Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 19 jul 2008 17:23

Bevlogen schreef:Fitna misschien? 'Stop de islamisering van Nederland?' Dat is wat mij betreft toch op de onderbuikgevoelens van de mensen inspelen. Zodat ze idd een hekel aan de moslims krijgen.
Degenen die snel over de door jou gegeven voorbeelden heenlezen zouden wel eens het idee kunnen krijgen dat jij het bent die onderbuikgevoelens heeft. Onderbuikgevoelens richting politici en andere personen die strijden tegen een fascistische religieuze stroming, het Islamisme. Als je wat verder kijkt dan zou je kunnen denken, is dierenactivisme echt wel de reden geweest achter de moord op Fortuin? Zou het niet toch dat boekje van hem en de daaropvolgende reactie's vanuit (extreem) links-Nederland de trigger geweest zijn? En die Wilders, zou die op zaterdagmiddag gewoon boodschappen kunnen doen in het centrum van Venlo? Was die film nou echt zo erg en heeft de premier het Nederlandse volk nou niet heel erg te schande gemaakt door zijn Nederige houding richting arabische leveranciers en het uit voorzorg strijken van de Hollandse vlag op ambassades. En waarom geef je Theo van Gogh niet als voorbeeld die met zijn columns toch niet mals omsprong met gevoelens van velen. Of Paul Cliteur, Ayaan Hirsi Ali, de 'nutty professor' Afshin Ellian etc. etc. :oops:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 jul 2008 19:42

Bevlogen schreef:Fitna misschien? 'Stop de islamisering van Nederland?' Dat is wat mij betreft toch op de onderbuikgevoelens van de mensen inspelen. Zodat ze idd een hekel aan de moslims krijgen.

Die onderbuikgevoelens komen ook niet uit de lucht vallen. Daarbij denk ik dat de Islamisering van Nederland iets reeels is waar we onze ogen niet voor hoeven te sluiten.
Ik maak me daar zorgen over, maar ik heb zeker geen hekel aan moslims.

Ontopic:
Van de week was er de ruil tussen Israel en Hezbollah. 2 (helaas) dode soldaten voor 5 levende terroristen en 200 doden. Waaronder de beruchte Samir Kuntar.
Zelf vind ik dat het goed is dat die soldaten nu teruggebracht zijn op Israelische grond en dat voor de families nu de echte rouwverwerking kan beginnen. Aan de andere kant vraag ik me af of het wel zon slimme deal was. Moedigt dit niet Hezbollah en Hamas aan om opnieuw Israelische soldaten te ontvoeren?

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 20 jul 2008 14:42

Jij zit zaken behoorlijk om te draaien moet ik zeggen. Ik ben niet opgevoed met het idee dat het een eer is om moslims te doden. Jij wel? Dan kom je uit een raar milieu...

Fitna? Een samengestelde compilatie van uitspraken en daden die echt gedaan en gepleegd zijn door moslims lijkt me niet echt een middel om haat op te roepen tegen moslims maar meer om duidelijk te maken tot waar veel moslims toe in staat zijn.

Ik heb nog nooit een leider van een democratisch land horen roepen dat hij andere staten wil vernietigen, jij wel? Ook worden de meesten hier doorgans niet opgevoed met een ondoorgrondelijke haat tegen alles wat anders is dan hun opvoeding. In dictaturen in het midden oosten is dat de normaalste zaak van de wereld. Daar worden zelfs tekenfilmpjes gemaakt over bomaanslagen op westerse doelen waar ook in wordt verteld dat het de grootste eer is om te sterven voor de islam. Als daar een baby geboren wordt, wordt als eerste een islamitische tekst in zijn oor gefluisterd.

Of wil je gaan beweren dat Bush dat ook stimuleert?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 jul 2008 11:14

Goed nieuws over Israel d:)b regenboog-smile regenboog-smile regenboog-smile
121 Teletekst ma 21 jul
Meer vakantiegangers naar Israël

` Israël trekt steeds meer toeristen,na
een aantal moeizame jaren.De eerste zes
maanden van dit jaar gingen anderhalf
miljoen toeristen naar het land,een
stijging van 45 procent vergeleken met
dezelfde periode in 2007.

Het aantal Nederlanders dat naar de
joodse staat reisde steeg eveneens met
45 procent,tot 28.000 mensen.

