huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 jun 2008 21:41

*Annet* schreef:ik hou van een koe, dus vandaar dat ie in mijn raam staat. Die rode plant is niet echt mijn ding, maar ja, die kreeg ik en ooit gaat ie wel dood. :oops:

Gij zult de bromelia niet doodlaten gaan! [-X

Verder leuke foto's.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2008 21:45

speciaal voor jouw heb ik een foto van mijn medi gevallen gemaakt:

Afbeelding

kan het er nog beetje mee door???

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 jun 2008 21:49

*Annet* schreef:speciaal voor jouw heb ik een foto van mijn medi gevallen gemaakt:
kan het er nog beetje mee door???

Zeker weten!! :8>

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2008 21:50

hoeveel liter water moet ik ze per dag geven?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 jun 2008 22:03

*Annet* schreef:hoeveel liter water moet ik ze per dag geven?

Hoeveel...LITER...water...moet...ik...ze....per...dag...geven... :shock: Arme Medinilla's, spoedig zullen ze helemaal geen water meer nodig hebben... :cry:

Matig water geven als hij bloeit . Beter te droog dan te nat, zolang de wortelkluit maar niet uitdroogt. Na de bloei zeer weinig water geven.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2008 22:16

:oops:

dan zijn ze bijna verzopen

vond de pot zo groot zodat ze dagelijks wel een aardige sloot krijgen van me.

die grond ziet er ook zo droog uit dus hoe weet ik dat ze overlopen?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 29 jun 2008 23:56

Overlopen is niet zo van toepassing. Met warme dagen mogen ze elke dag wel een 'slokje'. Kijk desnoods of er onderin de pot water blijft staan, als dat er na een uur nog in staat dan wegmikken dat water.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2008 06:41

bij mij bloeien ze nu voor de 3de keer! Mijn plant is nu denk ik 2 jaar oud ze zijn en blijven gewoon erg mooi!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2008 09:06

*|Scatie schreef:Ik vind dat baby-achtige vaak wel heel leuk, maar 'k hou toch ook wel weer een beetje van knal.

Dit vind ik erg leuk:

Afbeelding

dat vind ik dus veeeels te heftig. Ik denk atlijd maarzo... een slaapkamer meot rustgevend overkomen...

pss... al die prullaria en dingen die aan de kant stonden op de foto.. stonden er tijdelijk..

en een ledikant.. ik vind een wieg dus helemaal niks! ledikantje is heeeerlijk.. en niks te groot als je het kort opmaakt!

missf... tegenwoordig is het alleen amar klamboe over ledikantjes heen!
ik vond het zelf ook wel prettig omdat de ruimte waarin ze liggen voor hun gevoel kleiner en beschermder wordt, en nu in de zomer is het ook nog ideaal tegen muggen! moeten de muggen er natuurlijk wel buiten zijn.. en niet stiekum erin gepiept.. want dan zit ze nog helemaal odner de bulten! :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2008 19:17

onze slaap kamer is zo goed als af! morgen ga ik vloerbedekking uitzoeken en bespreken wanneer ze het komen leggen.
Morgen ga ik ook gelijk even langs onze hypotheekadviseur om te vragen of we de dakkapel via onze hypotheek kunnen doen. En gelijk even langs de gemeente om te vragen of we een bouwvergunning aan moeten vragen.

Weet trouwens iemand of je een verwarmingsketel in een inbouwkast kan zetten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jun 2008 19:28

liefie schreef:onze slaap kamer is zo goed als af! morgen ga ik vloerbedekking uitzoeken en bespreken wanneer ze het komen leggen.
Morgen ga ik ook gelijk even langs onze hypotheekadviseur om te vragen of we de dakkapel via onze hypotheek kunnen doen. En gelijk even langs de gemeente om te vragen of we een bouwvergunning aan moeten vragen.

Ons werd het nu afgeraden. Die van ons hangt in de zolderkamer. Maar ik vind dat lelijk, nu het studeerkamer gaat worden. Maar er moet genoeg zuurstof enzo bij kunnen ofzoiets.
maar volgens mij is dat onzin, want mijn ouders hadden in hun vorige huis (uit 1998, dus best heel nieuw), dat ding sowieso in een inbouwkast hangen. Ze hadden een speciale kast voor de ketel en de wasmachine/droger. Dus het zal vast wel kunnen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 jun 2008 19:36

MissF schreef:
liefie schreef:onze slaap kamer is zo goed als af! morgen ga ik vloerbedekking uitzoeken en bespreken wanneer ze het komen leggen.

Ons werd het nu afgeraden. Die van ons hangt in de zolderkamer. Maar ik vind dat lelijk, nu het studeerkamer gaat worden. Maar er moet genoeg zuurstof enzo bij kunnen ofzoiets.
maar volgens mij is dat onzin, want mijn ouders hadden in hun vorige huis (uit 1998, dus best heel nieuw), dat ding sowieso in een inbouwkast hangen. Ze hadden een speciale kast voor de ketel en de wasmachine/droger. Dus het zal vast wel kunnen

Nu je dat zegt mijn ouders hebben een huis van 2005 en daar is hij in een soort inloopkast gehangen op de overloop en die deur is eigenlijk altijd dicht dus het zal best kunnen ik ga het morgen gewoon even navragen.
Bij ons hangt hij in de bijkeuken daaronder staat het oud papier lege flessen en de stofzuiger staat er en vind het gewoon lelijk en rommelig.
En dan is het gewoon netjes strak

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 30 jun 2008 19:44

liefie schreef:
MissF schreef:

Nu je dat zegt mijn ouders hebben een huis van 2005 en daar is hij in een soort inloopkast gehangen op de overloop en die deur is eigenlijk altijd dicht dus het zal best kunnen ik ga het morgen gewoon even navragen.
Bij ons hangt hij in de bijkeuken daaronder staat het oud papier lege flessen en de stofzuiger staat er en vind het gewoon lelijk en rommelig.
En dan is het gewoon netjes strak

Bij ons hangt de ketel ook in een kast met daaronder de wasmachine. Nooit afgevraagd of dat wel mocht... Volgens mij hangt hij daar al 30 jaar ofzo :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2008 20:01

hier issie op zolder!

wel zou ik uitkijken.. dat ze lek kunnen gaan of kapot, zodat de ketelman er makkelijk bij kan!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 21:45

wij hadden pas iemand van de brandweer over de vloer (kwam gratis twee rookmelders plaatsen) en ging door het huis hoe brandveilig ons huis was... :oops: :oops: :oops: 1. De gasslang van het gasfornuis (moest vervangen worden) 2. de gang/trapkast (waar de gasaansluiting zit) moest vrij zijn 3. de CV ketel daar stonden wat dingen voor (kon ook niet ivm warmte/hitte)......

Terug naar “Archief”