VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 11:24

Ik denk dat het verschilt per huwelijk, daarbij was een huwelijk in die tijd echt wel wat anders dan nu...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 11:49

Ik denk dat het idd verschilt per huwelijk. Want dat zou betekenen dat God Denkertje en zijn vriend bij elkaar gebracht heeft, terwijl God het homohuwelijk verbiedt!
Maar dat even terzijde...
Dat God stuurt dat wie met wie trouwt, lijkt mij wel duidelijk. Zo ervaar ik dat zelf tenmiste wel.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 11:49

Dreamster schreef:Ik denk dat het verschilt per huwelijk, daarbij was een huwelijk in die tijd echt wel wat anders dan nu...

Waarom zouden grote leeftijdsverschillen toen dan wel kunnen en nu niet?

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 11:57

Omdat huwelijk toen vaak een 'deal' was, een soort fusie van 2 landschappen, boerderijen enz.

Niet dat dat persé goed was, maar het ging wel zo...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 12:03

Ja oké, maar als er toen geen sprake van liefde was, dan was het vreemd. Als er nu wel sprake van liefde is: so what?!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 okt 2006 12:16

Dreamster schreef:Omdat huwelijk toen vaak een 'deal' was, een soort fusie van 2 landschappen, boerderijen enz.

Niet dat dat persé goed was, maar het ging wel zo...

Lang niet iedereen was in het bezit van boederijen, geld en landschappen hoor, de "gewone man" werd vroeger toch niet uitgehuwlijkt.

Verder zei ik gisteren al, dat het gewoon per persoon verschillend is :wink:

Cisca schreef:
toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.

't Zou mijn keuze ook niet zijn, maar je kunt lang niet altijd spreken van een mentale ongelijkheid, soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.
Dat is per persoon heel verschillend!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 12:17

vandaar ook dat enz...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 okt 2006 12:17

marma schreef:Ja oké, maar als er toen geen sprake van liefde was, dan was het vreemd. Als er nu wel sprake van liefde is: so what?!
Omdat er sprake is van enorme verschillen in belevingswereld e.d. Huwelijken overleven zelden dergelijke verschillen. Wat dat betreft is liefde alleen kischien niet altijd genoeg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 okt 2006 12:31

Cisca schreef:
toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.

't Zou mijn keuze ook niet zijn, maar je kunt lang niet altijd spreken van een mentale ongelijkheid, soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.

Dat is waar, maar toch denk ik dat je daarmee niet alles kunt zeggen. Als je als tiener veel meemaakt beleef en verwerk je dat nog steeds heel anders dan een veertiger. En bovendien lijkt het me ook nog wel een verschil of je in 40 jaar met mondjesmaat dingen meemaakt of dat je op je 20e opeens een hele shitload over je heen krijgt. Daarmee ben je niet opeens veertig.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 okt 2006 12:55

Gerdien B. schreef:Dat ben ik dan echt niet met je eens!
Zonder God had ik waarschijnlijk de stap nooit gezet en waren Optimatus en ik dus nu nog vrijgezel. Ben blij dat God zich er wel mee bemoeid een mij toen een duw in de rug heeft willen geven.

Hoe heeft God dat gedaan dan?

Jij was dan nog vrijgezel geweest ja, Optimatus kennende hij heus niet :P :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 okt 2006 12:56

Aragorn schreef:
Cisca schreef:

Dat is waar, maar toch denk ik dat je daarmee niet alles kunt zeggen. Als je als tiener veel meemaakt beleef en verwerk je dat nog steeds heel anders dan een veertiger.

Uiteraard verwerk je dat anders, maar je doet erg veel levenservaring op, dat merk ik wel aan een meisje dat nu 18 jaar is, en op haar 14e botkanker kreeg, je kunt met haar praten als iemand van m'n eigen leeftijd.

Aragorn schreef:En bovendien lijkt het me ook nog wel een verschil of je in 40 jaar met mondjesmaat dingen meemaakt of dat je op je 20e opeens een hele shitload over je heen krijgt. Daarmee ben je niet opeens veertig.

De leeftijden worden niet hetzelfde, door de levenservaring die men heeft opgedaan, kun je wel dichter bij elkaar komen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 okt 2006 13:01

Machiavelli schreef:Sowieso moeten die refo's eens ophouden met dat gedweep met vrijzinnige oranjes, maar dat terzijde.

|:)|

Ik word er echt kotsmisselijk van, neem nou mijn oma...
Enfin, da's iets voor een ander topic :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 14:31

precies :mrgreen:

Maar het is wel waar..

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jul 2008 19:18

Ik was net bij de patatzaak - ik moet vanavond wat eten per slot van rekening - en daar was een man met een meisje. Zo te zien hadden zij een relatie met elkaar.
Die man had grijs haar, maar zó kort geschoren, dat er nog nauwelijks haar op zat. En dat meisje schat ik nog zeker geen 20. Ik vroeg mij af of ik me niet vergiste, en of het misschien een vader en een dochter was. Maar buiten deed hij weer een arm om haar middel. Dus blijkbaar klopte dat toch, wat mijn intuïtie zei: een man met een heel jonge vriendin.

Ik las vanmiddag nog over Billy Joel, die op zijn 54ste met een vrouw van 23 trouwde. Tsjonge, dat is een leeftijdsverschil van 31 jaar!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 jul 2008 19:35

Boekenlezer schreef:Ik las vanmiddag nog over Billy Joel, die op zijn 54ste met een vrouw van 23 trouwde. Tsjonge, dat is een leeftijdsverschil van 31 jaar!
t zou haar vader kunnen zijn.. ik snap het iets van houden van maar.... pfff 31 jaar is toch wel erg veel.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”