Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2008 10:24

precies dat vind ik ook. Ik hoef vandaag helemaal niks te doen heerlijk gewoon.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jul 2008 12:06

Vandaag veel gedaan: twee wassen gedraaid, prullenbakken helemaal schoon gemaakt, gestoft en de gezamenlijke hal en trap geschrobd. Nu doe ik niks meer, zo nog ff de prullenbakken die staan te drogen opruimen en de droger uitzetten (ga ik niet meer opvouwen, geen tijd meer voor) en dan werken.
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 12:16

Ik zet zometeen een wasje aan, ruim wat spullen op, misschien nog stoffen en dan wat voor de studie doen.

Hoe vaak dweilen jullie per week?
Ik lees zo vaak over dweilen... :mrgreen: dat is bij mij nooit zo snel nodig eigenlijk. Eén keer in de 2 weken ofzo. (we lopen niet met schoenen binnen)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jul 2008 12:21

ChupaChups schreef:Ik zet zometeen een wasje aan, ruim wat spullen op, misschien nog stoffen en dan wat voor de studie doen.

Hoe vaak dweilen jullie per week?
Ik lees zo vaak over dweilen... :mrgreen: dat is bij mij nooit zo snel nodig eigenlijk. Eén keer in de 2 weken ofzo. (we lopen niet met schoenen binnen)

Ik moet het eigenlijk elke dag doen, maar daar heb ik geen zin in. 8) Meestal is het twee keer per week.
Wij hebben namelijk een witte vloer, waar je sowieso al alles op ziet. En we hebben twee katten, allebei al een anderhalve maand in de rui, dus vandaar dat ik hier nogal eens moet dweilen/stofzuigen.
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2008 12:23

Haha, ik heb het wel eens eerder gezegd geloof ik, ik dweil zelfs de vloerbedekking :)
Bij mij banjert iedereen naar binnen, in de gang en de keuken ligt zeil, dus dat is makkelijk vegen en dweilen. Dat doe ik meest iedere dag, of als het rustig is geweest sla ik een dag over. De vloerbedekking in de andere kamers doe ik een keer per 2 weken, als je dat goed zuigt scheelt het ook een heleboel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 12:25

Ik dweil eens per twee maanden ofzo
Ik doe vandaag maar weer niks.
De was gaat steeds overal tussendoor, en ik heb van de week in een niet misselijk bui snel het huis helemaal gedaan.
Vanavond kookt mijn man omdattie eindelijk eens om half 5 al thuis is.
Dus ik doe niks, ga alleen lekker slapen en koffie drinken bij mn moeder.

Ik heb trouwens helemaal niet dat als ik 1 dag niks gedaan heb, ik me verplicht voel de dag erna wel wat te doen. Ik doe makkelijk bijna een week niks, al komt dan de was wel wat in de verdrukking zeg maar ;)
Maar als ik geen zin heb, en het is nu gewoon keidruk op mijn werk, dan doe ik het toch niet. Dus Annet: ik zal me niet uitsloven, ik doe zo vaak niks hoor ;) En als ik het wel doe ben ik zo trots op mezelf, dat ik het aan iedereen vertel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jul 2008 12:25

Saskia schreef:Haha, ik heb het wel eens eerder gezegd geloof ik, ik dweil zelfs de vloerbedekking :)
Bij mij banjert iedereen naar binnen, in de gang en de keuken ligt zeil, dus dat is makkelijk vegen en dweilen. Dat doe ik meest iedere dag, of als het rustig is geweest sla ik een dag over. De vloerbedekking in de andere kamers doe ik een keer per 2 weken, als je dat goed zuigt scheelt het ook een heleboel.

Hoe doe jij dat dan, voordat die vloerbedekking droog is, je kan er dan een hele tijd niet overheen lopen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2008 12:56

Nou, ik maak het ook niet drijfnat, want dan duurt het idd lang. Maar ik zorg gewoon dat ik even niet in die kamer hoef te zijn, met een half uurtje is het wel droog, dus dat is best te doen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 jul 2008 13:18

Hier mag eigenlijks wel iedere dag gedweild worden, na een half uur zijn je witte sokken al zwart :shock:. Meestal word er 2 a 3 keer in de week gedweild, als het aan mij lag iedere dag, magoed ik hou eenmaal van schoon. Me ma denkt er anders over, en "heeft wel meer te doen" :P.

