Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 20 jun 2008 08:32

Hehe, zo iemand heb ik ook gekend. Die pakte met zijn linkerhand de 230 volt ~ en met zijn rechterhand pakte hij dan iemand beet (Maar hij had wel meer geintjes, zoals blikken met grondverf volgieten met halfvolle yoghurt en dan klagen dat de verf niet dekkend is).

Opmerkelijk: Orkest biedt excuses aan voor wanprestatie violist Wat aan ramp voor deze violist en een aanslag op zijn renomeé. Het leven is hard... je ziet hoe een goede artist op één slechte uitvoering hard afgerekend wordt :|

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 20 jun 2008 09:19

Marsverkenner Phoenix ziet brokken ijs smelten en verdampen nadat het een geultje heeft gegraven in de bodem van mars

Klik hier om een animated GIF te zien van het ijs. Het verbaast me dat dit nieuws niet breder wordt uitgemeten in het nieuws, volgens mij is dit een hele belangrijke ontdekking want het water maakt toekomstige missies veel makkelijk / interessanter!

... maar misschien had er dan moeten staan: "mogelijk olie gevonden" op mars :|

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jun 2008 19:04

Gershwin schreef:Ik vind het vreemd. Dit kan het niet zijn, lijkt me? ;)

Even serieus: eerst gokte men dat het van de slachtoffers van een vliegtuigcrash was, maar dat kan dus niet meer, aangezien een van de 5 lichamen al gevonden was en er nu (als ik het goed heb) 5 rechtervoeten aangespoeld zijn. Dus wát is het dan? Is het trouwens mogelijk dat een voet een hele oceaan overspoelt? In dat geval lijkt het me interessant om in elk geval te identificeren welk ras de voeten hebben ;/

Zesde voet was een "grap" :roll:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 08:37

Ook grappig: De Nederlandse onderwijzeres Hannie maakt wereldfaam met haar ontdekking van een Voorwerp in space.
Haar ontdekte voorwerp is als ik het goed heb een wolk stellaire materie die groen oplicht omdat het geraakt is door een quasar.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 jun 2008 11:35

goshen schreef:Beetje vervelend bericht dat over die 'onontdekte' indianen. Alle oerwoudbezoekers in de buurt van Manu / Madre de Dios / Urubamba rivier en andere dunbevolkte delen van Peru/Bolivia/Brazilië weten dat er in sommige delen indianenstammen wonen die geen of weinig contact hebben gehad met de buitenwereld en aggressief reageren (met pijl en boog) als je hun gedeelte van hun oerwoud ingaat (per rivier of in dit geval per helicopter). Tis gewoon een schande dat die stammen nu op deze manier "ontdekt" worden. In Groningen zijn ook genoeg boeren die hun boerderij niet afkomen en aggressief reageren als je hun erf betreedt, die zouden het ook niet waarderen als ze vervolgens als ontdekking op de Zuid-Amerikaanse buis verschijnen. :x
Tja, eerst worden jullie geïnformeerd op refoweb en een maand later komt de rest van 'wakker' Nederland er achter:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4295 ... html?p=5,1

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 25 jun 2008 18:15

Surinaamse slavernijclaim van 379 miljard euro

'Nederland moet een slordige vierhonderd miljard euro betalen aan Surinamers wier voorouders leden onder het koloniale bewind.

De Surinaamse econoom Armand Zunder heeft het becijferd: 379 miljard euro. Dat bedrag zou Nederland als compensatie moeten betalen aan de nakomelingen van alle Surinamers die gebukt gingen onder het Nederlandse bewind. Als we uitgaan van eind 2006. ‘Inmiddels is dat bedrag verder opgelopen’, zegt Zunder met een glimlach.

Voor het onderzoek waarop de econoom volgend jaar hoopt te promoveren, heeft hij uitgerekend hoeveel de uitvoer van suiker, koffie, katoen en cacao vanuit Suriname tussen 1650 en 1940 nu waard zou zijn geweest. Hij komt uit op 1.288 miljard euro. Uit een door hem ontwikkeld model rolt de 379 miljard aan herstelbetalingen. Dat is meer dan het dubbele van de totale jaarinkomsten van de Nederlandse staat.'

In Nederland mocht de beste man niet promoveren. :roll:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 jun 2008 06:19

Roemeense abortusaffaire nadert ontknoping

In Roemenië wordt deze week beslist of een meisje van 11 dat zwanger raakte door een verkrachting, naar Groot-Brittannië mag om de zwangerschap te laten afbreken. De ouders zeggen op 2 juni te hebben ontdekt dat hun dochter zwanger was toen ze met haar naar de dokter gingen omdat ze dachten dat ze ziek was. Bij de dokter vertelde zij te zijn verkracht door haar 19-jarige oom, die sindsdien spoorloos is.
De zwangerschap is inmiddels twintig weken gevorderd, verder dan de in Roemenië geldende limiet voor abortus. In Groot-Brittannië mag tot 24 weken worden geaborteerd, mits twee artsen verklaren dat het gevaar voor de lichamelijke of geestelijke gezondheid van de moeder groter is als de zwangerschap wordt voldragen dan als die wordt afgebroken.

De ouders willen met hun dochter naar Groot-Brittannië. Een daar wonende Roemeen heeft zich al garant gesteld voor de kosten en de ouders kregen woensdag een paspoort. Een regeringscommissie moet nu de knoop doorhakken en zal vrijdag haar beslissing bekendmaken, zei de minister van gezondheid woensdag.

In Roemenië bemoeit iedereen zich met de zaak en zijn de meningen verdeeld, ook onder het publiek. De kinderbescherming vindt dat het meisje recht heeft op een abortus omdat ze door de verkrachting en zwangerschap al zwaar is getraumatiseerd. De artsenvereniging vindt dat het recht van de foetus prevaleert en de zwangerschap moet worden voldragen.

De abortuswet moet niet verder worden geliberaliseerd, zegt de vereniging. De orthodoxe kerk beschouwt abortus weliswaar als een misdaad, maar niet als er incest of verkrachting in het spel is, zei woordvoerder Constantin Stoica. Daarom vindt de kerk dat de beslissing in dit geval aan de ouders is voorbehouden.

Dit is inderdaad al weken een hele gebeurtenis in Roemenie, iedereen heeft het erover en de kranten staan er bol van...
't Is echt absurd :? :x

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 26 jun 2008 08:04

De zwangerschap van dit Roemeense kind heeft ook kort in Nederland tot discussie geleid. Het valt op dat dit soort zaken steeds vaker worden misbruikt om af te geven op het geloof, met name het Christelijke als je goed leest.

Tekenend en het verteld veel over de tijd en het land waarin we leven. Het klinkt theatraal maar zo zie ik het nu eenmaal, ik denk dat het lot van vele miljoenen toekomstige kinderen in Roemenië afhangt van het lot van dit 11-jarig meisje en haar kind. Jammer dat het zo gespeeld wordt.

Nog meer opmerkelijk nieuws: Overheid verprutst 87 miljoen €URO's met weggegooid automatiseringsproject Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen (Wia) 87 miljoen had dat aan mij gegeven! :shock: :shock: :shock:

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 26 jun 2008 11:59

goshen schreef:De zwangerschap van dit Roemeense kind heeft ook kort in Nederland tot discussie geleid. Het valt op dat dit soort zaken steeds vaker worden misbruikt om af te geven op het geloof, met name het Christelijke als je goed leest.
Lol. :mrgreen:

Tekenend en het verteld veel over de tijd en het land waarin we leven. Het klinkt theatraal maar zo zie ik het nu eenmaal, ik denk dat het lot van vele miljoenen toekomstige kinderen in Roemenië afhangt van het lot van dit 11-jarig meisje en haar kind. Jammer dat het zo gespeeld wordt.
Hoe bedoel je?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 26 jun 2008 12:25

CaptainCaveman schreef:
goshen schreef:De zwangerschap van dit Roemeense kind heeft ook kort in Nederland tot discussie geleid. Het valt op dat dit soort zaken steeds vaker worden misbruikt om af te geven op het geloof, met name het Christelijke als je goed leest.
Lol. :mrgreen: Als je het grappig vindt dan kun je de reactie's hier vinden, doe ik jou ook een plezier

Hoe bedoel je?
Ik bedoel hiermee dat incidenten zoals deze treurige zaak door de pro-abortus beweging aangegrepen zal worden om de regels op te rekken. Zoals de situatie in Nederland waar een geplande vakantie reden is om een ongeplande zwangerschap af te breken.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 jun 2008 18:10

Cruiseschip van 285 meter.
Het is het grootste cruiseschip dat ooit onder nl. vlag heeft gevaren.
Het allergrootste cruiseschip op dit moment is 339 meter lang,
de Royal Caribbean.
De Titanic (1912) was 269 meter lang.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 27 jun 2008 09:50

las het toevallig vanochtend in een of ander blad!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 27 jun 2008 18:04

"Laatste werkdqag voor Bill Gates

New York - Bill Gates heeft vandaag zijn laatste werkdag bij Microsoft, de
softwaregigant die hij in 1975 oprichtte. Gates gaat zich meer bezighouden
met het liefdadigheidswerk van de Bill & Melinda gates Foundation. Gates,
dit jaar voor het eerst in dertien jaar niet meer de rijkste persoon op
aarde, stapte in 2000 onverwacht op als bestuursvoorzitter van Microsoft
en werd 'chief software architect'. Steve Ballmer, een voormalig
medestudent van Gates, nam het stokje van hem over. Bill Gates blijft de
grootste aandeelhouder van Microsoft met een belang van 8,7% en zal
ook zitting houden in het bestuur van het concern. Zijn belang is ongeveer
23 miljard dollar (15 milj. euro) waard. Zijn totale vermogen wordt
geschat op 58 miljard dollar."

Uit de Stentor, vr. 27 juni 2008.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 jul 2008 05:20

Binnen 2 tot 5 jaar wil de politie gebruik maken van vliegende auto's (PAL-V).
Prijs: €100.000 - €200.000. Snelheid: tot 200 km/h op de weg en in de
lucht. De PAL-V is voorzien van een wankelmotor uit de Mazda RX-8, met 213 pk.
Het gewicht is 550 kg. Verbruik: tot 1 : 30.

Afbeelding

Artikel in de Telegraaf over de PAL-V.
Artikel op Autoblog over de PAL-V en de Carver (driewielig voertuig), met video's.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rolf op 01 jul 2008 18:02, 3 keer totaal gewijzigd.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DonWoozy » 01 jul 2008 08:38

Rolf schreef:Binnen 2 tot 5 jaar wil de politie gebruik maken van vliegende auto's (PAL-V).
Prijs: €100.000 - €200.000. Snelheid: tot 200 km/h op de weg en in de
lucht. De PAL-V is voorzien van een wankelmotor uit de RX-8, met 213 pk.
Het gewicht is 550 kg. Verbruik: tot 1 : 30.

Artikel in de Telegraaf over de PAL-V.
Artikel op Autoblog over de PAL-V en de Carver (driewielig voertuig).

1:30 dat is flink zuinig!!

Terug naar “Archief”