Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 09:13

Het voordeel van een menu is dat je wel rustig kan gaan zitten. Zodat je 's avonds misschien meer puf hebt om rond te rennen. ;) Vind dat zo'n verschil, bij het ene partycentrum is juist menu duurder en bij de andere juist buffet, vind dat best vaag!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 09:21

Een buffet kun je zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben gewoon een mail gestuurd met een lijst aan dingen die we sowieso in het buffet willen hebben. En die man zei: Beter te veel dan te weinig. Ik maak een offerte, vinden jullie het te duur, of kan er nog iets bij, kan dat altijd.
Ideaal, plus dat je zeker weet dat er voor elk wat wils is.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 09:33

Waar houden jullie het feest als ik vragen mag?

Qua buffet kan je idd heel veel aanpassen. Wij willen sowieso geen vis erin, omdat we daar allebei niet van houden. We hebben opzich wel een partycentrum op het oog waar we alles willen houden, maar toch vind ik het eigelijk veel geld als je gewoon 4000 euro moet betalen voor buffet en feestavond!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 09:41

Eh, ergens op de veluwe in ieder geval :P

Overigens houd ik ook niet van vis, Arjen wel, maar ook al zouden we er beiden niet van houden, dan zijn er nog 60 daggasten die het misschien wel lekker vinden. Altijd wel een stel mensen, dus ik raad je aan om het wel te doen :) Het hoeft niet veel te zijn :wink:

3500-4000 zijn we gemiddeld kwijt volgens die man. Maar ik denk dat we er eerder onder zitten omdat we geen feest hebben 's avonds, of receptie. Anderzijds hebben we gezegd dat de gasten die heel de dag komen, echt niets tekort mogen komen. Niet bezuinigen op drank dus bijvoorbeeld. Bovendien..hoeveel mensen drinken er nu een likeurtje, of baco, of wathever..laat dat eens 50 euro extra kosten aan het einde van de rit. Dat maakt dan ook niets meer uit. Zeker als je maar 60 gasten hebt. Bij 200 man zou ik het dan weer niet doen :) (Altijd wel een stel pubers die je helemaal niet kent en die zich dan klem zuipen aan de baco, breezers en andere dure drank)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 09:44

Smurffie schreef::mrgreen:

Rare fantasie heb jij :-oo
Vind je? 8)

Waar wij onze receptie houden, heb je voor het geld van een (vrij bescheiden) menu een royaal buffet met lekker veel keuze. Incl. een leuk dessertbuffet... dus voor ons was de keuze ook wat dat betreft niet zo moeilijk.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2008 09:52

Terwijl wij een buffet echt niet bij een bruiloft vinden horen. Wij hebben dat op verschillende bruiloften gehad, maar overal zeiden we dat het het net niet was.
Maar da's natuurlijk een bepaalde mening :) Wij hadden wel een luxe diner, en we konden prima een rondje lopen hoor tussen de gangen in. En met de laatste koffie gingen we ook gewoon overal en nergens zitten. Dus dat kan met een diner ook best. En ik vind een diner meer horen op een chique bruiloft, maar da's allemaal smaakgeboden :)

We hadden gister een bruiloft waarbij van 8 tot 10 de receptie was en daarna feestavond, waarbij dus alle receptiegasten weer gingen. Dat had ik nog nooit meegemaakt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 09:54

Smurffie schreef:Eh, ergens op de veluwe in ieder geval :P

Overigens houd ik ook niet van vis, Arjen wel, maar ook al zouden we er beiden niet van houden, dan zijn er nog 60 daggasten die het misschien wel lekker vinden. Altijd wel een stel mensen, dus ik raad je aan om het wel te doen :) Het hoeft niet veel te zijn :wink:

3500-4000 zijn we gemiddeld kwijt volgens die man. Maar ik denk dat we er eerder onder zitten omdat we geen feest hebben 's avonds, of receptie. Anderzijds hebben we gezegd dat de gasten die heel de dag komen, echt niets tekort mogen komen. Niet bezuinigen op drank dus bijvoorbeeld. Bovendien..hoeveel mensen drinken er nu een likeurtje, of baco, of wathever..laat dat eens 50 euro extra kosten aan het einde van de rit. Dat maakt dan ook niets meer uit. Zeker als je maar 60 gasten hebt. Bij 200 man zou ik het dan weer niet doen :) (Altijd wel een stel pubers die je helemaal niet kent en die zich dan klem zuipen aan de baco, breezers en andere dure drank)

Jullie doen dan geen receptie/feestavond, maar mn vriend wil dat absoluut wel. En als we dat wel doen, hoeven we ook minder daggasten mee te nemen wat qua geld wel scheelt. Voor de avondarrangementen hebben ze vaak een vast bedrag per persoon voor bijv. 4 uur. En dan kunnen ze onbeperkt alles drinken wat ze willen en dan komen ze een x aantal keer langs met hapjes.

Moet je trouwens de feestlocatie van te voren al betalen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2008 09:57

Wij wel, een bepaald bedrag. 1/3 ofzoiets.
Bij onze locatie rekenden ze op 20 mensen minder dan wij hadden gevraagd. We zaten op 250 mensen die we uitgenodigd hadden, daar vielen er wat van af, dus we kwamen op 220. De locatie heeft voor ons een rekening gemaakt voor 200 personen, en daar moesten we 1/3e van betalen. Als er dan meer mensen zouden komen zou achteraf de rekening wat hoger zijn dan verwacht.
Uiteindelijk zijn er zeker 250 of 260 mensen geweest, maar die extra rekening hebben we nooit gezien :) Maargoed, wij kenden die mensen ook goed, en mijn mans broer en zus hebben er ook hun feest gegeven.

Maar wij moesten het wel van tevoren betalen, best een smak geld opeens :shock:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jul 2008 10:17

MissF schreef:We hadden gister een bruiloft waarbij van 8 tot 10 de receptie was en daarna feestavond, waarbij dus alle receptiegasten weer gingen. Dat had ik nog nooit meegemaakt!

Ik ken het bijna niet anders dan receptie en feestavond. Wij willen dat ook gaan doen, omdat we anders te veel mensen de hele avond er hebben zitten. Het moet wel leuk blijven en we willen ook nog watcontact kunnen maken met de gasten die er dan zijn. Anders sta je enkel de hele avond handen te geven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 09 jul 2008 10:29

Gerdien B. schreef:
MissF schreef:We hadden gister een bruiloft waarbij van 8 tot 10 de receptie was en daarna feestavond, waarbij dus alle receptiegasten weer gingen. Dat had ik nog nooit meegemaakt!

Ik ken het bijna niet anders dan receptie en feestavond. Wij willen dat ook gaan doen, omdat we anders te veel mensen de hele avond er hebben zitten. Het moet wel leuk blijven en we willen ook nog watcontact kunnen maken met de gasten die er dan zijn. Anders sta je enkel de hele avond handen te geven.

Juist met splitsing receptie en feestavond lijkt het me dat je heel de avond handjes aan het schudden bent. Dan moet je 2x netjes op een rijtje gaan staan...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jul 2008 10:36

Niet als je zo'n lange lijst aan gasten hebt als wij hebben. Hoe we het exact gaan doen weten we ook nog niet, maar de ideeën beginnen wel steeds meer vorm te krijgen ;)

Daarbij vind ik het ook wel een idee als mensen gewoon weggaan zonder dat ze weer een hand komen geven. Anders heb ik denk ik echt spierpijn in mijn arm de volgende dag.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2008 10:36

Ik vind het ook niet zo gastvrij staan. Om tien uur moet de helft weggekeken worden.
maar die vrienden hadden het wel leuk opgelost. Ze hadden sowieso niet veel gasten, maar er stond een bord en de CM riep het ook nog een keer om dat we om de handen van het bruidsspaar te sparen alleen mochten zwaaien naar ze als we weggingen. Dat vond ik wel een leuke oplossing :)
Maar ik zou het zelf niet snel doen, die scheiding. Wij hadden 250 gasten, en idd, we konden niet iedereen spreken, maar achteraf vraag ik me wel eens af of dat dan perse moet. Ik heb al die mensen niet voor niks uitgenodigd, dus ik spreek ze vaak zat.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 jul 2008 10:38

Wij hebben ook een receptie en feest gegeven. Eerst wilde we het niet doen omdat we zoiets hadden van, wordt het gezellig en moeten er mensen weg en wie mag er wel blijven en wie niet. Maar omdat mijn mans neven en nichten ook uitgenodigd waren (gebruikelijk in fam. en hij wilde niet de eerste zijn o het niet te doen) hebben we er een deling in gemaakt. van acht tot half tien receptie en dat ging prima. Was heerlijk omd aarna nog tijd en ruimte te hebben om echt iedereen te spreken. Receptiegasten waren bijv. neven, nichten die niet meer thuis wonen (ivm vervoer), collega's van me man+aanhang en nog wat van dat soort mensen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 jul 2008 10:39

Het is ook maar net wat jezelf prettig vind.

Wij doen dit ook, zodat we dan met de echte goede vrienden de avond vieren, maar we willen wel iedereen de gelegenheid geven om ons te feliciteren. Dus vandaar toch een scheiding in de avond.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jul 2008 10:41

4000 euro? :shock:
Onze hele bruiloft kostte iets van 5000 euro met alles erop en eraan... Nouja ieder z'n ding he. Het belangrijkste is dat je het feest geeft waar je nog jarenlang van na kunt genieten. Dat mag best wat kosten.

Terug naar “Archief”