Het is vrij logisch, in de woestijn is er vrij weinig speelruimte om andere straffen op te leggen.MarinusCopy schreef:Nee, het is geen gruwel, het is banaal. Niets is banaler dan dat soort dingen.
Moderator: Moderafo's
Dat hoef ik niet. Ten eerste is mij enigzins duister wat onder letterlijk nemen verstaan wordt. Ten tweede, als ik uitga van letterlijk nemen als in nog steeds toepassen, is dat niet wat ik beweerd heb.CaptainCaveman schreef:Toon jij dan even aan dat het merendeel Leviticus en dergelijke nog letterlijk neemt?
Machiavelli schreef:Het is vrij logisch, in de woestijn is er vrij weinig speelruimte om andere straffen op te leggen.MarinusCopy schreef:Nee, het is geen gruwel, het is banaal. Niets is banaler dan dat soort dingen.
MarinusCopy schreef:ja idd, alleen hadden de joden dat excuus niet. Ze woonden namelijk in een mediterraan klimaat
Zolang standpunten op deze manier moeten worden weggezet heb ik geloof ik weinig zin mijn visie verder uit te bouwen. Dat doe ik wel in een volwassen discussie.MarinusCopy schreef:én bovendien hadden ze net als jij geen enkele onderbouwing om homo's af te maken dan "ieuw het is vies, moeten we dood maken, eigen schuld dikke bult"
Machiavelli schreef:Ik vermoed dat men toentertijd wel een iets efficientere manier van doden kende.MarinusCopy schreef:Mach, schattebout, in de context van leviticus moet je me nog steeds net zo lang tegen mijn hoofd schoppen tot er bloed uit mijn oren en ogen komt en ik voor altijd stop met bewegen. Hoe banaal kan een tekst zijn?
Jedem das seine, daar komt het wel op neer heh?![]()
Maar op het moment dat je accepteert dat homoseksualiteit zondig of verkeerd is valt de straf wel mee. Men had immers weinig andere mogelijkheden.
Machiavelli schreef:Zolang standpunten op deze manier moeten worden weggezet heb ik geloof ik weinig zin mijn visie verder uit te bouwen. Dat doe ik wel in een volwassen discussie.
Machiavelli schreef:Het is vrij logisch, in de woestijn is er vrij weinig speelruimte om andere straffen op te leggen.MarinusCopy schreef:Nee, het is geen gruwel, het is banaal. Niets is banaler dan dat soort dingen.
Denkertje21 schreef:uhhhhh waar gaat het nu over?
homotopic toch???
MarinusCopy schreef:Overigens was het doodmaken van homo's in die tijd al barbaars aangezien er hoopjes culturen bestonden waar het geaccepteerd was.
Wat heeft het voor zin om te kijken wat er duizenden jaren geldene met homo's, vrouwen, kinderen, dieren of aardappelen gebeurde?
We staan nu als christenen in een wereld waar we nu met te maken hebben. Dan lijkt het me logisch om ook de homoseksualiteit van nu beet te pakken in dit topic!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten