caprice schreef:In Gods Woord is geboden dat wij ons kleden moeten (niet half). Ook staat er: 'Predikt het evangelie...'.
Waar vindt je een opdracht om te sporten (1 Timotheüs 4:8:
Want de lichamelijke oefening is tot weinig nut; maar de godzaligheid is tot alle dingen nut, hebbende de belofte des tegenwoordigen en des toekomenden levens.) en wordt toneelspel en theater niet verboden? Daar is film namelijk een vervolg van.
Laat ik 1 poging doen

(waarom kan ik dat niet laten? ik vindt het best dat je deze mening houd en ik respecteer dat ook best, maar zeg niet: dit mag en dat niet en dat nog net wel en... zo zit het leven niet in elkaar.
Je hebt het over halve kleding, volgens mij hadden adam en eva gewoon een aantal bladeren om meer niet. En de negers in afrika hebben ook gewoon een peniskoker. Daar is opzich niks mis mee, het probleem zit bij ons als mensen, ik las laats een gedeelte in de magneet (RD) dat ging over een man die al vreemde gevoelens kreeg als hij een blote buik zag. Het is jammer voor die man, maar dat wil nog niet zeggen dat die vrouw niet met een blote buik mag lopen. Het licht gewoon aan onze overbesexte samenleving. Een samenleving waar sex het gesprek van de dag is, dus het probleem is niet de kleding. Maar onze denkbeelden. We kunnen iedereen wel een hoofdoekje op laten doen en lange roken aan, maar dat is niet Gods bedoeling. Start gewooon bij jezelf, zolang jij je nog laat verleiden door meiden met een kort rokje zit er wat bij jou fout en niet bij dat meisje.
Sport heeft zeker wel nut, wij als kantoor mensen hebben dit hard nodig voor onze gezondheid. Tuurlijk mag je alles met God doen.
Ik weet niet waar je het verbod ziet op theater of toneelspel, maar ik heb het nog nooit gezien. (dus ben benieuwt)
Ik zeg dit niet om jou te overtuigen, maar denk iig na over hoe anderen tegen zulk soort dingen aan kunnen kijken.