Stofzuigen gebeurd hier wel ieder dag, behalve op zondag. Je wilt soms echt niet weten wat ze allemaal wel niet voor troep van buiten mee naar binnen nemen. De hond wil ook graag binnen liggen, vooral als het zo warm is, maar die is niet vies. Enja als die vies of nat is mag die niet binnen. Die kwijlt dan wel ns wat, maar dan is het gewoon ff n doekje erover en klaar :wink:.

Vandaag nog niet zoveel gedaan, ff vaatwasser leeggehaald en ingeruimd, tafeldekken en afruimen, hond douchen, ga nu nog ff foto's plakken, nog ff de horren in de ramen zetten. Eigenlijks moeten de ramen nog ff gezeemd worden, maja het regent steeds wat, dusja vandaag dan nog maar ff niet. Vanavond ff stofzuigen, en vind het wel weer prima voor vandaag. Ben niet in een poetsbui :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 13:24

werk jij thuis ofzo?

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 13:30

Saskia schreef:Nou, ik maak het ook niet drijfnat, want dan duurt het idd lang. Maar ik zorg gewoon dat ik even niet in die kamer hoef te zijn, met een half uurtje is het wel droog, dus dat is best te doen.

Ik dacht eigenlijk eerst dat het een grapje was, dat van die vloerbedekking dweilen :shock: :lol:

En ik ben eigenlijk net zo makkelijk als missF en Annet.. 8)
Er zijn tijden (waarschijnlijk spelen hormonen op?) dan lijkt het wel of ik nesteldrang krijg, dan moet alles op 1 dag gedaan worden.
Vervolgens hou ik het dan weer een week of 2 voor gezien, op de was na.

:mrgreen:

En toch vind ik het hier altijd heel schoon, alles is bij mij wel opgeruimd en op z'n plek. Want ik kan niet tegen rommel, en dat is het al snel in mijn ogen. Geen rondslingerende spullen maar alles glad en strak. Kussens op de bank, bloemetje op tafel, aanrecht netjes.
Mensen die hier komen vinden het ook altijd zo schoon en opgeruimd, dus m.i. hoef je je echt niet uit de naad te werken om een fris huis te hebben. Je moet gewoon de dingen schoonmaken die ècht vies zijn en niet iedere week de ramen wassen "omdat dat zo hoort".

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 13:41

helemaal met je eensch!!!

een opgeruimd huis scheelt de helft. Boven is het best wel een rommel en daar dacht ik: ik mag hier wel weer es wat doen. Boeien, ik doe de deur dicht en ze slapen er net zo lekker! Laat mij maar forummen of naaien of wat ook! Heb onderhand al een dagtaak aan mijn was en kinders bezig houden.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jul 2008 13:44

*Annet* schreef:helemaal met je eensch!!!

een opgeruimd huis scheelt de helft. Boven is het best wel een rommel en daar dacht ik: ik mag hier wel weer es wat doen. Boeien, ik doe de deur dicht en ze slapen er net zo lekker! Laat mij maar forummen of naaien of wat ook! Heb onderhand al een dagtaak aan mijn was en kinders bezig houden.
en refowebben :roll:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 13:48

*Annet* schreef:helemaal met je eensch!!!

Haha, je hebt gelijk hoor.
Anders ben je een slaaf van je eigen huishouden.

Er is meer in het leven !:)

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 13:53

Ik krijg wel het idee dat ze bij Annette gewoon een heeeeeeel groot huis hebben!!
Klopt dat? Pfoe, als ik lees wat jij allemaal doet, petje af hoor.
Jouw moeder boft er maar mee...
Het moet wel brandschoon zijn bij jullie :lol:

Terug naar “Archief”