coupe soleil schreef:Tja, het is maar net hoe je 'over de balk gooien' definieert.
Ik koop merkkleding omdat dit mooier is en langer meegaat. Ik kan een polo kopen van € 25,- waar ik 1 seizoen mee doe of van € 70,- waar ik 3 seizoenen mee doe.
Ach, eigenlijk geloof ik daar niets van. Ik heb verschillende shirts van minder dan 10 euro, waar ik een paar jaar mee doe. Het is maar net wat je belangrijk vindt. (En nee; ik zie er niet sloeberig uit of loop enorm achter wat betreft mode. Iets langer zoeken is het wel).
Maargoed, ik geef weer geld uit aan andere dingen. Wat mij betreft mag je 70 euro voor een polo uitgeven (al weet ik wel zinniger dingen om mijn geld aan uit te geven

) maar zeg dan niet dat je het puur voor de kwaliteit doet, want een kwalitatief goede polo hoeft echt geen 70 euro te kopen.
@Denkertje: ik vind dat soms best moeilijk. Als Jezus ergens in de Bijbel zegt: 'Die twee rokken heeft, dele hem mede, die geen heeft; en die spijze heeft, doe desgelijks.'
Ik denk dat het vooral gaat om de gehechtheid aan materiele zaken. Het is heel makkelijk om te zeggen dat het toch allemaal niet zoveel uitmaakt wanneer je maar genoeg geld aan de armen geeft, maar mij verbaasd het hoe de reformatorische gezindte met geld smijt als het om kleding, huishoudelijke artikelen en auto's gaat.
Maargoed, ik kan mezelf ook niet echt vrijpleiten hierbij. Ik geef ook wel geld aan een arm jochie in Mozambique, maar ben ook regelmatig aan het nadenken over mooie dingen die ik ooit nog wil kopen wanneer ik geld heb.