Ik heb zelf ook op een reformatorische school gezeten en ik heb er niets aan over gehouden

. Nee zonder gekheid: ik heb onwijs veel geleerd op godsdienstig gebied en dan vind ik nog steeds mooi. Toch vind ik ook wat minpuntjes aan die schooltijd hebben (dat betekend niet dat alle reformatorische zo zijn). Zo vond ik het verschikkelijk om de catechismus te leren. Onze meester had bedacht dat ze met de klas de vraag en antwoord die aan de beurt was te hertalen zodat deze ook begrijpbaar was voor ons en dan mochten we deze uit ons hoofd leren. Helaas was dat snel over aangezien de ouders klaagden en we moesten weer over gaan op de toen voor ons onbegrijpelijke vertaling. Ik vind dat starre zo jammer.
Ik vind dat je best naar een reformatorische basisschool kan gaan, maar dan moet je je kinderen als ouders er niet heen sturen zodat ze meer van God en de Bijbel leren. Natuurlijk leer je dat daar ook, maar het moet geen afschuif systeem worden. Ik ben van mening dat een kind het meeste over God van zijn ouders moet horen en leren.