dE bAdEeND schreef:Merisja schreef:Terwijl als ik het goed oppak er niks meer aan de hand is. Maar je moet daar soms best wat energie in stoppen.
Dat valt best wel mee. Je moet een omschakeling maken, van negatief naar positief en dat is even wennen. Maar op lange termijn kost dit veel minder energie omdat vervelend gedrag veel meer energie kost. Denk maar eens na hoe moe je wordt van gezeur en geklier en daarop reageren.
Dat bedoelde ik ook... Ik probeer ook eigenlijk altijd wel om alles positief te benaderen, maar soms heb je even zo'n bui dat je er gewoon geen zin in hebt, chagrijnig enzo...en ja, dat merk je gelijk aan je kinderen. Dat wilde ik er dus mee zeggen: ik merk echt heel erg dat ze reageren op mij, hoe ík doe. En als je dan zelf chagrijnig bent of het even niet ziet zitten vind ik dat jer er behoorlijk wat energie in moet stoppen om de sfeer een beetje gezellig te houden.
En ja, vanavond weer Schatjes ja, leuk! Ik vind het echt gaaf om te zien dat door een bepaalde aanpak de sfeer in een gezin echt veel beter wordt! En 't is nog leerzaam ook!