NFP-Methode

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 jul 2008 18:11

De pil moet je ook samen doen; ik denk namelijk dat ik de pil zelf regelmatig ga vergeten, dan moet m'n man me eraan herinneren en dan doe je het dus ook samen. 8)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 21 jul 2008 18:14

Als ik aan anti-conceptie zou moeten doen, zou ik voor NFP/het condoom kiezen.
Ik heb wel bezwaren tegen de pil, ben niet zo pillerig waar het ook voor is.
Daarnaast wordt de hormoonhuishouding mi. zo overhoop gegooid met de pil en in sommige gevallen werkt de pil wel abortief en daar heb ik best moeite mee...
*off topic en hier verschillen de meningen over: :oops: *
NFP is het minst betrouwbaar, dat is wel beetje jammer.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 21 jul 2008 18:18

Acire schreef:De pil moet je ook samen doen; ik denk namelijk dat ik de pil zelf regelmatig ga vergeten, dan moet m'n man me eraan herinneren en dan doe je het dus ook samen. 8)

:schaterlach:

Een aantal jaar terug kwam het bericht in de media dat er een mannen-pil op komst is. Schiet nog niet echt op...

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/633 ... eraan.html
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2008 18:27

Daphne schreef:Nu ben ik wel sinds kort begonnen met elke ochtend temperaturen, zodat ik er op die manier misschien achter kom wanneer ik vruchtbaar ben en wanneer niet.

Dat werkt hier heel goed. Scheelt bij mij minstens 0,5 graden.

Geen ervaring met NFP trouwens..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jul 2008 18:32

AikonGirl schreef:
Daphne schreef:Nu ben ik wel sinds kort begonnen met elke ochtend temperaturen, zodat ik er op die manier misschien achter kom wanneer ik vruchtbaar ben en wanneer niet.

Dat werkt hier heel goed. Scheelt bij mij minstens 0,5 graden.

Oké, ik ben benieuwd, ben net een week bezig. Mijn temperatuur is 's ochtends telkens tussen de 35,7 en 36,2... Erg laag, vind ik.
Ehm, ik doe het trouwens niet omdat ik wil voorkomen dat we kinderen krijgen... 8)
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2008 18:40

Schommelt nu dan wel aardig bij jou.
Meestal scheelt het bij mij een tiende, en soms is 't wel op de honderste gelijk.

Zou het steeds op hetzelfde tijdstip doen, en niet actief zijn voordat je meet.

NFP maakt toch ook (oa) gebruik van de lichaamstemperatuur?
(zijn we iig niet offtopic bezig)

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 21 jul 2008 19:09

Als NFP-consulente wil ik hier even op reageren.
Helemaal waar dat je met NFP aan het plannen ben, maar mag dat dan niet? Er staat toch in het huwelijks formulier dat een man met verstand bij zijn vrouw moet wonen!
Je gebruikt alleen geen hormonen of andere troep in je lichaam, maar maakt gebruik van de onvruchtbare of juist je vruchtbare dagen ddie God aan een vrouw met de schepping gegeven heeft.
Je leert dus alleen maar lluisteren naar je lichaam ofwel de schepping.
God heeft dat zo mooi geschapen.

Dat NFP niet betrouwbaar is is onzin! Waar halen jullie dat vandaan??
De betrouwbaarheid is 99,6 als je je strikt aan de regels houdt. Dus ligt gelijk aan de pil.Het is wel zo dat mensen NFP mixen met wat anders en dan daalt de betrouwbaarheid.
De pil moet je ook niet vergeten en als je ziek nbent is de betrouwbaarheid van de pil dan nog zo hoog??
Met NfP is er dan niks aan de hand.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jul 2008 20:27

Ik zal wel gelijk wat reacties krijgen, maar goed, ik post het toch maar.

Ik heb het idee, dat mensen die tegen het gebruik van de pil en condoom zijn en voorlopig liever nog wachten met het krijgen van kinderen maar gaan 'natural family plannen', omdat ze het gevoel hebben dat dat 'beter' is.
In feite ben je net zo goed met voorkomen van het krijgen van kinderen bezig als met het gebruik van pil of condoom. Ik vind NFP wat dat betreft dus net zo goed tegen Gods Woord ingaan als het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Ik denk, dat als je gaat family plannen dat je dan Gods weg tegen zou kunnen gaan. Oké, als God wil dat je een kind krijgt en je bent met family planning bezig op wat voor manier dan ook, dan krijg je toch wel een kind, maar dan nog.

Wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen, we laten liever aan God over wanneer we een kind krijgen (als we die mogen krijgen)... Het eerste half jaar van ons huwelijk wilden we allebei ook het liefste nog een poosje samen zijn voor we een kindje zouden krijgen. Toch besloten we beiden om niet aan voorbehoedsmiddelen oid te gaan, omdat we als ik toch zwanger zou zijn we er heel erg blij mee zouden zijn.

Misschien een vaag verhaal, hoop dat jullie me begrijpen. Lastig onder woorden brengen zoiets!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jul 2008 20:29

Edit: Ik had het trouwens over gezonde pasgetrouwde stellen, waarbij het om een eerste kindje gaat. Als je al meerdere kinderen hebt en de arts (of jijzelf) acht het beter om even een tijdje niet zwanger te raken is het natuurlijk anders!

En trouwens, dat 'met verstand bij je vrouw liggen' gaat m.i. over gezinnen en situaties waarin mentale of lichamelijke problemen/ziektes zijn.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jul 2008 23:39

@Daphne: ik ben het helemaal met je eens...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jul 2008 07:28

barryrab schreef:kun je net zo goed de pil gaan slikken en of een condoom gebruiken, is gewoon het zelfde.

Jij gaat plannen en maakt gebruikt van de natuurlijke cyclus.

maar je gebruikt geen hormonen van buitenaf.. die je eigen hormoonhuishouding verstoren...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 07:31

Het grote voordeel van NFP vind ik dat je je lijf niet vol met hormonen stopt... Zoals bij de pil. Ik denk dat ik later best eens zo'n cursus ga volgen. Maar kwacht eerst ff af hoe het mn schoonzusje en zwager bevalt :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jul 2008 08:19

Je lichaam vol hormonen stoppen valt in de praktijk nog welmee hoor! De huidige anticonceptiepil bevat erg weinig hormonen. Ik heb de pil 13 jaar geslikt. Op het moment dat ik stopte was ik binnen 3 weken weer gewoon ongesteld.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 08:38

off topique-smile Ja? En welke pil had jij geslikt? want mn beste vriendin heeft 10 jaar de pil geslikt en toen gestopt omdat ze graag n kindje wilde, maar na een jaar nog niet zwanger.. Dus nu denkt ze dat het echt komt omdat ze zo lang de pil heeft geslikt!
Laatst gewijzigd door Lenny op 22 jul 2008 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 08:40

Het gaat nu in 3 topics over het gebruik van de pil... Dit gaat over NFP. :wink:
Afbeelding

Terug naar “Archief”