Volgens het Israëlische bureau voor
toerisme komt de stijging onder meer
doordat het er de laatst tijd relatief
rustig is.Israël is vooral populair
voor groepsreizigers en voor christenen
die op bedevaart gaan naar plaatsen als
Jeruzalem,Bethlehem en Nazareth.
volgende nieuws weer & verkeer sport

--> --> --> -->

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 21 jul 2008 12:39

Fitna? Een samengestelde compilatie van uitspraken en daden die echt gedaan en gepleegd zijn door moslims lijkt me niet echt een middel om haat op te roepen tegen moslims maar meer om duidelijk te maken tot waar veel moslims toe in staat zijn.

Onzin van de hoogste plank. Als dit waar zou zijn dan zouden volgens jouw logica alle christenen per direct het land uit geschopt moeten worden. Per slot van rekening worden in de bijbel enkele tienduizenden vermoord in de naam van God. De KKK is een christelijke organisatie. De huidige internationaal als illegaal bestempelde invasie in het midden oosten is door christenen georganiseerd. En heb je "Jesus Camp" op google vids al eens gezien? Moderne christenen die pas te vreden zijn als een christelijk kind zichzelf wil opblazen voor zijn geloof.

Dus wat nou een (selectief) samengestelde compilatie van uitspraken en daden die echt gedaan en gepleegd zijn door (niet reppresentatieve) moslims lijkt me WEL echt een middel om haat op te roepen tegen moslims.

Nee, dat je eigen religie of volk ook rotte appels heeft vergeet je maar voor het gemak.

Ik zal je slechte geheugen eens opfrissen.

Christenen... Dat zijn dezelfde mensen die in kroatie rond de tweede wereld oorlog het goede voorbeeld van hitler volgde en concentratie kampen oprichtte. Maar waar Hitler mensen eerst vergaste en toen pas verbrandde. Gooide de christenen ze levend direct in de oven. Het maakte ook niet uit wat of wie. Christelijke Moniken en Nonnen in Rwhanda deden vorig decennium actief mee aan massa moord partijen. Militante christenen in de VS vallen actief abortus klinieken aan en vermoorden artsen. Homosexuelen worden nog steeds regelmatig geconfronteerd met christenen die het niet gewoon naast zich neer kunnen leggen.

Ik beginnen maar niet eens over de zonden begaan in de vorige eeuwen. Dat zou een boek vereisen. Volledige volksstammen uitgeroeid zoals de Katharen. Wat was hun misdaad? Ze geloofden niet in de God zoals beschreven in het oude testament, maar baseerden hun hele leer op de boodschap van Christus.

Het begon al toen de christenen een legale status kregen in rome.. Hun eerste acties waren het aanvallen en doden van niet christelijke maar wel door rome geauthorizeerde priesters. En het platbranden van de niet christelijke (concurrerende) tempels. (Soort van voorgang op de beelden storm dus)

Wat is de les die je hier nu uit leert? Dat christenen allemaal extremisten zijn? Of dat je leden van een groep niet kan veroordelen op de fouten van mensen die toevallig bij die groep horen?

En als christenen dat voordeel van de twijfel krijgen, waarom moslims dan niet?

Christenen zijn geen slechte mensen. Moslims zijn geen slechte mensen. We denken gewoon graag in zwart wit. Dat maakt de wereld simpel. Aangenaam, en stupide..... En het leuke is, als je lang genoeg een volk ergens van beschuldigd dan gaan ze vanzelf rotte appels produceren.

Zoveel mensen die pretenderen en zelf denken God te volgen doen letterlijk Satans werk. En als je ze er op wijst. Dan wordt kronkel na kronkel na kronkel geserveerd om dat onderbuik gevoel te rationalizeren.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 jul 2008 12:54

Michael schreef:Onzin van de hoogste plank. etc.
Poe zeg , je kunt er zelf anders ook wat van :|

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 21 jul 2008 14:40

goshen schreef:

Precies, en toch is alles wat ik meld feitelijk te controleren!!!

Snap je nu de spiegel waarin we onze grootste vijand terug vinden?

Het is niet moslim. Het is niet jood. Het is niet christen.. Het is mens.... En onze eigen laffe pogingen om anderen tot schuldige aan te wijzen voor onze eigen ellende terwijl we proberen zelf een schone neus te houden is gedoemd om de cyclus in stand te houden.

Als je het niet met me eens bent, geef je je argumenten maar. Je oneliner was uiteraard gewoon een flauwe ad homini.

Maar het moet ondertussen wel mensen op beginnen te vallen dat in de naam van de God van Abraham meer mensen vermoord zijn dan voor welk ander ideaal of religie dan ook. Inclusief hinduisme die toch wel een dikke 4 duizend jaar voorsprong had. En voor een God van liefde is dat een hele trieste uitkomst. Je herkent de boom aan zijn vruchten.

Ik zag vandaag een IDF soldaat. Een brave Jood zeg maar point blanc een rubberen kogel in het been schieten van een Palesteinse jongen die gebonden en geblinddoekt op de grond lag.... Maar nee, dat gedrag wordt aan alle kanten continue goed gepraat. Want wij, wij zijn de lieverdjes. En zij zijn de slechterikken. Kom maar, verzin eens een excuus om een gevangene die op de grond ligt te beschieten.

Drie religies, drie spiegels.

Dat continue rechtpraten van wat krom is, is de echte onzin hier. Zodra het persoonlijk wordt kunnen van de 50 mensen er tegenwoordig nog maar 2 zien wat recht en wat krom is. De rest kraait de propaganda. Natuurlijk is de tegen partij fout... Iedereen is fout...

Het occulte principe "fake it till you make it" zou eens toegepast moeten worden. Misschien is iemand niet je vriend maar je kunt hem behandelen als dusdanig tot hij van gedachte verandert.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 21 jul 2008 14:51

Michael schreef:
goshen schreef:

Ik heb geen tijd en al helemaal geen zin om op alles wat je beweert in te gaan dus ik heb maar gekozen voor de makkelijkste:
De KKK is een christelijke organisatie.
Totale onzin, je lijkt hiermee een beetje op een iemand die de organisatie "Het Rode Kruis" maar iets vindt voor Christelijk Kruisvaarders en daarom kiest voor "De Rode Halve Maan". :( Om een nog dommer voorbeeld te geven om jouw bewering te onderbouwen "de rokerskerk' (opgericht om de rookvrije kleine cafees een pafalibi te verschaffen) zou dan ook Christelijk moeten zijn? :clown:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 21 jul 2008 17:48

Ik zag vandaag een IDF soldaat. Een brave Jood zeg maar point blanc een rubberen kogel in het been schieten van een Palesteinse jongen die gebonden en geblinddoekt op de grond lag.... Maar nee, dat gedrag wordt aan alle kanten continue goed gepraat. Want wij, wij zijn de lieverdjes. En zij zijn de slechterikken. Kom maar, verzin eens een excuus om een gevangene die op de grond ligt te beschieten.

je suggereert er gelijk maar van dat het een brave jood is? de beste man had ook een druus kunnen zijn. stond je er toevallig naast?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 21 jul 2008 19:13

Ik zag vandaag een IDF soldaat. Een brave Jood zeg maar point blanc een rubberen kogel in het been schieten van een Palesteinse jongen die gebonden en geblinddoekt op de grond lag....

Dit is natuurlijk geen positief nieuws, het gedrag van deze soldaat. Waarom hij tot deze actie overging is mij niet duidelijk. Iedergeval de desbetreffende soldaat is opgepakt. En het incident wordt onderzocht. Evengoed heeft de Palestijnse jongeman medische behandeling gehad van het Israelische leger.
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten onder wat voor druk deze jonge mensen moeten opereren in die gebieden.

Maar nee, dat gedrag wordt aan alle kanten continue goed gepraat. Want wij, wij zijn de lieverdjes. En zij zijn de slechterikken. Kom maar, verzin eens een excuus om een gevangene die op de grond ligt te beschieten.

De werkelijkheid is gecompliceerd en is niet zo zwart wit.
Een excuus geven is niet noodzakelijk, daar zal die soldaat zelf mee moeten komen.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 21 jul 2008 22:10

goshen schreef:
Degenen die snel over de door jou gegeven voorbeelden heenlezen zouden wel eens het idee kunnen krijgen dat jij het bent die onderbuikgevoelens heeft. Onderbuikgevoelens richting politici en andere personen die strijden tegen een fascistische religieuze stroming, het Islamisme. Als je wat verder kijkt dan zou je kunnen denken, is dierenactivisme echt wel de reden geweest achter de moord op Fortuin? Zou het niet toch dat boekje van hem en de daaropvolgende reactie's vanuit (extreem) links-Nederland de trigger geweest zijn? En die Wilders, zou die op zaterdagmiddag gewoon boodschappen kunnen doen in het centrum van Venlo? Was die film nou echt zo erg en heeft de premier het Nederlandse volk nou niet heel erg te schande gemaakt door zijn Nederige houding richting arabische leveranciers en het uit voorzorg strijken van de Hollandse vlag op ambassades. En waarom geef je Theo van Gogh niet als voorbeeld die met zijn columns toch niet mals omsprong met gevoelens van velen. Of Paul Cliteur, Ayaan Hirsi Ali, de 'nutty professor' Afshin Ellian etc. etc. :oops:

Probleem is dat we er zo snel een probleem van maken. Er wonen een miljoen moslims in Nederland. Toevallig is er eentje die Theo neersteekt. Is dat goed te praten? Nee, maar moet je daar dan een complete bevolkingsgroep voor in het verdomhoekje plaatsen? Lijkt me niet zo gezond iig. Dát proef ik in Fitna. En gezien het aantal mensen dat op Wilders stemt, denken er velen helaas wel zo over.

Ik heb nog nooit een leider van een democratisch land horen roepen dat hij andere staten wil vernietigen, jij wel? Ook worden de meesten hier doorgans niet opgevoed met een ondoorgrondelijke haat tegen alles wat anders is dan hun opvoeding.

Weet je dat het Westen al een hele tijd de grootste vijand is van het Midden-Oosten? Ik vertelde eerder over de Iran-Irak oorlog. Het Westen verkocht wapens aan BEIDE landen. Dat zet simpelweg kwaad bloed. Zo heeft de CIA ook Osama Bin Laden zelf getraind om te vechten tegen de Russen. En zo bemoeid het Westen zich continue met het Midden-Oosten en laat het zien dat ze van het ene moment op het andere van vriend tot vijand worden. Lekker betrouwbaar. Als jouw huis wordt platgebombardeerd wordt door een stel Amerikanen, zou jij hen dan ook niet gaan haten?

En daarmee wil ik dat soort dingen niet goed gaan praten, want er staan idd walgelijke dingen in die schoolboeken van veel Arabische landen. Maar dat is de schuld van de dictators, die idd leven dankzij de haat tegen het Westen. Maar het is ook onze eigen schuld.

Of wil je gaan beweren dat Bush dat ook stimuleert?

Bush heeft de oorlog in Irak anders aardig gestimuleerd ;) Terwijl ze gewoon wisten dat Irak geen massavernietigingswapens had.

@ Michael:
Hoewel ik je iets te hard van de toren vind blazen, moet ik je wel deels gelijk geven. In naam van het christendom zijn behoorlijk wat misdaden gedaan. Inquisitie etc. Meeste oorlogen hadden dan wel een economisch doel, maar ze werden vaak onder aanvoering van de Kerk uitgevochten. Voordat wij christenen dus de moslims kwaad aankijken, moeten we eerst bij onszelf te rade gaan. Meer dan zestig jaar geleden hebben we hier in Europa miljoenen mensen lopen vergassen. En dan spreek ik nog niet van de oorlogen die in Oost Europa zijn uitgevochten (Bijv. de Armeense genocide). Als christelijk continent hebben we een hoop te verantwoorden...

Dit is natuurlijk geen positief nieuws, het gedrag van deze soldaat. Waarom hij tot deze actie overging is mij niet duidelijk. Iedergeval de desbetreffende soldaat is opgepakt. En het incident wordt onderzocht. Evengoed heeft de Palestijnse jongeman medische behandeling gehad van het Israelische leger.
Ik denk dat je ook niet moet onderschatten onder wat voor druk deze jonge mensen moeten opereren in die gebieden.

Kijk, dat soort dingen zijn dan wel weer oké. Ik ken geen ander leger dat zo omgaat met haar militairen als Israel. Zoals met die twee lijken die geruild worden tegen tientallen strijders van de andere partij. Maar ook binnen het IDF gaan er dingen fout. Net als bij de Amerikanen (Abu Ghraib en Guatanamo Bay). Aan Israelische kant heb je dan het drama van Gush Katif en het feit dat er een corrupte leider op de 'troon' van Israel zit.

De werkelijkheid is gecompliceerd en is niet zo zwart wit.

Daar wil ik dan ook mee instemmen. De waarheid is dat beide kanten in de fout gaan. Zowel palestijnen, het IDF als het Amerikaanse leger.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 22 jul 2008 08:33

goshen schreef:
Michael schreef:
goshen schreef:

Ik heb geen tijd en al helemaal geen zin om op alles wat je beweert in te gaan

Neem de moeite. Of hou op met de schuld bij de tegenpartij leggen. Je kunt niet iets tot onzin bestempelen zonder er inhoudelijk op in te willen gaan. Als je argumenten hebt moet je ze hard durven maken.

Totale onzin, je lijkt hiermee een beetje op een iemand die de organisatie "Het Rode Kruis" maar iets vindt voor Christelijk Kruisvaarders en daarom kiest voor "De Rode Halve Maan". :( Om een nog dommer voorbeeld te geven om jouw bewering te onderbouwen "de rokerskerk' (opgericht om de rookvrije kleine cafees een pafalibi te verschaffen) zou dan ook Christelijk moeten zijn? :clown:

Is het WEL of NIET een christelijke organisatie... Klets er niet omheen want je snapt precies wat ik wil zeggen.
The Ku Klux Klan are proponents of a fundamentalist Christian theology strongly influenced by Christian Reconstructionism, hoping to "reconstruct" the United States along biblical (primarily Old Testament) lines and establish a white-dominated theocracy.

Christelijk dus !!!

Dat die gasten niet weten wat het betekent om christen te zijn is niet relevant. Ze gebruiken de vlag. En volgens de regels waarop we moslims afrekenen zijn dit dus christenen en zijn wij zoals zij....

Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat de onzinnige argumenten waarop moslims afgerekend zijn precies dat zijn.. Onzin van de hoogste plank. Een gevolg van niet verder kijken dan ons neus lang is. En de eigen fouten weigeren te zien.

Johannus schreef:je suggereert er gelijk maar van dat het een brave jood is? de beste man had ook een druus kunnen zijn. stond je er toevallig naast?

Hey, hij was toch werknemer van een joodse staat? Dus kun je van hem verwachten de Joodse normen en waarden uit te dragen. Volgens de hypocritie is hij dus zelfs Jood en zijn alle Joden precies zoals hij... Bullshit? Ja natuurlijk... Maar als hij een lid van een moslim staat was geweest dan zou het wel op gaan.

Er zijn moslims die van kinds af aan opgevoed worden om zichzelf op te blazen in een joodse stad.. DUS zijn alle moslims zo.... Er zijn moslims die vrouw onvriendelijkheid preken. DUS zijn alle moslims zo.. Er zijn moslims die vechten voor wereldvrede....... Uh, maar dat zijn uitzonderingen.... En eigenlijk nog steeds terroristen.

En ja, we geloven op zich best dat er moslims zijn die het beste voor hebben met de wereld. Net zoals wij... Toch? Als een soort theoretische mogelijkheid. Maar we vertrouwen er niet op dat we die mensen kunnen berijken.

Yael schreef:Ik denk dat je ook niet moet onderschatten onder wat voor druk deze jonge mensen moeten opereren in die gebieden.

Ik onderschat niets. En ik geloof eerlijk ook niet dat dit een slecht mens is. Enkel maar een mens die tot waanzin gedreven is.

Maar wie legt de druk op die schouders? Wie zijn verantwoordelijk voor het opbouwen van die druk? EN wie staan er nog meer onder die druk?

Zie je dat je intussen het gedrag van deze man wel goed praat? Wat is er gebeurt in het leven van iemand die zichzelf in een winkelcentrum op blaast? Is dat het goedpraten niet waard? Is dat ook niet gewoon een goed man tot afgrijzelijke waanzin gedreven?

Hardstikke goed dat de man opgepakt is en verhoord gaat worden. Ik weet zeker dat de officiele berisping alles goed zal maken voor die jongen die mishandeld werdt. We weten allemaal dat als er niet toevallig een camera naast stond alles ontkent zou zijn.

Kom op mensen er is geen excuus voor misdadig gedrag. NOOIT OOIT.. Als je gelooft in een duivel. Waarom herken je dit excuseren dan niet als door dat kwade geinspireerd? Wat al dat kwaad mogelijk maakt. De gevolgen ervan zijn het continuee aanwakkeren van geweld. Over alle grenzen van geloof of nationaliteit heen.

Wat zou er gebeurd zijn met die zelfmoord terrorist als zijn omgeving het afgekeurd zou hebben? Wat zou die IDF soldaat gedaan hebben als hij wist dat zijn vrienden en officieren het af zouden keuren? Kwaad gebeurt altijd omdat mensen hun ogen sluiten vanwege de omstandigheden. Waardoor de zwakste schakels beginnen te breken en de omstandigheden nog meer verslechteren.

