Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 jul 2008 13:04

eens met galateia! |:)| respect voor trijntjejohanna.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 jul 2008 20:14

rosekapje schreef:eens met galateia! |:)| respect voor trijntjejohanna.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 jul 2008 20:21

Tj, ik begrijp je enorm goed. Ik heb er ruim 40 af, en zie vaak in de spiegel nog steeds de oude Es! ( ik heb ook nog fors overgewicht)

Wat mij hielp was inderdaad tijdelijk stil te zijn en juist bezig te zijn met de veranderingen die het met je doet, zowel van binnen als naar buiten. Het beeld in je hoofd veranderd niet zomaaar...je lichaam, waar je jaren van gewalgd hebt (?) is niet ineens iets waar je blij van wordt.
En...wat ik ook ervaarde was; ik gooide alles qua zelfbeeeld op m'n uiterlijk en kom er achter dat al val je af, je zelfbeeld vanbinnen ongeveer hetzelfde blijft.
Herkenbaar?

Maar als ik je foto zie kan ik het niet laten; Meid, wat een prestatie! Ge-wel-dig!!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jul 2008 20:47

dank jullie wel...

bij mn nieuwe uiterlijk hoort een nieuw kapsel vind ik.. dus komende week wil ik naar de kapper!! wil het een stuk korter!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 jul 2008 07:03

trijntjejohanna schreef:dank jullie wel...

bij mn nieuwe uiterlijk hoort een nieuw kapsel vind ik.. dus komende week wil ik naar de kapper!! wil het een stuk korter!!
d:)b

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 jul 2008 08:00

Inderdaad TJ, na al dat zwoegen voor jezelf mag je je ook wel eens lekker laten verwennen!
Wat de kleding betreft: het scheelt inderdaad heel erg wat voor kleding je aantrekt. Ga anders eens naar een goede kledingzaak of anderen die er verstand van hebben en laat je goed voorlichten over kleuren, modellen enz. enz. Met de juiste kleding kun je namelijk heel veel verdoezelen of juist extra accentueren. Neem bijv. iets simpels als een riem, met een mooie riem kun je daar de aandacht op vestigen en 'kijkt' men minder naar de omvang van de taille.
Of als je best een grote cupmaat hebt kun je beter wat donkerder kleren aantrekken, dat ziet er slanker uit.
En nou ja, zo zijn er nog een heleboel tips, maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Ga jezelf eens lekker verwennen en haal al het mooie eruit wat er in zit!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 jul 2008 08:41

morgenmiddag ga ik naar de kapper!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 08:48

Woei! Ik ben benieuwd!

Trouwens, respect voor je dat je al zoveel bent afgevallen, super!!!
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jul 2008 20:19

|:)|

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jul 2008 20:27

*|Scatie schreef:
rosekapje schreef:eens met galateia! |:)| respect voor trijntjejohanna.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 jul 2008 18:25

Galateia schreef:@TJ: WAUW :shock:

Je bent echt een ander mens (aan de buitenkant dan)! Wat een verschil, en wat een doorzettingsvermogen.

Het is helemaal niet vreemd, hoor, dat je kan balen van je lichaam, en dan met name je buik... zelf baal ik daar ook vaak van. En ja, ik heb gewoon maatje 38. Maar sommige dingen zijn van toepassing op vrouwen met alle kledingmaten!

En zoals ik al aangaf: ook de slankere vrouw kan niet elke mooie jurk aan! Wat je tegen die tijd kan overwegen, wanneer je buik niet zo plat wordt als je misschien zou willen, is gewoon kijken naar het model jurk(je). Ik heb namelijk best vaak jurkjes aan, maar dan met een verhoogde taille. Dan zit de taille net onder je borsten zeg maar. En dat valt altijd schitterend en mijn niet zo platte buik is dan 'onzichtbaar'. Het heeft gewoon te maken met hoe je figuur is, en dat is bij elke vrouw weer anders.

TJ Geweldig goed gedaan.
Ook respect.
Wat galateia schrijft herken ik ook. Ook ik kan na al dat afvallen balen van m'n buik en m'n vetrolLETJE. Ik moet ook regelmatig door m'n moeder en mezelf gecorrigeerd worden van: je bent niet dik dus kan je het ook niet zijn en ook niet lijken.
Ook ik kijk nog regelmatig in de spiegel of in de winkelruit of ik niet 'dik' ben. Ook ik ben nog aan het vechten om niet teveel te eten en me gewicht te houden. Ik heb maat 36/38 en ben 25 kilo kwijt.
Het is heerlijk en voelt goed en ik zou nooit meer terug willen.
voordat ik afviel baalde ik ook wel van m'n buik etc, maar doordat je er mee bezig bent zie je het gewoon nog meer....en erger je er aan.
Probeer naar veel foto's te kijken van voor je afvallen. Ik walg dan ook van mezelf. Gelukkig is mijn hele smaak veranderd en houd ik van veel dingen niet meer, een voordeeltje.
Ook in deze moeilijke periode van even niet afvallen gewoon volhouden....!! Laat de moed niet zakken. Je hebt al zoveel vorderingen geboekt, de rest komt ook vanzelf. Je kan het, dat heb je bewezen!

Soms baal ik van het schoonheidsideaal en alle romslomp eromheen, en ik kan soms ook jaloers worden op mensen die van alles kunnen eten maar niet dik worden. Maar goed die hebben weer andere dingen :wink:

Afvallers sterkte....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 sep 2008 11:23

ik kwam vanmorgen iemand tegen... (geen idee wie, denk iemand van onze kerk :oops: ) maar goed.. die zei tegen mij: meid, wat ben jij veel afgevallen.... ze had me wel eens zien lopen en zich toen afgevraagd of ik dat echt was :lol: :lol:

ze vroeg hoe ik dat gedaan had enzo... uiteindelijk had ik het erover dat ik op advies van dokter even moest stoppen met afvallen en sporten.. zegt ze: wil jij nog verder afvallen.. ik zei ja nog een kilo of 10.. ik dacht toen ik haar gezicht zag: ik zeg maar niet dat ik eigenlijk nog 15 - 22 kilo wil afvallen.. want dan slaat ze steil achterover :lol: :mrgreen:

Tijdje geleden ook gehad.. ik liep naar de winkel... kom ik tobias oom tegen... die kwam er aan fietsen... is hij vlakbij me... zegt ie : he ben jij dat.. ik herkende je niet.. geweldig toch :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 04 sep 2008 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 sep 2008 11:31

Gaaf TJ, dat zijn mooie complimenten! :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 sep 2008 12:16

Mooi man, goede complimenten!! Als je je zelf maar prettig voelt, dat is het belangrijkste!!
Ik wil een paar pondjes kwijt, ben nu enthousiast weer begonnen!! Ik heb een hekel aan m'n buikje :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 sep 2008 12:17

Saskia schreef:Gaaf TJ, dat zijn mooie complimenten! :D
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”