Uitzet en een moeilijke vriend

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 01 jul 2008 21:14

Tjah, smaken verschillen inderdaad, en dat is maar goed ook.
Ik heb dus wel een wedgwood servies en ben er nog steeds heel blij mee. Het past overal bij en ik heb bijna nooit zelf iets gekocht, alles heb ik gekregen met verjaardagen enzo, dus uiteindelijk heeft het mij niet veel gekost. Ook is er in al die jaren 8) nog steeds niets gebroken. En als het wel breekt haal ik bij de Blokker gewoon de neppe variant, ook goed. Ik heb nu geen zin meer om zo'n 20 euro voor een bord neer te tellen.
Hetzelfde geldt voor mn bestekcassette, die kostte 3000 gulden, maar die heb ik ook gekregen, dus weer geen geld van mezelf. En ook dat is nog allemaal net zo mooi als 8 jaar terug en dat ben ik ook nog lang niet zat.
Verder hebben we meubels bij de Winkelaer vandaan. Niet echt duur, maar ook niet het goedkoopste van het goedkoopste. Het is maar net wat je leuk vind. Met Ikeaspullen kan ik gewoon mn huis niet smaakvol inrichten. De prulletjes en extra dingen komen weer wel daar vandaan of bij de Xenos.
Tjah...wat ik moet ik nog meer vertellen. Zoals ik al zei, iedereen is verschillend en dat is maar goed ook! :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 jul 2008 22:16

Zolang je je nog voor kunt stellen dat er wel mensen zijn die schrikken van bedragen als 3000 gulden voor vorken en messen, dan vind ik het prima...
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 jul 2008 06:37

Ja ik krijg hier al bijna een hartverzakking! Dat was bijna onze bruiloft!
Die van mij was 40 euro en dat vind ik al veel geld!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jul 2008 09:26

Vond een keer een deel van mijn servies op de rommelmarkt, mooi weer wat erbij voor bijna noppes.

Ach, wat is veel geld uitgeven aan een uitzet? Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Er zijn ook lui die met vakantie gaan en daar zomaar 1000 euros voor neertellen. Dat is dan wel verantwoord maar een bank van 1000 euro, waar je jaaaaaaaaaaaaaaren lang op zit niet? :roll:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 jul 2008 09:36

@Scatie: het ging om gulden, niet om euro's ;)
En ik zou inderdaad ook liever m'n geld aan goede meubels uitgeven, zeker als je er lang mee wil doen. Als je graag reelmatig wil wisselen, kun je beter bij de kringloop wat halen en daar ng wat aan prutsen

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 02 jul 2008 11:18

LeChat schreef:
*Annette* schreef:Heb het volgens mij al vaker uitgelegd magoed nog maar n keer dan..... ik heb geen vriend.... maar waarom zou ik dan niet kunnen sparen voor m'n uitzet :roll:???? Waarom vind iedereen het zo gek, als je geen relatie hebt, er geen direckte plannen zijn om op jezelf te gaan wonen, je toch spaart voor je uitzet???? Waarom word daar zo raar op gereageerd???? Waarom..... waarom..... waarom.....
(...)
Misschien ontmoet ik wel nooit de ware Jakob (wat ik niet hoop), maar die spullen komen altijd wel ns van pas. Ben echt niet van plan om altijd bij paps en mams te blijven wonen!

Voel je niet meteen aangevallen, maar ik begrijp dat ook niet zo goed. En wel om de volgende reden: wat nu als je t.z.t. een vriend/man treft die het leuk vindt om sámen al die dingetjes voor jullie huis te kopen? En da's echt niet denkbeeldig, zoals ook uit dit topic blijkt.
Ik woon zelf al een tijdje op mezelf en m'n vriend vind het wel eens jammer dat ik (om logische redenen) bijna alles al heb... het is juist leuk om er samen op uit te gaan, ook voor dat soort kleine dingen.

Ik voelde me anders wel aangevallen :oops:, in een ander topic ging het ook al n keer over 'later', ik poste hoe ik het bekeek, kreeg ook gelijk de wind van voren.... Ik weet dat ik er ff heel gefrustreerd op reageerde, maar het maakte mij ook ff heel gefrustreerd doordat ik dingen zeg, en er dan gelijk op gereageerd word van.... ik snap niet waarom mensen sparen terwijl ze geen relatie hebben etc. Ieder bepaald toch zelf wanneer en hoe die spaart voor z'n uitzet? Laat iedereen er dan ook gewoon vrij in!

En zoals ik al zei ik koop verder niks qua servies o.i.d. Ook omdat mijn vriend/man het misschien juist wel leuk zou vinden om samen alles te kopen. Maar als ik kopjes en theeglazen zie waarvan ik denk dat zijn ze, dan koop ik ze. Vind hij ze absoluut niet mooi, nou dan krijgen die wel een ander doeleinde en zoeken we samen nieuw uit. Er zit nog wel verschil tussen een set koffiekopjes/theeglazen en een heel servies. Mijn ex intresseerde het totaal niet, vond alles mooi en prima, hoe goedkoper hoe gemakkerlijker :roll:..... Die kon erg zeuren over geld, een broek van €80 vond die eigenlijks teveel, vind ik zelf ook veel. Maarja hij had weinig keus, beperkte keuze in zijn maat. Enja dan kwam je toch snel uit bij duurdere. Of van die hele simpele broeken, maar die vond ik afschuwelijk :roll:.

En als ik nu op mezelf zou gaan, dan zou ik het wat goedkoper doen, meubels van de Leenbakker, servies bij de Xenos o.i.d. Maar kringloopwinkels, nee daar bedank ik voor. Niet dat ik wat tegen die winkels heb, maar ik kan daarmee me huis niet inrichting. Tis mijn ding niet, een ander haalt gerust z'n hele huisinrichting er vandaan. Iedereen is weer anders. Enja als ik zou gaan trouwen dan ga ik voor kwaliteit, en duurdere dingen. Net wat Ansje zegt, met de ikeaspullen zou ik me huis niet kunnen inrichten.

88alries88 schreef:Ik las trwns op de vorige pagina (of daarvoor) dat iemand alles mat wilde..mag ik tip geven: mat wordt weer glad!!

Denk dat je mij bedoelde, het ging er meer om, dat als ik iets mat koop, ik dan alles mat wil hebben. Van pannen tot koffiezetapparaat. Meer als voorbeeld, vind de combinatie van mat en glans erg mooi. Magoed het is nu niet aan de orde dat ik het kopen moet, zie ik t.z.t. wel.

*Annet* schreef:Ach, wat is veel geld uitgeven aan een uitzet? Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Er zijn ook lui die met vakantie gaan en daar zomaar 1000 euros voor neertellen. Dat is dan wel verantwoord maar een bank van 1000 euro, waar je jaaaaaaaaaaaaaaren lang op zit niet? :roll:

Precies, de 1 heeft er meer geld voor over en beschikbaar dan een ander. Ik geef zelf gewoon weinig geld uit aan andere dingen, koop wat ik nodig heb en verder is het klaar. Er zijn mensen bij die altijd iets moeten kopen van hun geld, zo ben ik niet. Heb een vast bedrag op m'n lopende rekening staan, en de rest gaat op de spaarrekening en het komt wel een keer van pas :P.

En als je soms hoort voor hoeveel geld mensen op vakantie gaan, dat is dan geen probleem. Maar een nieuw bankstel van €1000 is teveel, waar je toch weer jaren mee doet :shock: :roll: :shock:.

Enja geld geven aan goede doelen, vind het zelf altijd moeilijk om de keuze te maken wie doe ik wel en wie doe ik niet..... Mijn opa en oma zijn niet verzekerd en krijgen geen aow (of hoe je dat ook noemt) , door hun principes. Daar kiezen zij zelf voor, maar nu hebben ze hoge kosten door dokter, ziekenhuisbezoeken/opname, medicijnen etc. Ze vertrouwen er helemaal op dat het geld er op z'n tijd zal zijn. Als wij er binnenkort weer heen gaan, nemen me ouders een envalop met geld voor hun mee, maar dan zeg ik, wel weer snel hier heb je €100 van mij, stop die er maar bijin voor hun.

Duidelijk..... iedereen denkt overal weer anders over. De 1 krijgt een hartverzaking van sommige bedragen, en doet het met goedkope dingen, en denkt als het kapot is koop ik wel weer nieuw. En de ander gaat voor kwaliteit, en dat het jaren mee gaat. Geeft er veel geld voor uit, zodat je niet na 20 jaar nieuw hoef.
Wat de toekomst brengen moge........

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 11:26

Er wordt hier nu net gedaan of een bankstel van €1000,- duur is, maar dat is echt niet zo duur, hoor... :roll:
De onze was €1995,-, daar hebben we wel €500,- afgepraat, maar toch. En die kwam gewoon bij Seats&Sofas vandaan, dus niet eens bij een exclusieve meubelzaak.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 11:28

van vakantie geniet je van elkaar, van omgeving en leer je mensen/cultuur kennen. Maar het is ook gewoon de pririoteiten die je stelt.

Maar een bank hoeft voor mij geen duizende euro's te kosten. Ik koop liever om dezoveel jaar een nieuwe bank, ik ben altijd snel uitgekeken op een bank/stoel.

En tsja. ik hoef nu echt niks nieuws dan alleen een nieuwe keuken, een likje verf daar en een behangetje hier. Ik ben al snel tevreden. Misschien ooit eens op den duur een (nieuw) servies of bestek.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jul 2008 11:48

Wat betreft vakantie: Wij geven niet superveel geld uit aan vakantie. Wel zouden we een keer dolgraag naar Zuid-Afrika willen en ja, dan ben je zo (met eten/drinken/belastingen/excursies erbij) €3000 à €4000 per persoon kwijt... Dat wordt nog flink sparen!
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jul 2008 12:22

Ik vraag me wel af wat voor beeld jullie van Ikea hebben.
De standaard goedkope dingen van Ikea zie je inderdaad veel. Maar ook daar kun je zeker wel duurdere spullen halen die je echt niet in ieder dorp tegen zult komen.
Mijn ouders waren er ook jaren niet meer geweest, en die hadden dat beeld wel een beetje.
Rond de verhuizing gingen ze er toch maar eens kijken, nou die waren om hoor :)
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 12:28

Precies, Ikea heeft tegenwoordig bijv. ook een meer romantische en landhuisstijl-achtige collectie...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 02 jul 2008 12:34

Enige probleem is de orginaliteit.
Wij willen later ook wel ea van Ikea in huis, maar het mag niet overheersen. Dan loop je veel te veel risico dat iemand dezelfde inrichting heeft.

De kwaliteit van Ikea is wel top!
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 12:34

Ik krijg heel veel positieve reacties op onze ikea-bank hoor!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 02 jul 2008 12:40

Ikea heeft m.i. in de loop der jaren wel een draai gemaakt. Veel artikelen daar, vallen niet meer onder wat je onder goedkope massaproductie kunt scharen. Er zijn daar zeer zeker ook artikelen te vinden, waarbij je hart bijna stil blijft staan of overslaat, als je het prijskaartje bekijkt. :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jul 2008 12:51

Voor mij hoeft een vakantie geen 1000 euro te kosten, maar een bank al helemaaaaaaal niet! Ik ga liever niet op vakantie. Maar als we dan toch gaan, dan hoeft het voor mij echt niet duur.
Twee jaar terug zijn we last minute op het vliegtuig gestapt, kostte iets van 800 euro die week, samen. Man, dat geef ik echt nooit meer uit! (tenminste, zolang we samen zijn, met kinderen is het altijd duurder, zeker bepaalde huisjes).
Waar geef ik dan uberhaupt mijn geld aan uit? Tja, volgens mij gewoon niet. Wij leven gewoon best ruim, en dat vind ik wel prettig. Dat ik boodschappen kan doen wat ik wil, En de rest gaat naar de spaarrekening, voor een toekomstig huis ofzo.
Daar zou ik dan wel weer geld aan uitgeven, aan een nieuw huis. Niet de inrichting, maar wel het huis zelf. En hoe meer we nu sparen, hoe beter het huis kan zijn.

maar ieder zijn ding. Mijn ouders hebben het gewoon nodig om 2 a 3 keer per jaar op vakantie te gaan, ze hebben het ontzettend druk met hun werk door de weeks, en dan rusten ze tenminste echt uit. En dan in een luxe huisje. Nouja, ze doen maar, ze werken er toch voor? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”