LeChat schreef:*Annette* schreef:Heb het volgens mij al vaker uitgelegd magoed nog maar n keer dan..... ik heb geen vriend.... maar waarom zou ik dan niet kunnen sparen voor m'n uitzet

???? Waarom vind iedereen het zo gek, als je geen relatie hebt, er geen direckte plannen zijn om op jezelf te gaan wonen, je toch spaart voor je uitzet???? Waarom word daar zo raar op gereageerd???? Waarom.....
waarom..... waarom.....(...)
Misschien ontmoet ik wel nooit de ware Jakob
(wat ik niet hoop), maar die spullen komen altijd wel ns van pas. Ben echt niet van plan om altijd bij paps en mams te blijven wonen!
Voel je niet meteen aangevallen, maar ik begrijp dat ook niet zo goed. En wel om de volgende reden: wat nu als je t.z.t. een vriend/man treft die het leuk vindt om sámen al die dingetjes voor jullie huis te kopen? En da's echt niet denkbeeldig, zoals ook uit dit topic blijkt.
Ik woon zelf al een tijdje op mezelf en m'n vriend vind het wel eens jammer dat ik (om logische redenen) bijna alles al heb... het is juist leuk om er samen op uit te gaan, ook voor dat soort kleine dingen.
Ik voelde me anders wel aangevallen

, in een ander topic ging het ook al n keer over 'later', ik poste hoe ik het bekeek, kreeg ook gelijk de wind van voren.... Ik weet dat ik er ff heel gefrustreerd op reageerde, maar het maakte mij ook ff heel gefrustreerd doordat ik dingen zeg, en er dan gelijk op gereageerd word van.... ik snap niet waarom mensen sparen terwijl ze geen relatie hebben etc. Ieder bepaald toch zelf wanneer en hoe die spaart voor z'n uitzet? Laat iedereen er dan ook gewoon vrij in!
En zoals ik al zei ik koop verder niks qua servies o.i.d. Ook omdat mijn vriend/man het misschien juist wel leuk zou vinden om samen alles te kopen. Maar als ik kopjes en theeglazen zie waarvan ik denk dat zijn ze, dan koop ik ze. Vind hij ze absoluut niet mooi, nou dan krijgen die wel een ander doeleinde en zoeken we samen nieuw uit. Er zit nog wel verschil tussen een set koffiekopjes/theeglazen en een heel servies. Mijn ex intresseerde het totaal niet, vond alles mooi en prima, hoe goedkoper hoe gemakkerlijker

..... Die kon erg zeuren over geld, een broek van €80 vond die eigenlijks teveel, vind ik zelf ook veel. Maarja hij had weinig keus, beperkte keuze in zijn maat. Enja dan kwam je toch snel uit bij duurdere. Of van die hele simpele broeken, maar die vond ik afschuwelijk

.
En als ik nu op mezelf zou gaan, dan zou ik het wat goedkoper doen, meubels van de Leenbakker, servies bij de Xenos o.i.d. Maar kringloopwinkels, nee daar bedank ik voor. Niet dat ik wat tegen die winkels heb, maar ik kan daarmee me huis niet inrichting. Tis mijn ding niet, een ander haalt gerust z'n hele huisinrichting er vandaan. Iedereen is weer anders. Enja als ik zou gaan trouwen dan ga ik voor kwaliteit, en duurdere dingen. Net wat Ansje zegt, met de ikeaspullen zou ik me huis niet kunnen inrichten.
88alries88 schreef:Ik las trwns op de vorige pagina (of daarvoor) dat iemand alles mat wilde..mag ik tip geven: mat wordt weer glad!!
Denk dat je mij bedoelde, het ging er meer om, dat als ik iets mat koop, ik dan alles mat wil hebben. Van pannen tot koffiezetapparaat. Meer als voorbeeld, vind de combinatie van mat en glans erg mooi. Magoed het is nu niet aan de orde dat ik het kopen moet, zie ik t.z.t. wel.
*Annet* schreef:Ach, wat is veel geld uitgeven aan een uitzet? Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Er zijn ook lui die met vakantie gaan en daar zomaar 1000 euros voor neertellen. Dat is dan wel verantwoord maar een bank van 1000 euro, waar je jaaaaaaaaaaaaaaren lang op zit niet?

Precies, de 1 heeft er meer geld voor over en beschikbaar dan een ander. Ik geef zelf gewoon weinig geld uit aan andere dingen, koop wat ik nodig heb en verder is het klaar. Er zijn mensen bij die altijd iets moeten kopen van hun geld, zo ben ik niet. Heb een vast bedrag op m'n lopende rekening staan, en de rest gaat op de spaarrekening en het komt wel een keer van pas

.
En als je soms hoort voor hoeveel geld mensen op vakantie gaan, dat is dan geen probleem. Maar een nieuw bankstel van €1000 is teveel, waar je toch weer jaren mee doet

.
Enja geld geven aan goede doelen, vind het zelf altijd moeilijk om de keuze te maken wie doe ik wel en wie doe ik niet..... Mijn opa en oma zijn niet verzekerd en krijgen geen aow
(of hoe je dat ook noemt) , door hun principes. Daar kiezen zij zelf voor, maar nu hebben ze hoge kosten door dokter, ziekenhuisbezoeken/opname, medicijnen etc. Ze vertrouwen er helemaal op dat het geld er op z'n tijd zal zijn. Als wij er binnenkort weer heen gaan, nemen me ouders een envalop met geld voor hun mee, maar dan zeg ik, wel weer snel hier heb je €100 van mij, stop die er maar bijin voor hun.
Duidelijk..... iedereen denkt overal weer anders over. De 1 krijgt een hartverzaking van sommige bedragen, en doet het met goedkope dingen, en denkt als het kapot is koop ik wel weer nieuw. En de ander gaat voor kwaliteit, en dat het jaren mee gaat. Geeft er veel geld voor uit, zodat je niet na 20 jaar nieuw hoef.
Wat de toekomst brengen moge........