Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:even mijn mening tussendoor
LET OP! voel je vooral niet gekwetst, ik heb het niet over JOU maar over homofilie in het algemeen. ik respecteer JOU ook al ben je homo, voor 100%. Ik durf een arm om je heen te slaan, en zelfs na het sporten te douchen, want ik zie JOU als mede-mens, exact gelijk als elk ander mede-mens.
En ben je dan nog steeds bang om gekwetst te worden, lees dan niet verder.
Homofilie is een afwijking of een stoornis, net zoals dat pyromanie of kleptomanie een afwijking is. waarom vind ik dat? omdat :
a. een homo-stel zich niet kan voortplanten, wat de Bijbelse bijbedoeling van het huwelijk is
b. homofilie duidelijk afgekeurt wordt in de Bijbel. Dat kan je wegredeneren, maar dan kan ik op dezelfde manier een moord goedpraten.
c. een stel wat zich niet kan voortplanten, is niet alleen onbijbels, het is zelfs onevolutionistisch. Het is namelijk een verzwakking van het soort, aangezien het soort alleen voort kan bestaan door een succesvolle voortplanting. Niet dat dit wat bijdraagt, maar ik vind het een leuk aandachtspunt.
d. De mens niet gemaakt/geevolueerd is om met dezelfde soort voort te planten. Lichamelijk en geestelijk passen de man en de vrouw in en bij elkaar. homo's en lesbiennes niet.
e. Je kan heel erg homo, of een beetje homo zijn. wat ook kan, is schuiven op die schaalverdeling. Het is daarom behandelbaar. Een reden om het niet te stimuleren.
God heeft een gruwel van homoseksualiteit, niet voor niets zijn Sodom en Gomorra op geen wereldkaart te vinden. Gelukkig voor Amsterdam wonen er nog meer dan 10 kinderen van God.
Dus ben je Homo? We bidden voor je(vanavond nog)
Giovannino schreef:MarinusCopy schreef:Om te beginnen missen homofoben net als rascisten iedere rationele of morele onderbouwing.
Om te beginnen ga je hier al de mist in.
a. een homo-stel zich niet kan voortplanten, wat de Bijbelse bijbedoeling van het huwelijk is
b. homofilie duidelijk afgekeurt wordt in de Bijbel. Dat kan je wegredeneren, maar dan kan ik op dezelfde manier een moord goedpraten.
c. een stel wat zich niet kan voortplanten, is niet alleen onbijbels, het is zelfs onevolutionistisch. Het is namelijk een verzwakking van het soort, aangezien het soort alleen voort kan bestaan door een succesvolle voortplanting. Niet dat dit wat bijdraagt, maar ik vind het een leuk aandachtspunt.
d. De mens niet gemaakt/geevolueerd is om met dezelfde soort voort te planten. Lichamelijk en geestelijk passen de man en de vrouw in en bij elkaar. homo's en lesbiennes niet.
e. Je kan heel erg homo, of een beetje homo zijn. wat ook kan, is schuiven op die schaalverdeling. Het is daarom behandelbaar. Een reden om het niet te stimuleren.
God heeft een gruwel van homoseksualiteit, niet voor niets zijn Sodom en Gomorra op geen wereldkaart te vinden. Gelukkig voor Amsterdam wonen er nog meer dan 10 kinderen van God.
Dus ben je Homo? We bidden voor je(vanavond nog)
Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel
Want al wie enige van deze gruwelen doen zal, die zielen, die ze doen, zullen uit het midden van haar volk uitgeroeid worden.
Daarom zult gij Mijn bevel onderhouden, dat gij niet doet van die gruwelijke inzettingen, die voor u zijn gedaan geweest, en u daarmede niet verontreinigt; Ik ben de HEERE, uw God!
DesertRose schreef:sorry hoor dat ik niet alles goed onderbouw. maar dit alleen al is voor mij meer dan duidelijk. enkele versjes uit Lev 18.Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel
Want al wie enige van deze gruwelen doen zal, die zielen, die ze doen, zullen uit het midden van haar volk uitgeroeid worden.
Daarom zult gij Mijn bevel onderhouden, dat gij niet doet van die gruwelijke inzettingen, die voor u zijn gedaan geweest, en u daarmede niet verontreinigt; Ik ben de HEERE, uw God!
God veranderd niet.
Jo'tje schreef:Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Zo staat het in de NBV. Dat vind ik wat duidelijker dan 'met vrouwelijke bijligging' want dat vind ik maar een rare uitdrukking.
DesertRose schreef:Of hoe moet ik deze tekst anders interpreteren?
en zo deze tekst niet betekend, wat er staat, waarom heeft God de tekst dan niet makkelijker gemaakt?
MarinusCopy schreef:Jo'tje schreef:Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.
Zo staat het in de NBV. Dat vind ik wat duidelijker dan 'met vrouwelijke bijligging' want dat vind ik maar een rare uitdrukking.
De hele grap is dat de meeste homo's het bed niet delen met een man alsof het een vrouw is. Dat laat ook de heteroseksitische visie zien. Nl. Dat homo's de vrouw substitueren met een man. Om eerlijk te zijn is het echter zo dat veel homo's het idee het bed te moeten delen met een vrouw als een gruwel beschouwen. De tekst laat dus duidelijk zien dat de schrijver geen flauw idee had waar hij het over had en als zodanig totaal geen recht van spreken heeft. Nu ja, het recht wel, maar iets veroordelen wat je niet snapt is stompzinnig....
Waarom laat je trouwens het deel weg dat eist dat homo's dood moeten? Ik wil de NBV vertaling daarvan ook wel zien eigenlijk
Smurffie schreef:Ik begrijp je punt, en daar begrijp ik zelf ook geen bal van eigenlijk. Feit is wel dat de 10 geboden zeggen: Gij zult niet doodslaan. En dat Jezus zei: Wie van u zonder zonde is, werpe de eerste steen. Tot dusver voel ik me daar inderdaad prettiger bij dan de oproep tot het doden van homo's.
Bovendien zou me dat volgend jaar een daggast kosten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten