Berichtdoor Daphne » 21 jul 2008 20:27
Ik zal wel gelijk wat reacties krijgen, maar goed, ik post het toch maar.
Ik heb het idee, dat mensen die tegen het gebruik van de pil en condoom zijn en voorlopig liever nog wachten met het krijgen van kinderen maar gaan 'natural family plannen', omdat ze het gevoel hebben dat dat 'beter' is.
In feite ben je net zo goed met voorkomen van het krijgen van kinderen bezig als met het gebruik van pil of condoom. Ik vind NFP wat dat betreft dus net zo goed tegen Gods Woord ingaan als het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Ik denk, dat als je gaat family plannen dat je dan Gods weg tegen zou kunnen gaan. Oké, als God wil dat je een kind krijgt en je bent met family planning bezig op wat voor manier dan ook, dan krijg je toch wel een kind, maar dan nog.
Wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen, we laten liever aan God over wanneer we een kind krijgen (als we die mogen krijgen)... Het eerste half jaar van ons huwelijk wilden we allebei ook het liefste nog een poosje samen zijn voor we een kindje zouden krijgen. Toch besloten we beiden om niet aan voorbehoedsmiddelen oid te gaan, omdat we als ik toch zwanger zou zijn we er heel erg blij mee zouden zijn.
Misschien een vaag verhaal, hoop dat jullie me begrijpen. Lastig onder woorden brengen zoiets!