Een refocafé: goed of fout?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 05 nov 2002 18:08

Maar dat heb je in gewone café's ook wel, maak ik mee
~Get out and do what we were meant to do~

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 nov 2002 13:36

het idee van refocafe's is op zich niet verkeerd, alleen heb ik een beetje moeite met de praktijk (wat ik er van heb gezien). ook in gewone cafe's heb je zoiets wel, (veekeuring, zuipschuiten, lallen tot je neervalt) maar niet in allemaal. ik kom ook weleens in een cafe, ik heb er twee waar ik regelmatig naartoe ga, en daar vind ik de sfeer veel beter dan een refotent. gewoon aan een tafeltje zitten, wat drinken, kletsen met deze of gene (en het hoeft niet eens een inhoudloos gesprek te zijn), dat ligt mij gewoon beter.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 06 nov 2002 16:53

Een aantal jaar lang kwam ik regelmatig in refocafes. Ik heb er ook veel plezier gehad. Echt heel veel plezier. Er was inderdaad regelmatig rottigheid met dronken mensen enzo. De reden dat ik nu niet meer ga is vooral de volstrekte inhoudsloosheid en oppervlakkigheid. Dat staat me enorm tegen. Dat laatste is in andere cafe's denk ik niet minder.

Ik kan niet zeggen dat het per definitei fout is om te gaan, maar voor mij hoeft het niet meer.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 nov 2002 11:55

He eindelijk iemand met ervaring :lol: :lol:

In welke kwam je als ik zo onbeleefd zijn mag???

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 12:56

Juliah Geplaatst: Di Nov 05, 2002 6:08 pm Onderwerp:

Maar dat heb je in gewone café's ook wel, maak ik mee

Napoleon ook in gewone cafe's heb je zoiets wel, (veekeuring, zuipschuiten, lallen tot je neervalt) maar niet in allemaal.

Maarten Geplaatst: Wo Nov 06, 2002 4:53 pm Onderwerp:

Dat laatste is in andere cafe's denk ik niet minder.

Mensen u begrijpt niet waar ik op doel.

Dat het in een gewoon cafe voorkomt ala. Dat kun je verwachten. De reden dat men met refocafes is begonnen is dat me de sfeer in een gewoon cafe niet kon goedkeuren. In een refocafe mag je iets dergelijks dus niet verwachten . Een refocafe en een gewoon cafe daar hoort onderscheid tussen te zijn. En het enige onderscheid is de superkorte rokjes.

Vandaar mijn strenge afkeuring. Ik vind het zo schijnheilig als het maar kan. Ga dan naar een gewone kroeg. Er is geen onderscheid. Alleen de naam van refo;s wordt zoon beetje nog meer besmet door het schandalige gedrag van de jongeren.

Buitenstaanders zeggen met veel leedvermaak. Kijk daar gaan die fijnen. mogen niet in de kroeg komen richten dan lekker eigen kroeg op en moet je zien hoe ze uit hun dak gaan. Ze zijn even van huis hoor.

Dan ben je goed bezig zeg. :roll: [/quote]

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 nov 2002 14:49

vind ik ook, maar ik ken veel café's waar het normaler aan toe gaat dan in zgn refocafé's
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 15:10

ik ook en daarom vind ik refocafes zo fout. Onder het mom van refo............

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 nov 2002 16:28

...hangt men de beest uit.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 17:15

dat is de praktijk vaak ja helaas

Lorijne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Lorijne » 14 nov 2002 10:44

ben het helemaal eens met moppie. Het is niet zo dat ik vóór een gewoon café ben maar ik kan het meer begrijpen van een niet-christen dattie zich uitleeft in een café dan van een refo-jongere in een café omdat je van zo'n iemand meer mag verwachten. Het geloof en de levenstijl lijken geen verband meer te hebben. Is het normaal als je maandag in de klas hoort

'Joh, ik was echt kotttsmisselijk. Echt kickuh joh. En die kan echt nergens tegen, die liep al te kotsen na vier biertjes. Dan ben je doooooooooom. En lekkere wijven .....wooooow. Heb je die gezien.....En die joh, die was lelijk.....! En weet je hoeveel ik op heb.......tuurlijk weet ik mn eigen grenzen ......enz enz. '

Ik vind dit alleen maar getuigen van zo'n ontzettende leegheid.......Tuurlijk komt dit ook in gewone cafés voor maar een refocafé lijkt een soort excuus te zijn. Onder het mom van' het is refo dus dan mag het wel'

Groeten van Lorrrrrrrrr
NIHIL AGENDO HOMINES MALE AGERE DISCUNT!!

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 14 nov 2002 10:59

Refo cafe's. Net een koeienhandel.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 nov 2002 11:15

Lorijne schreef:ben het helemaal eens met moppie. Het is niet zo dat ik vóór een gewoon café ben maar ik kan het meer begrijpen van een niet-christen dattie zich uitleeft in een café dan van een refo-jongere in een café omdat je van zo'n iemand meer mag verwachten. Het geloof en de levenstijl lijken geen verband meer te hebben. Is het normaal als je maandag in de klas hoort

'Joh, ik was echt kotttsmisselijk. Echt kickuh joh. En die kan echt nergens tegen, die liep al te kotsen na vier biertjes. Dan ben je doooooooooom. En lekkere wijven .....wooooow. Heb je die gezien.....En die joh, die was lelijk.....! En weet je hoeveel ik op heb.......tuurlijk weet ik mn eigen grenzen ......enz enz. '

Ik vind dit alleen maar getuigen van zo'n ontzettende leegheid.......Tuurlijk komt dit ook in gewone cafés voor maar een refocafé lijkt een soort excuus te zijn. Onder het mom van' het is refo dus dan mag het wel'

Groeten van Lorrrrrrrrr

Lorr....helemaal mee eens..het is heel leeg als je zo je tijd door moet
brengen.

Voor mij ligt er overigens geen verschil, of je nu zo handelt in een gewoon cafe, of dat je dat in een refocafe doet.
VOlgens mij hoor je op beide plaatsen niet zo te doen en te handelen.

Overigens..wat is er waar van zulke verhalen? Vaak is er een hoop van gelogen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 14 nov 2002 11:32

misschien is er vaak een hoop gelogen, maar al is de helft waar, dan is het nog droevig. ik voel me als christen meer thuis in een 'seculier' café (niet allemaal) dan in een refocafé.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 nov 2002 11:43

Overigens..wat is er waar van zulke verhalen? Vaak is er een hoop van gelogen.

Het zal misschien per regio verschillen. Een plaats als Bollee lijkt me idd netter dan bv Kootwijkerbroek.

Toch geloof ik dat het met name in boerse plaatsen de realiteit is. Ben zelf jaren terug ooit eens in het Dorpshuis geweest in Kbroek. Ook in een of andere vage keet. Ik had er zeeer snel genoeg van. Walgelijk gewoon.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 nov 2002 11:44

Napoleon schreef:misschien is er vaak een hoop gelogen, maar al is de helft waar, dan is het nog droevig. ik voel me als christen meer thuis in een 'seculier' café (niet allemaal) dan in een refocafé.

Ja, ook ik kan me dat best wel voorstellen.
De argumenten die gebruikt worden zijn wat mij betreft dan ook begrijpelijk.
Toch bekruipt me het gevoel dat (misschien onterecht) het negatieve van refocafe's wordt misbruikt om het gaan naar gewone cafe's te rechtvaardigen.

Mijn vraag blijft dan ook of je wel thuis hoort in welk cafe dan ook. Een keer gezellig wat drinken zal je mij niet over horen. Maar als het regelmaat gaat worden en een gewoontegedrag, dan heb ik daar echt heel veel moeite mee.
Maar daar gaat de discussie hier niet over. Dat zouden we dan elders moeten doen.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”