Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 17:41

@Annet,
Die opberdozen is met een deksel dus daar komt niet zo gauw stof in :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2008 17:46

[quote="Tuinfluiter"]Hoe doen jullie dat dan de vloerbedekking dweilen??

Ik maak altijd een sopje van heet waten,een scheutje amonia en groene zeep. Vervolgens maak ik een dweil nat, maar wring het ook goed uit en wrijf ik ermee over de vloerbedekking. Een mop gebruik ik nooit, heb altijd het idee dat ik daarmee het vuil verspreid.

Dat ontkalken met schoonmaakazijn helpt bij mij maar matig, hoeveel gebruik je dan? Ik doe het altijd door heet water heen. Of doen jullie het er "puur"op.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 17:49

@ajl,
Nou wie weet ga ik het een keer als ik veel zin en tijd heb proberen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2008 18:07

ik gebruik gewoon antikal. Wij hebben erg hard water ik smeer het daarom gewoon onverdund op mijn glazen douche hok en uurtje later spoel ik het af en is alles weg.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jul 2008 18:45

Azijn kan je ook gewoon onverdund gebruiken.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jul 2008 19:16

ajl schreef:
Tuinfluiter schreef:Hoe doen jullie dat dan de vloerbedekking dweilen??

Ik maak altijd een sopje van heet waten,een scheutje amonia en groene zeep. Vervolgens maak ik een dweil nat, maar wring het ook goed uit en wrijf ik ermee over de vloerbedekking. Een mop gebruik ik nooit, heb altijd het idee dat ik daarmee het vuil verspreid.

Dat ontkalken met schoonmaakazijn helpt bij mij maar matig, hoeveel gebruik je dan? Ik doe het altijd door heet water heen. Of doen jullie het er "puur"op.

Dat stinkt toch geweldig ammonia????? Tast het de vezels niet aan dan?

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 03 jul 2008 22:26

vloerbedekking dweilen :?: :roll:

maar ja ik ben ook een beetje een lapzwans in huis.
Meestal ga ik er snel door heen als ik weet dat er iemand komt.
Dus als je onverwacht bij mij op de stoep staat... :(

Aan de andere kant...voor verjaardagen en vakanties wil ik het wel op orde hebben, dus misschien valt het nog wel iets mee. En de kamer wil ik wel altijd opgeruimd. Wil wel 1 plek in huis hebben waar het netjes is.

Heb vandaag gezogen, was hoognodig maar afgelopen dagen was het veel te warm, dan geniet ik liever van het mooie weer :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 jul 2008 08:16

Renee schreef:vloerbedekking dweilen :?: :roll:

maar ja ik ben ook een beetje een lapzwans in huis.
Meestal ga ik er snel door heen als ik weet dat er iemand komt.
Dus als je onverwacht bij mij op de stoep staat... :(

Aan de andere kant...voor verjaardagen en vakanties wil ik het wel op orde hebben, dus misschien valt het nog wel iets mee. En de kamer wil ik wel altijd opgeruimd. Wil wel 1 plek in huis hebben waar het netjes is.

Heb vandaag gezogen, was hoognodig maar afgelopen dagen was het veel te warm, dan geniet ik liever van het mooie weer :mrgreen:

ik ben blij dat er meer zijn zoals ik :D
en ik ben ook erg blij met mn houten vloer, vloerbedeking houdt het bij ons geen week uit

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jul 2008 08:30

Haha ik ben niet zo'n pietje precies hier, maar ja het blijft een studentenhuis he. Ik denk dat ik op m'n eigen huisje wel zuiniger ben.
Maar vloerbedekking dweilen gaat me echt tien keer te ver hoor :D
Net zoals elke twee weken álle ramen lappen etc. Pft, ik wil wel een beetje genieten van m'n leven en geen slaaf worden van stofjes en vlekjes ;) Dan ga ik liever een uurtje sporten.
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 jul 2008 08:34

ik dweil ook geen vloerbedekking.. ik moet zeggen dat ik vloerbedekking haat.. en mocht ik ooit gaan verhuizen.. dan geen vloerbedekking meer in het hele huis...

stofzuigen doe ik wel elke dag.. soms wel 2 keer.. anders vind ik het vies..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jul 2008 08:36

Ja en als je echt vlekken krijgt, zijn er altijd wel van die spulletjes waarmee je ze kunt behandelen. Tenminste, dat hadden mijn ouders altijd wel :)
Maar ik geloof dat ik ook niet per se vloerbedekking zou willen.
Wel graag in de slaapkamer!
pobody's nerfect

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 jul 2008 09:22

Vloerbedekking dweilen? Dat zal je mij nooit zien doen. Kheb ook een hekel aan vloerbedekking. Lang leve de houten vloeren! Die stofzuigt mijn man 1x per week en daarna haal ik er de swiffer over. Verder is op zaterdag altijd een poets- en wasdag. 2x een was draaien, overal een doekje langs, was ophangen/vouwen en klaar. De douche maken wij altijd na elke douchebeurt altijd schoon en droog met zo'n douchetrekker en handdoek. Ideaal! Ramen lappen is nog niet echt nodig, gebeurd niet zo vaak. Verder strijk ik 1x in de 2 weken een stapel zakdoeken en overhemden van manlief.

:mrgreen: volgens mij hoef ik niet zoveel te doen :mrgreen:

Oja, de keuken gaat elke dag na het koken doekje over, de plaat 1x in de week met HG en hij glimt weer. Scheelt echt, vorige week hebben we alleen zaterdag thuis gegeten (frietjes) en dan heb je bijna geen stof en troep.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2008 12:16

hier wordt er pas schoongemaakt als een van de tijd zich ergert aan het vuil of rommel..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 jul 2008 13:03

Vandaag voor het eerst sinds we getrouwd zijn het dressoir schoongemaakt en uitgemest. 8) Echt leuk, lag de map in die we met trouwen kregen, de feestgids. Dus die heb ik weer ff uitgebreid zitten bekijken. :)
Daarnaast de vloer gedweild, koelkast schoongemaakt, kussen uit het poezenmandje gewassen, bad- en toiletmat gewassen, afgewassen en 10 kraamcadeautjes ingepakt. Voor mijn doen erg druk geweest dus... 8)
Morgenvroeg om 9 uur ben ik klaar met werken, dan ff gauw de weekendboodschappen doen. Mijn zusje staat namelijk om 10 uur al voor de deur en dan gaan we winkelen in Den Bosch. Dus vandaar dat ik vandaag ff flink aan de slag moest.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jul 2008 14:33

pol schreef:
ajl schreef:
Tuinfluiter schreef:Hoe doen jullie dat dan de vloerbedekking dweilen??

Dat stinkt toch geweldig ammonia????? Tast het de vezels niet aan dan?

Ik gebruik maar een klein scheutje in het water. Eigenlijk gebruik ik het altijd met schoonmaken...het ontvet alles ook goed. En het tast de vezels ook niet aan.
Wij hebben ook niet veel vloerbedekking.....alleen op de trap. Rest van de vloer beneden en boven is eikenhout. Ook die dweil ik met groene zeep met een scheutje amonia.

Terug naar “Archief”