DesertRose schreef:sorry hoor dat ik niet alles goed onderbouw. maar dit alleen al is voor mij meer dan duidelijk. enkele versjes uit Lev 18.Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel
Want al wie enige van deze gruwelen doen zal, die zielen, die ze doen, zullen uit het midden van haar volk uitgeroeid worden.
Daarom zult gij Mijn bevel onderhouden, dat gij niet doet van die gruwelijke inzettingen, die voor u zijn gedaan geweest, en u daarmede niet verontreinigt; Ik ben de HEERE, uw God!
God veranderd niet.
Maar zijn relatie met zijn volk verandert wel.... Eet je varkens vlees? Mosselen? Garnalen? Is je sabbat op zaterdag? Wanneer heb je voor het laatst geofferd? Heb je je voedsel in de koelkast tot na de derde dag? En man oh man ga jij even in de problemen komen als je geen baard blijkt te hebben.

Ik hoop dat je minstents 2 vrouwen hebt uit verschillende families. Leviticus geeft namelijk aan dat dat wel mag. Ik zou het graag doen, het mag tenslotte van God.. Maar ja, het mag niet van mijn vrouw...

God heeft niemand van ons het recht gegeven om zijn boek selectief te misbruiken om onze eigen voorkeuren erdoorheen te drukken. Als je Gods woord gebruikt om je punt duidelijk te maken dan moet je denk ik ook alle andere punten serieus nemen. Zeker die punten die in hetzelfde boek staan.
Als je selectief besluit dat je jezelf niet aan bepaalde regels hoeft te houden, dan denk ik dat je daarmee je rechten om anderen op hun plichten te wijzen verspeelt.
Alle respect hoor, begrijp me niet verkeerd, ik denk dat je je leven moet inrichten zoals je wilt, met of zonder baard, ik denk dat je moet leven zoals jou dat goed dunkt. En hoe meer God je daarin weet te proppen hoe mooier het is. Maar dat denk ik voor de eerste de beste homo ook.
Ik persoonlijk vind de gemiddelde haat prekende oud testament text bijzonder onovertuigend als het over Gods wil gaat. Het is me wel duidelijk dat het de wil van de priesterkaste is. Die club waar Jezus het later mee aan de stok krijgt. Het zijn de regels die Jezus aan zijn laars lapte. Als christen denk ik dat je de christus moet volgen eerder dan de mening van een of andere priester kaste.
Christus zijn boodschap daarentegen was helder en duidelijk en is volledig van toepassing vandaag de dag. Er is ook geen enkele twijfel over wanneer je zijn regels wel of niet opvolgt.