zweet(voeten)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 17 jul 2008 12:15

liefie schreef:
Saskia schreef:Kijk anders ook eens bij de wat betere schoenenzaken, daar hebben ze meestal wel een zalf oid tegen zweetvoeten. Ik heb wel eens pedicare-zalf gebruikt, dat werkt echt heel goed (een klein wit potje met blauwe opdruk, ik geloof dat ze die in de meeste winkels wel hebben)

Ik heb ook altijd giga last van zweetvoeten gehad durfde nooit mijn schoenen uit te doen.
Ik heb ook een hele poos pedicarezalf gebruikt werkte niet (dit is volgens mij echt p.p. verschillend) Totdat iemand zei zoveel mogelijk op je blote voeten lopen en koude voete badjes nemen en ik heb nergens meer last van gelukkig want is echt een vervelend kwaaltje.
Maar je moet ook eigenlijk ook alleen maar leren schoenen aan vooral leer aan de binnenkant van je schoen.
die koude voetebadjes nemen had ik idd ook al vaker gehoord, maar wist niet of het echt hielp. 's Avonds dan maar ff in een teiltje kijken of dat helpt.
Een collega zei tegen mij: je steunzolen in de vriezer gooien :shock: maar of dat nou zo'n strakke tip is?

88alries88 schreef:Kwebbel, mn zusje heeft ook onwijs last van zweetvoeten en nu heeft mn moeder een speciaal inlegzooltje gekocht tegen zweetvoeten. Het werkt onwijs goed, haar voeten stinken niet meer, en dat zooltje kan je wassen. Ik weet alleen niet hoe dik zo'n zooltje is, en of jij dat er dan wel extra bij kan hebben.
weet ik eerlijk gezegd niet want mijn schoenen zitten best strak om m'n voeten heen (speling heb ik een hekel aan en krijg ik last van m'n voeten...)

ik kreeg een PB van christien, die gaf aan dat (badstof) kousevoetjes om de steunzolen ook misschien wel zou helpen! Dank voor de tip, misschien ook handig voor de anderen die er last van hebben ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 jul 2008 12:35

Ik heb niet echt last van zweetvoeten, maar wél badstof zooltjes in bepaalde schoenen waar het met warm weer wel superlekker in is. Uitwasbaar, en ik ruik inderdaad nóóit iets.
pobody's nerfect

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 17 jul 2008 12:55

Ik heb ook ooit één keer vreselijke zweetvoeten gehad... niet normaal zo erg stonk dat. Kon er m'n familie mee verjagen :lol:

En toen hadden ze bij een schoenenzaak idd zo'n potje Pedicare. Is een witte zalf en die moet je voor je naar bed gaat op je voetzolen smeren.
Met 2 keer smeren was ik er vanaf! Super spul. Nooit meer zweetvoeten gehad overigens. (kan nl. een bepaalde bacterie zijn)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 jul 2008 13:01

Ik heb er ook last van, moet heel de dag schoenen dragen ivm met steunzolen. Dus op blote voeten lopen is geen optie.

Ik doe kousevoetjes om mijn steunzolen en verwissel die om de dag.
Dan gaat de geur in ieder geval niet zo in je steunzolen zitten.
Ook leren schoenen schelen wel iets, maar na een dag heb ik er toch last van.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 jul 2008 15:36

En inderdaad, zoveel mogelijk op blote voeten lopen en als je schoenen koopt dan moeten dat wel goede zijn. Ik heb pas nog een paar (bijna plastic) schoenen gekocht bij een wel heel goedkope schoenenzaak en ik kan dus ook niet heel de dag die schoenen aanhebben, dan wordt je ook niet blij... ;)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 jul 2008 21:59

Hier nog één die enorm veel last van zweetvoeten heeft.....hé Ansje? :P
Bij mij gaat volgens mij niets helpen...Ik loop heel de dag op die Birkenstock slippers en nog stinken ze....Meer ventileren kan ik ze toch niet? Zowiezo zweet ik al snel en mn voeten worden zelfs in badslippers zeiknat :(
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 18 jul 2008 09:41

Dippie schreef:Hier nog één die enorm veel last van zweetvoeten heeft.....hé Ansje? :P
Bij mij gaat volgens mij niets helpen...Ik loop heel de dag op die Birkenstock slippers en nog stinken ze....Meer ventileren kan ik ze toch niet? Zowiezo zweet ik al snel en mn voeten worden zelfs in badslippers zeiknat :(

:jaknikken:

:mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jul 2008 10:14

Dippie schreef:Hier nog één die enorm veel last van zweetvoeten heeft.....hé Ansje? :P
dan heb je het nog erger dan ik :shock: bij mij zie je op het laminaat voetstapjes als ik 's avonds thuiskom :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jul 2008 11:45

ligt heel erg aan de kwaliteit van slippers e.d.
Ik heb nu teva teenslippers en heb daarin nergens last van. Ik heb ook van die crocs staan (niet de echte crocs) en daar krijg ik ook zweetvoeten in.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 jul 2008 22:20

Ik heb ooit 1 paar schoenen gehad waar ik zweetvoeten in had en daar toen idd speciale zooltjes in gedaan. In andere schoenen nooit geen last.
Dus volgens mij kan het ook gewoon aan je schoenen liggen.
Met warm weer draag ik ook van die kousevoetjes, ook omdat je dan je schoenen minder uitloopt.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jul 2008 09:01

In nep crocs heb ik ook zweetvoeten. Ik heb toen een paar echte crocs gekregen maar die heb ik al helemaal versleten. En van zweetvoeten heb ik helemaal geen last in de echte crocs.
Dus heb ik maar weer nieuwe aangeschaft.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jul 2008 10:06

k blijf het lelijke dingen vinden, maar ze lopen op zich wel lekker. Misschien dat ik het dan toch maar is moet doen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jul 2008 12:16

ik vind ze ook echt lelijk vooral die klompen maar ze lopen zo lekker en zeker als je clienten moet douchen mijn andere leren werkschoenen waren altijd zo lelijk en kapot door dat water.
De teenslippers van crocs zien er wel leuk uit en daar heb ik ook geen zweetvoeten in.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jul 2008 12:29

Ik heb teenslippers van Teva en die zijn ook erg goed. Makkelijk weer schoon te maken en kan er dagen op lopen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 jul 2008 12:43

rosekapje schreef:Ik heb ooit 1 paar schoenen gehad waar ik zweetvoeten in had en daar toen idd speciale zooltjes in gedaan. In andere schoenen nooit geen last.
Dus volgens mij kan het ook gewoon aan je schoenen liggen.
Met warm weer draag ik ook van die kousevoetjes, ook omdat je dan je schoenen minder uitloopt.
ik heb orthopedische schoenen, die zijn voor mij het beste, maar daar kan ik geen extra zooltjes in hebben want ik heb al steunzolen!
Nu moet ik eerlijk zeggen, dat met die badstof voetjes, dat hielp wel! Het nam heel veel zweet op..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”