?

Dank u TheKeimpe!!! Iemand zei een stukje terug dat God Zelf vruchtbare en onvruchtbare dagen heeft gegeven. Helemaal mee eens natuurlijk. Maar Hij heeft ook gegeven dat je juist op die vruchtbare dagen zin hebt in seks...of kunnen we dat gewoon negeren?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 13:03

Helemaal eens met TheKeimpe en LauraC. Ik zei het al in andere bewoordingen, maar we bedoelen geloof ik hetzelfde.
Ik heb ook het idee, dat refo's aarzelend zijn over anti-conceptie en dat ze dan denken, dat NFP vast 'minder erg' is of zo. Tja, het heeft toch echt hetzelfde doel: kinderen krijgen voorkomen. En ik denk, dat God dat niet zo bedoeld heeft...
Afbeelding

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 jul 2008 13:21

en wat als je beslist geen kinderen mag krijgen?
slik namelijk a.d. moet ik eerst vanaf zijn.
wij vinden het erg moeilijk, maar hebben toch voor de pil gekozen.
omdat ik nfp niet zag/ziet zitten

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 13:21

@ Daphne,
Wat heeft God niet zo bedoeld?
Je mag het kinderen krijgen niet voorkomen bedoel je?
Dan ben je het toch niet eens met TK? Maar je zegt van wel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 jul 2008 13:27

Hoho AikonGirl, ik neem geen standpunt in of het überhaupt toelaatbaar is of niet, ik erger me alleen aan de eenzijdigheid en inconsequentie die zo vaak klinkt vanuit de NFP-lobby.

En in die zin heeft Daphne mij begrepen: er is geen diep verschil tussen NFP op de pil. Waarbij je dus of beiden accepteert, of beiden afwijst.

Terug naar “Archief”