Er is maar 1 mens, en de mens die hij zijn vijand noemt is altijd zijn spiegelbeeld.. Zien jullie hoe jullie stuk voor stuk proberen het gedrag van de Jood te minimalizeren? Hij was geen echte jood, hij had druk op zijn schouders. Al dat is irrelevant. Hij is mens. Jij bent mens. ? Hij is jij. Deal with it.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 22 jul 2008 09:33

Beste Michael, De actie van die soldaat is niet goed te praten, ook al zal het vanuit frustratie ontstaan zijn. Gelukkig kan die Palestijn het navertellen en hoeft hij niet in een houten kist uitgeruild te worden tegen Israelische gevangenen. Integendeel, in Israel wordt door mensenrechtenorganisaties een onderzoek ingesteld, voert het Israelische leger een onafhankelijk onderzoek uit en heeft het 'slachtoffer' inmiddels een schadeclaim ingediend tegen de betreffende, inmiddels geschorste, soldaat. Daar moet je eens mee aankomen bij die Islamitische barbaren van Hamas. De reden van zo veel goedheid door de Joodse staat laat zich raden, ik zou zeggen waag eens een poging!

Offtopic: Daarnaast heb ik het idee dat je niet helemaal in de gaten hebt waar de discussie over gaat, een fout die ik helaas vaker zie. Niemand hier heeft een hekel aan moslims (ook al zou jij dat zo graag willen lijkt het wel). Zelfs Wilders heeft geen hekel aan moslims wil ik in mijn naiviteit? graag geloven. Helaas heb ik nooit de moed kunnen opbrengen om Fitna te bekijken (ik heb een zwakke maag) maar naar ik heb begrepen richt de film zich op de extremisten binnen de Islam en niet op de gewone moslim van de straat. Daar is niks mis mee toch?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 22 jul 2008 11:42

goshen schreef:
Michael schreef:
goshen schreef:

Ik heb geen tijd en al helemaal geen zin om op alles wat je beweert in te gaan dus ik heb maar gekozen voor de makkelijkste:

En Michael, de Nazi's (m.n. de SS-ers) waren natuurlijk ook christelijk (navolgeling van Christus). Zij droegen immers het "Gott mit uns" op hun koppel.
M.a.w., iemand kan van zichaelf wel beweren dat ie een christen is maar daarmee ben je het nog niet. Je kunt van jezelf ook wel beweren dat je een ooievaar bent. Toch raad ik je niet aan van het dak af te springen omdat je beweert dat je een vogeltje bent.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 22 jul 2008 11:45

goshen schreef:Beste Michael, De actie van die soldaat is niet goed te praten, ook al zal het vanuit frustratie ontstaan zijn. Gelukkig kan die Palestijn het navertellen en hoeft hij niet in een houten kist uitgeruild te worden tegen Israelische gevangenen. Integendeel, in Israel wordt door mensenrechtenorganisaties een onderzoek ingesteld, voert het Israelische leger een onafhankelijk onderzoek uit en heeft het 'slachtoffer' inmiddels een schadeclaim ingediend tegen de betreffende, inmiddels geschorste, soldaat. Daar moet je eens mee aankomen bij die Islamitische barbaren van Hamas. De reden van zo veel goedheid door de Joodse staat laat zich raden, ik zou zeggen waag eens een poging!

Offtopic: Daarnaast heb ik het idee dat je niet helemaal in de gaten hebt waar de discussie over gaat, een fout die ik helaas vaker zie. Niemand hier heeft een hekel aan moslims (ook al zou jij dat zo graag willen lijkt het wel). Zelfs Wilders heeft geen hekel aan moslims wil ik in mijn naiviteit? graag geloven. Helaas heb ik nooit de moed kunnen opbrengen om Fitna te bekijken (ik heb een zwakke maag) maar naar ik heb begrepen richt de film zich op de extremisten binnen de Islam en niet op de gewone moslim van de straat. Daar is niks mis mee toch?

En, Michael, als een Israelische soldaat zoiets doet wordt hij hiervoor (terecht) gestraft. Als een Palesijnse terrorist zoiets doet wordt er een nationaal feestje gevierd. Meer verschil zit er niet tussen. Maar ach, wie daarop let is een kniesoor. Toch?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Terug naar “Archief”