Moderator: Moderafo's
Dreamster schreef:Omdat huwelijk toen vaak een 'deal' was, een soort fusie van 2 landschappen, boerderijen enz.
Niet dat dat persé goed was, maar het ging wel zo...
Cisca schreef:toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.
't Zou mijn keuze ook niet zijn, maar je kunt lang niet altijd spreken van een mentale ongelijkheid, soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.
Dat is per persoon heel verschillend!
Omdat er sprake is van enorme verschillen in belevingswereld e.d. Huwelijken overleven zelden dergelijke verschillen. Wat dat betreft is liefde alleen kischien niet altijd genoeg.marma schreef:Ja oké, maar als er toen geen sprake van liefde was, dan was het vreemd. Als er nu wel sprake van liefde is: so what?!
Cisca schreef:toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.
't Zou mijn keuze ook niet zijn, maar je kunt lang niet altijd spreken van een mentale ongelijkheid, soms heeft iemand van 18 jaar enorm veel meegemaakt, en al heel veel levenservaring opgedaan, terwijl dat bij iemand van half de 40 lang niet altijd het geval is.
Gerdien B. schreef:Dat ben ik dan echt niet met je eens!
Zonder God had ik waarschijnlijk de stap nooit gezet en waren Optimatus en ik dus nu nog vrijgezel. Ben blij dat God zich er wel mee bemoeid een mij toen een duw in de rug heeft willen geven.
Aragorn schreef:Cisca schreef:toutvabien schreef:Bij een enorm leeftijdsverschil is er geen sprake van gelijkwaardigheid. Er is sprake van een mentale ongelijkheid.
Dat is waar, maar toch denk ik dat je daarmee niet alles kunt zeggen. Als je als tiener veel meemaakt beleef en verwerk je dat nog steeds heel anders dan een veertiger.
Aragorn schreef:En bovendien lijkt het me ook nog wel een verschil of je in 40 jaar met mondjesmaat dingen meemaakt of dat je op je 20e opeens een hele shitload over je heen krijgt. Daarmee ben je niet opeens veertig.
t zou haar vader kunnen zijn.. ik snap het iets van houden van maar.... pfff 31 jaar is toch wel erg veel.Boekenlezer schreef:Ik las vanmiddag nog over Billy Joel, die op zijn 54ste met een vrouw van 23 trouwde. Tsjonge, dat is een leeftijdsverschil van 31 jaar!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten