Ik heb altijd op een reformatorische school gezeten, 17 km verder op. Moest er elke dag met een busje naar toe...vreselijk! Alhoewel ik toch wel een hele leuke tijd daar gehad heb, maar wat al eerder werd aangegeven: feestjes en uit school ergens spelen kan gewoon niet. Mijn ouders hebben dus echt bewust voor een reformatorische school gekozen.
Wij wonen nu vlak bij die reformatorische school en alle kindjes van de kerk zitten daar ook, dus automatisch gaat ze daar nu ook heen. Ik ben het niet met alles eens op school, maar ik denk dat je dat met alle scholen wel houdt.
Ik hoor wel om me heen van mensen die op een christelijke school hebben gezeten, dat ze vinden dat het bijbelonderwijs op een reformatorische school wel véél beter is. Misschien kan dat ook belangrijk zijn om een keus te maken.
't Is bij mij nu wel zo, dat als er géén reformatorische school in de beurt zou zijn en ze dus met een busje naar school zou moeten, ik dat echt niet zou willen. Dan zou ik óf verhuizen óf haar naar een goede christelijke school in de beurt doen (als die er is...). Maar da's heel persoonlijk; dat stomme busje wil ik mn kind echt niet aandoen