Moderator: Moderafo's
Ik denk dat je het uit genade krijgt van God, lenen is wat lastig omdat je het niet terug kunt geven aan God.Denkertje21 schreef:In hoeverre klopt het dan dat we alleen maar geld en goed geleend hebben van God?
coupe soleil schreef:Tja, het is maar net hoe je 'over de balk gooien' definieert.
Ik koop merkkleding omdat dit mooier is en langer meegaat. Ik kan een polo kopen van € 25,- waar ik 1 seizoen mee doe of van € 70,- waar ik 3 seizoenen mee doe.
Hippieblijhoofd schreef:coupe soleil schreef:Tja, het is maar net hoe je 'over de balk gooien' definieert.
Ik koop merkkleding omdat dit mooier is en langer meegaat. Ik kan een polo kopen van € 25,- waar ik 1 seizoen mee doe of van € 70,- waar ik 3 seizoenen mee doe.
Ach, eigenlijk geloof ik daar niets van. Ik heb verschillende shirts van minder dan 10 euro, waar ik een paar jaar mee doe. Het is maar net wat je belangrijk vindt. (En nee; ik zie er niet sloeberig uit of loop enorm achter wat betreft mode. Iets langer zoeken is het wel).
Maargoed, ik geef weer geld uit aan andere dingen. Wat mij betreft mag je 70 euro voor een polo uitgeven (al weet ik wel zinniger dingen om mijn geld aan uit te geven) maar zeg dan niet dat je het puur voor de kwaliteit doet, want een kwalitatief goede polo hoeft echt geen 70 euro te kopen.
Denkertje21 schreef:coupe soleil schreef: Verder geldt ook hierbij dat ieder in zijn gemoed overtuigd moet zijn van het goede. Dat zal dus voor ieder weer anders liggen.
Beetje te makkelijk... Kun je in je gemoed ten volle overtuigd zijn dat anderen sterven, omdat jij je 'tweede rok' niet weggeeft?
En naardien het Gods bevel is dat de man in het zweet zijns aanschijns brood zal eten, zo zult gij ook getrouwelijk en naarstiglijk in uw Goddelijk beroep arbeiden, opdat gij uw huisgezin met God en met ere moogt onderhouden, en ook daarenboven iets hebt om den nooddruftige mede te delen.
Wullimpie schreef:Staat er in het oude testament niet dat er tienden moesten worden gegeven?
Ik bedoel daarmee te zeggen dat God toen dus ook niet verlangde dat de helft, of alles wat niet hoog nodig voor jezelf was, weggegeven moest worden. 1)
In het huwelijksformulier worden wel er trouwens ook op gewezen dat we moeten omzien naar onze naaste.2)En naardien het Gods bevel is dat de man in het zweet zijns aanschijns brood zal eten, zo zult gij ook getrouwelijk en naarstiglijk in uw Goddelijk beroep arbeiden, opdat gij uw huisgezin met God en met ere moogt onderhouden, en ook daarenboven iets hebt om den nooddruftige mede te delen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten