Moderator: Moderafo's
Joepie Meloen schreef:Dat zeg ik niet. Het valt alleen niet te bewijzen dat het zo is. Maar vanuit mijn geloof neem ik bepaalde stellingen in, die mijns inziens de juiste verklaring zijn. Tot op de bodem bewijzen lukt nooit, zeker de Bijbel niet. Alleen als een mens waarlijk bekeerd wordt, dan zal hij ook leren wat DE Waarheid in de Bijbel is.
Joepie Meloen schreef:Het enige wat ik stel is dat er mijns inziens één ware leer is. Aangezien alle mensen, ook de bekeerden feilbaar zijn, kunnen zij ook dwalen. God maakt geen onderscheid tussen kerken, God maakt onderscheid tussen mensen, zodat ook bekeerden in de Rooms-katholieke kerk kunnen zitten bijvoorbeeld.
De vraag is natuurlijk wie van hen dwaaldenJoepie Meloen schreef:Op het moment dat er een dwaalleer, vaak deels, wordt aangehangen, dan wil dat niet zeggen dat een mens niet bekeerd kan worden. God werkt daar dwars doorheen. Zie bijvoorbeeld Luther, die het Avondmaal anders leerde dan de meeste reformatoren.
Joepie Meloen schreef:Op het moment dat er een dwaalleer, vaak deels, wordt aangehangen, dan wil dat niet zeggen dat een mens niet bekeerd kan worden. God werkt daar dwars doorheen. Zie bijvoorbeeld Luther, die het Avondmaal anders leerde dan de meeste reformatoren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten