De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jun 2008 22:43

Iemand vertelde mij juist van de week dat een kind altijd moet huilen. Wij kunnen praten, maar een baby kan alleen huilen. En of het nu is om iets belangrijks te melden, of om gewoon indrukken te verwerken, een baby huit dat er allemaal uit. Huilen schijnt juist goed te zijn.

Hmm, daar vond ik echt wel wat in zitten. Een kind hoeft helemaal niet te huilen omdat er iets is, of omdat het bij je wil zijn, het verwerkt ook gewoon indrukken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 jun 2008 05:42

MissF schreef:Iemand vertelde mij juist van de week dat een kind altijd moet huilen. Wij kunnen praten, maar een baby kan alleen huilen. En of het nu is om iets belangrijks te melden, of om gewoon indrukken te verwerken, een baby huit dat er allemaal uit. Huilen schijnt juist goed te zijn.

Hmm, daar vond ik echt wel wat in zitten. Een kind hoeft helemaal niet te huilen omdat er iets is, of omdat het bij je wil zijn, het verwerkt ook gewoon indrukken.

de energie moet eruit komen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jun 2008 07:45

Er zit wel een groot verschill tussen janken en overstuur zijn.
Huilen is normaal bij baby's. Al huilt Ilona amper.
Maar overstuur zijn is heel wat anders hoor.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jun 2008 07:54

AikonGirl schreef:Er zit wel een groot verschill tussen janken en overstuur zijn.

idd er zit een wereld van verschil tussen gewoon huilen en overstuur zijn

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jun 2008 08:12

gempa schreef:
AikonGirl schreef:Er zit wel een groot verschill tussen janken en overstuur zijn.

idd er zit een wereld van verschil tussen gewoon huilen en overstuur zijn

en dat bedoelde ik dus ook!

julia heeft et slapen weer tepakken, nadat ze bijna twee weken ziek is geweest en s nachts drie keer kwam.. heeft ze vannacht weer geslapen van acht tot half negen.. heeerlijk

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jun 2008 08:24

matteo slaapt ook al weer een paar nachten door!! \:D/ \:D/ \:D/

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 jun 2008 11:10

Ik hoor altijd veel van moeders / ouders dat hun kinderen snachts vaak komen, of dat ze eruit moeten voor hun kind.
Zelf herken ik dat helemaal niet :roll:
Mijn zoontje is nu ruim 7 jaar, sliep met een week of 8 hele nachten door en ik ben er in al die jaren maar sporadisch uit geweest voor hem 's nachts :shock:
Alleen als hij ziek is en dat is hij (bijna) nooit...
Ligt dat nu aan je kind of heb je daar zelf ook een hand in? Toen mijn zoontje een baby was ging ik ook nooit gelijk naar hem toe als hij huilde, ik luisterde wel wat voor huiltje het was, en was het gewoon een jengelhuil :roll: dan liet ik hem gerust 20 minuten gaan...en dan ging het vanzelf weer over.
Doen jullie dat ook, of ben ik een 'harde' moeder? :wink:
Ik zag namelijk bij familie, die hadden net zo'n jong kindje, die gingen bij elk geluidje wat ze hoorden gelijk naar het bedje toe. Die stonden daar zowat de hele dag en waren alleen maar druk met het kind. Ik werd daar altijd een beetje boos om, laat dat kind gewoon even huilen dacht ik dan...
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe jullie dat doen. Zelf heb ik het idee dat kinderen je op een gegeven moment ook gaan 'uitproberen'. Als ik geluid geef komen ze wel, en dat wilde ik dus voorkomen, wat volgens mij ook wel geholpen heeft. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd en heb ik gewoon een heel makkelijk kind :mrgreen:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 27 jun 2008 12:35

Ik leer ouders altijd dat als hun baby net geboren is en huilt, ze wel even moeten gaan kijken wat er is. Het duurt nl. even voor ouders de huiltjes gaan herkennen. Ouders moeten hun kindje ook leren kennen.
Als je kindje al wat ouder is en je de huiltjes herkend, wordt het een ander verhaal.
Sommige kindjes hebben het even nodig om zich in slaap te huilen.
Ik vind dat kinderen ook mogen huilen. Ze huilen nooit zonder reden. En als het blijkt dat het op een gegeven moment een vorm is van aandachtrekkerij, dan weet je dat en dan kun je je kindje ook prima even laten huilen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jun 2008 12:48

Ligt er inderdaad maar net aan hoe oud je kind is,
en wat voor huiltje het is. :)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jun 2008 12:58

ansje... julia heeft s nachts heeel soms een zeur huiltje. Ze kan zonder drinken.. maar als de keus is.. kolven of geven.. kies ik toch voor geven.

dat is in wezen beetje verwennen... maar ze is nu altijd stil... dus het is al weer over!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 jun 2008 14:32

Hoe ging het vandaag met Timo Vlinder?
Wat de toekomst brengen moge........

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 jun 2008 15:14

Ansje schreef:Ik hoor altijd veel van moeders / ouders dat hun kinderen snachts vaak komen, of dat ze eruit moeten voor hun kind.
Zelf herken ik dat helemaal niet :roll:
Mijn zoontje is nu ruim 7 jaar, sliep met een week of 8 hele nachten door en ik ben er in al die jaren maar sporadisch uit geweest voor hem 's nachts :shock:
Alleen als hij ziek is en dat is hij (bijna) nooit...
Ligt dat nu aan je kind of heb je daar zelf ook een hand in? Toen mijn zoontje een baby was ging ik ook nooit gelijk naar hem toe als hij huilde, ik luisterde wel wat voor huiltje het was, en was het gewoon een jengelhuil :roll: dan liet ik hem gerust 20 minuten gaan...en dan ging het vanzelf weer over.
Doen jullie dat ook, of ben ik een 'harde' moeder? :wink:
Ik zag namelijk bij familie, die hadden net zo'n jong kindje, die gingen bij elk geluidje wat ze hoorden gelijk naar het bedje toe. Die stonden daar zowat de hele dag en waren alleen maar druk met het kind. Ik werd daar altijd een beetje boos om, laat dat kind gewoon even huilen dacht ik dan...
Ben wel benieuwd eigenlijk hoe jullie dat doen. Zelf heb ik het idee dat kinderen je op een gegeven moment ook gaan 'uitproberen'. Als ik geluid geef komen ze wel, en dat wilde ik dus voorkomen, wat volgens mij ook wel geholpen heeft. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd en heb ik gewoon een heel makkelijk kind :mrgreen:

Ik vraag het me ook wel eens af, ja. Onze eerste was zeven weken te vroeg geboren en die huilde heel veel. Had waarschijnlijk wel allemaal oorzaken, darmen die nog niet goed ontwikkeld waren, voedselallergien etc. En wij zaten dus echt het eerste jaar bijna elke avond naast haar bed. Op een gegeven moment wisten we niet goed meer of ze nu huilde van pijn of dat ze het gewoon gewend was dat we er altijd waren. Bij onze tweede hebben we het heel anders gedaan: gewoon laten huilen en alleen er naar toe als het te lang duurde. En ja, of het helpt weet ik niet, maar ze huilt veel minder dan de oudste! Komt dat nou omdat we niet bij elk huiltje gelijk boven zitten, of heeft onze oudste gewoon altijd pijn gehad dat ze veel huilde? 'k Weet het niet, 't is toch een beetje vissen van hoe en wat vind ik.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jun 2008 15:45

bij mij zijn ze ook nooit aan het huilen s'nachts.
het duurde wel vrij lang voor ze doorsliepen, maar dat komt ookj omdat ze tot 6 maanden alleen maar borstvoeding kregen.
maar vanaf een maand of 10 sliepen ze door en zijn ze eigenlijk ook nooit wakker.
als ze wakker werden ging ik naar ze toe, stopte ik ze in, maar haalde ze nooit of te nimmer uit bed

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jun 2008 18:11

Vanavond waren we aan het fietsen.. zegt Milan ineens dat hij nog een Matteootje wil (zo noemt hij baby's).... Hij wilde graag nog een broertje... Hebbuh, zei hij! Ik zei: nou, wie weet later nog eens... :lol: :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 jun 2008 18:31

even hardstikke offtopic trijntje johanna: wat een gewicht ben je kwijt 31 kg. lieve mens.... heb je straks maatje xxs ofzo?

Terug naar “Archief”